2016-05-27, 07:49
Medlem
Nu tycker jag ju att fotboll är en jäkligt banal sak att jämföra sig i. En meningslös jävla idrott.
Män och kvinnor är precis lika starka, men på helt olika sätt.
Citera
2016-05-27, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3609949/Matildas-lose-7-0-Newcastle-Jets-15s-Rio-Olympics-warm-up.html

ärligt talat tycker jag synd om dem, vissa t om grät och såg deprimerade ut efter matchen.

men detta är problemet, kvinnor är inte män- inte ens "pojkar".

jag beskyller feminister och likasinnade som får dessa damer att må dåligt.

ps! Australien är rankad 5 inom världen i fotboll för damer.... ouch! då kanske vissa börjar förstå vilken låg nivå damfotboll är på.

Ajuste glömde tillägga, detta är inte för att håna kvinnor- kvinnor har inte samma biologiska förmågor och givetvis ska man inte göra narr av damer som vill idrotta. Men detta bevisar varför vissa män inte vill se damfotboll... dvs har inget med sexism, utan att nivån är på så låg nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Men om du nu faktiskt använde hjärnan när du skriver så hade du kanske förstått att poängen med tråden är att kvinnorna vill ha betalt likt männen i fotboll trots att de presterar enormt mycket sämre.

Kan du peka på den poängen i trådstarten?

Citat:
Man får betalt efter prestation.
Nja nu är ju det inte riktigt sant. Man får möjligen betalt för förväntad prestation. Ingen fotbollsspelare får betalt efter en match och då efter prestation.

Citat:
Det finns ingen som är bekymrad över att kvinnor vill spela fotboll i sig. Bekymret kommer när de retarderade feministerna trummat in i skallen på folk att män och kvinnor är likadana, att de enda skillnaderna är snoppen, snippan. Har man köpt det budskapet så finns ju ingen rationell förklaring på HUR något fattigt p15 lag spöat skiten ur ett av de bästa kvinnliga fotbollslandslagen förutom...patriarkat, misogyni eller någon annan idiotisk dynga. Kvinnor borde inse att de inte kan jämföra sig fysisk med män och att det också innebär att de alltid kommer att vara väldigt mycket sämre på en del sporter/idrotter och andra fysiska aktiviteter.

Från artikeln

Citat:
the Matildas are often forced to play against boys teams as trying to find quality female opposition can be difficult.

Citat:
Wednesday night at Valentine Sports Park in Newcastle, the Australian team will travel to Brazil as one of the gold medal favourites.

Så de spelar mot pojklag för att träna.
Citera
2016-05-27, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Det finns väl vissa, och sen var det ett jävla gnäll ett tag om att kvinnliga fotbollsspelare har så dåligt betalt när männen får så mycket mer, vilket ju är rätt självklart om man tänker ett snäpp extra.

På det hela taget tycker jag att båda manliga och kvinnliga idrottare vill ha högre inkomster?

Jag har då aldrig hört talas om att manliga idrottare vill tjäna mindre?
Citera
2016-05-27, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banansvenne90

rofl.
vad fan betyder det där?
Citera
2016-05-27, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banansvenne90
Nu tycker jag ju att fotboll är en jäkligt banal sak att jämföra sig i. En meningslös jävla idrott.

Det där tror du inte ens på själv.
Citera
2016-05-27, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Män som förlorar ser glada ut?

Vem är det som får fotbollsspelande män att må dåligt när de förlorar?

Män bryr sig inte om de förlorar träningsmatcher. Det här handlar om att kvinnor, i synnerhet unga kvinnor bygger sin världsbild på känslor och att de kvinnliga spelarna insåg att den värld de byggt upp är en bluff. Deras känslor krockade med fakta.
Citera
2016-05-27, 08:25
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perignon
Kvinnor har inte heller samma biologiska chans att lyckas i singel-idrotter, med några få undantag. På rak arm kan jag faktiskt bara tänka på skytte.
Det finns en orsak till varför män och kvinnor inte tävlar i samma grupp, exempelvis. Det kommer troligen dröja tills helvetet fryser till is innan en kvinna faktiskt vinner Vasaloppet, alltså kommer först i mål av alla.

Jag tror att tråd-poängen är att i Sverige ska kvinnor minsann, bara för att fenimistflatorna *känner* att det borde vara på det viset, ha samma uppmärksamhet, betalning och stjärnstatus som elitidrottsmän, när allt dom klarar av att utföra i fysisk aktivitet ligger på en nivå som en vältränad 16 år gammal pojke.

Och just det absurda i denna önskan om total rättvisa mellan könen, trots uppenbara skillnader, gör att det blir så löjligt med denna feministiska önskan. Men det finns väl någon lösning på det också, man kan väl sätta igång och dopa unga pojkar med lämpliga doser östrogen så att nivåskillnaderna mellan könen sänks på lite sikt...

Det där är ju inte riktigt sant. Den debatt som förs handlar ju snarare om att det kanske inte riktigt satsas i lika hög grad på flickor inom ett antal lagsporter. På elitnivå brukar det skilja 10-20% i prestation normalt mellan könen, och jag tror ingen "feministflata" skulle påstå att den skillnaden går att jämna ut genom att störta normer. Iallafall ingen normalt begåvad feminist.

När det gäller kvinnor i lagsporter så råder lite moment 22. På vuxen nivå är dom inte så bra som dom borde och för att komma dit måste man satsa i tidig ålder. Men för att ha pengar till att satsa i tidig ålder måste sporten vara poppis när dom blir vuxna....
Citera
2016-05-27, 08:27
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Män bryr sig inte om de förlorar träningsmatcher. Det här handlar om att kvinnor, i synnerhet unga kvinnor bygger sin världsbild på känslor och att de kvinnliga spelarna insåg att den värld de byggt upp är en bluff. Deras känslor krockade med fakta.

Jag hatar att förlora, även träningsmatcher. Jag är man.

Din kommentar om vad "män" bryr sig om är baserade på just en känsla, inte fakta.
Citera
2016-05-27, 08:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Ursäkta att jag agerar radikal ultra feminist här i tråden, men är det någon som har påstått att nivå skillnaden mellan damer och herrar skulle vara låg?
Du brukar kalla femtonåriga gossar för "herrar"?
Citera
2016-05-27, 08:31
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Det vore mycket bra om försvar, räddningstjänst. polismakten också kunde inse att dessa yrken ska vara uteslutna för kvinnor.
Visst, VISSA saker funkar utmärkt, men när det "brinner på allvar" så blir kvinnsen bara en belastning.

Jag jobbar själv med krisverksamhet. Jag kan komma på en mängd tjänster där kvinnor skulle prestera lika bra som män. Gällande försvaret handlar ju inte allt om att springa fort med en gammal AK4:a precis
Citera
2016-05-27, 08:43
Medlem
Nu har vi ju inte sett matchen i fråga, men som många påpekat är de fysiska skillnaderna en no-brainer. Det betyder dock inte att damer saknar spelförståelse eller teknisk skicklighet (vilket även det har med fysiken att göra så ingen jämförelse med män).
Så att damfotboll på hög nivå skulle vara helt utan underhållning bottnar nog mer i en egen brist på fotbollskunnande, alt. klassiskt kvinnoförakt, specifika preferenser - eller en kombo 😊

Fattar inte varför såna här matcher spelas... Vill man ha in mer fysisk utmaning kan de ju bjuda in pojklagsspelare eller män till träningar och spela blandat. Att det är Newcastle betyder ju dessutom att det inte är några dyngiga femtonåringar.
Citera
2016-05-27, 09:00
Medlem
JustZlatans avatar
Underbart! När ska "damerna" förstå att de inte är lika bra som herrarna? De kan inte ens slå pojkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in