2016-05-27, 05:37
Medlem
Perignons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Men bara i Sverige. För i andra länder så har inte feminismen skapat så otroliga klyftor mellan män och kvinnor att man anser att kvinnors misslyckande är något gott, då man här kategoriserar det in i feministers misslyckande.

I vilket annat land som helst, som har en sund relation mellan de biologiska skillnaderna på män och kvinnor, hade den du citerade setts som hatiskt, då kvinnor självklart inte har samma biologiska chans som män att lyckas i en fysisk lagsport.

Kvinnor har inte heller samma biologiska chans att lyckas i singel-idrotter, med några få undantag. På rak arm kan jag faktiskt bara tänka på skytte.
Det finns en orsak till varför män och kvinnor inte tävlar i samma grupp, exempelvis. Det kommer troligen dröja tills helvetet fryser till is innan en kvinna faktiskt vinner Vasaloppet, alltså kommer först i mål av alla.

Jag tror att tråd-poängen är att i Sverige ska kvinnor minsann, bara för att fenimistflatorna *känner* att det borde vara på det viset, ha samma uppmärksamhet, betalning och stjärnstatus som elitidrottsmän, när allt dom klarar av att utföra i fysisk aktivitet ligger på en nivå som en vältränad 16 år gammal pojke.

Och just det absurda i denna önskan om total rättvisa mellan könen, trots uppenbara skillnader, gör att det blir så löjligt med denna feministiska önskan. Men det finns väl någon lösning på det också, man kan väl sätta igång och dopa unga pojkar med lämpliga doser östrogen så att nivåskillnaderna mellan könen sänks på lite sikt...
Citera
2016-05-27, 06:09
Medlem
oldtimedrunks avatar
Det är ingen som vill hindra kvinnor från att syssla med idrott. Det som folk retar sig på är att det ständigt skall klagas över att kvinnlig idrott inte är lika populär som mäns och att det skulle bero på nåt slags patriarkat som är ute efter att hålla tillbaka kvinnor.

Det är dessa verklighetsförnekande feminister som förstör för sina medsystrar genom att sätta kilar mellan könen, för det är vad statsfeminismen är ute efter precis som kulturmarxisterna. De är ute efter att skapa konflikt och att söndra relationen mellan människor av olika kön, olika samhällsklass osv. Varför? För det är enda sättet de kan få makt Makt genom att utnyttja naturliga skillnader till att skapa konflikt.
Citera
2016-05-27, 06:12
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
UMEÅ ik (damernas klubblag) förlorade med 8-0 mot 13 åriga pojkar för ett par år sedan. Någon frågade mig om länk förut, men finner ingen - du får ta mitt ord på det.
Minns när Hanna Ljungberg försökte bortförklara sig i en intervju.

(FB) Damer vs pojklag?
Citera
2016-05-27, 06:35
Medlem
Att det är mycket lesbiska spelare beror på att många heterosexuella tjejer tappar intresset för sport i puberteten. Så är det för tjejer i många idrotter, sporten som tidigare varit jätteviktig för dem blir något de antingen tappar intresset för, eller bara något de fortsätter med för att det är kul och ger en snygg kropp. Yta är viktigare än prestation.

De prioriterar annat högre. De lesbiska har kvar sitt intresse för att prestera på ett helt annan sätt.

I vissa andra sporter, tex. gymnastik så tränar man tjejer såpass hårt att man skjuter upp eller förstör puberteten vilket får dem att behålla intresset längre.
Citera
2016-05-27, 06:40
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Något som retar mig är att media inte klart talar om när det är damfotboll eller herrfotboll de talar om. De kan t.ex. rapportera om att det stundar landskapsfotboll mellan Danmark och Sverige, och jag börjar fundera över om Slatan ska vara med. Jag kollar upp hur jag jobbar, planerar inköp av chips m.m. när jag helt plötsligt hör att de pratar om Lotta Schelin. Varför kan man inte från början nämna att det handlar om damfotboll?!

Tänk om jag hade hunnit bjuda hem hela grabbgänget, gjort inköp på systemet, köpt matchtröjor, bengaler, Wowzelas, bongotrummor, hyrt storbilds-tv och läckra lättklädda brasilianskor o.s.v. Sedan kommer Lotta Schelin in och snubblar på bollen
Citera
2016-05-27, 07:16
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonPerkele
Lägg av, du kanske får en dotter en dag och då är du inte lika kaxig.

Du vet ju mycket väl om att de spelar damfotboll, för om de skulle spela med män, så skulle det förmodligen inte ens finnas kvinnor på landslagsnivå. Inte ens om jag fick en dotter skulle jag kräva att hon ska få bättre betalt än Zlatan per match när hon inte är bättre än en genomsnittlig högstadiepojke, så att bli förälder gör en inte till svensk feminist per automatik. Jag anser fortfarande att det ska finnas en koppling mellan prestationsnivå och belöningsnivå. För övrigt skiter jag i fotboll, så om jag själv fick en dotter, skulle jag personligen så klart föredra om hon blev intresserad av djur, biologi, litteratur, vetenskap eller något annat jag kan relatera till.

Edit: För övrigt hoppas jag att en eventuell dotter till mig inte heller blir svensk feminist, utan istället ärver i någon mån en liknande hög intelligensnivå som jag själv har och den närmast naturliga dragning jag från första början har haft till ett vetenskapligt och rationellt förhållningssätt till omvärlden. Men sådant är ju så klart ren tur om det sker och det går väl bra annars också, men givetvis skulle det underlätta samförståelsen om båda kan tänka likadant.
Senast redigerad av Europe 2016-05-27 kl. 07:22. Anledning: Edit
Citera
2016-05-27, 07:26
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Håller med och tycker även att det är underbart att kvinnor och män inte är samma sak.

Låt kvinnor vara kvinnor och män få vara män och se på möjligheterna som då finns.

Endast bögar skulle vilja se världen full av enbart män.

Men om du nu faktiskt använde hjärnan när du skriver så hade du kanske förstått att poängen med tråden är att kvinnorna vill ha betalt likt männen i fotboll trots att de presterar enormt mycket sämre. Man får betalt efter prestation. Det finns ingen som är bekymrad över att kvinnor vill spela fotboll i sig. Bekymret kommer när de retarderade feministerna trummat in i skallen på folk att män och kvinnor är likadana, att de enda skillnaderna är snoppen, snippan. Har man köpt det budskapet så finns ju ingen rationell förklaring på HUR något fattigt p15 lag spöat skiten ur ett av de bästa kvinnliga fotbollslandslagen förutom...patriarkat, misogyni eller någon annan idiotisk dynga. Kvinnor borde inse att de inte kan jämföra sig fysisk med män och att det också innebär att de alltid kommer att vara väldigt mycket sämre på en del sporter/idrotter och andra fysiska aktiviteter.
Citera
2016-05-27, 07:27
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Ursäkta att jag agerar radikal ultra feminist här i tråden, men är det någon som har påstått att nivå skillnaden mellan damer och herrar skulle vara låg?

Det finns väl vissa, och sen var det ett jävla gnäll ett tag om att kvinnliga fotbollsspelare har så dåligt betalt när männen får så mycket mer, vilket ju är rätt självklart om man tänker ett snäpp extra.
Citera
2016-05-27, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedino
Inte så insatt i fotboll men damlaget i den lokala klubben i Hockey har spöat ett och annat herrlag, spelade lika mot J-20 herr laget för något år sedan på en träningsmatch.

Så helt odugliga är dom ju inte i alla sporter.

I call liar.
Skillnaden är stor i fotboll, även om jag tycker tråden bitvis är lite onyanserad.
15 årslaget dom mötte i ts exempel var förmodligen mycket bra.

I hockey ör skillnaden enorm. Tjejer hänger med hjälpligt upp till elva års åldern, sedan är det skillda världar.
Citera
2016-05-27, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
I hockey ör skillnaden enorm. Tjejer hänger med hjälpligt upp till elva års åldern, sedan är det skillda världar.

Ja, folk fattar inte hur stor skillnad det är eftersom de är indoktrinerad att tro att det är lika.

Jag förstår inte ens hur det här kan vara en nyhet. Att damer får stryk av pojkar är standard.
Senast redigerad av avec 2016-05-27 kl. 08:09.
Citera
2016-05-27, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3609949/Matildas-lose-7-0-Newcastle-Jets-15s-Rio-Olympics-warm-up.html

ärligt talat tycker jag synd om dem, vissa t om grät och såg deprimerade ut efter matchen.

Män som förlorar ser glada ut?

Citat:
jag beskyller feminister och likasinnade som får dessa damer att må dåligt.

Vem är det som får fotbollsspelande män att må dåligt när de förlorar?

Och vem är det som är ansvarig för när de tar sig om knäet och vrålar rakt ut och rullar runt på sin rygg i trettio sekunder och sen ordnar till anletsdragen på en halv sekund och de plötsligt kan springa helt oberört? Jesus?

Vad är det som händer när de faller så lätt? Som när någon går förbi dem och de faller av luftdraget och de vrålar och vrider sig som en mask på gräsmattan?
Citat:

ps! Australien är rankad 5 inom världen i fotboll för damer.... ouch! då kanske vissa börjar förstå vilken låg nivå damfotboll är på.

Ajuste glömde tillägga, detta är inte för att håna kvinnor- kvinnor har inte samma biologiska förmågor och givetvis ska man inte göra narr av damer som vill idrotta. Men detta bevisar varför vissa män inte vill se damfotboll... dvs har inget med sexism, utan att nivån är på så låg nivå.

Citat:
What happened to girl power? Australia's national women's soccer team the Matildas lose 7-0 to an under FIFTEENS boys' side

Lite rolig rubrik. Låter som om de är extremt förvånade över att vältränade killar i den åldern har mer styrka och kroppar som är bättre konstruerade för att spela fotboll.
Citera
2016-05-27, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Ja, folk fattar inte hur stor skillnad de är eftersom de indoktrinerad att tro att det är lika.

Jag förstår inte ens hur det här kan vara en nyhet. Att damer får stryk av pojkar är standard.

Precis!

Citat:
What happened to girl power? Australia's national women's soccer team the Matildas lose 7-0 to an under FIFTEENS boys' side

Rubriken är hysteriskt rolig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in