2016-05-26, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Ja, det är bättre att barnen jobbar än att de svälter ihjäl. Ganska självklart faktiskt. Vi hade samma situation i Sverige för ett par generationer sedan.

Men intressant att du inte tycks se någon skillnad i frivilliga val av vuxna kvinnor i väst och de som görs av (eller kanske snarare åt) barn i tredje världen. Ser du någon skillnad mellan drivkraften för svenska kvinnor att prostituera sig och drivkraften för barn i tredje världen att arbeta? Kan du se någon skillnad i graden av eget ansvar över sitt liv mellan en vuxen kvinna i Bromölla och en femåring i Bangladesh?

Du klarade inte förstå vad jag skrev inom parantes alltså.

Sen nej, att välja kolera framför pest är inte bättre när det faktiskt finns ett 3:e alternativ, dock ett som man inte råder över själv.

Sen den grupp av prostituerade i väst, som jag mest tänker på, som ofta kommer från andra delar av världen, östeuropa, afrika, asien etc. kan många av dem säkert vara i ungefär samma sits att de måste välja pest eller kolera. Och de x hundra tusen kvinnor och barn mest som varje år utsätts för sextrafficking till Europas sexmarknader, har ju inget val.

Citat:
Vidare kan man fundera över varför du inte står på barrikaderna och argumenterar för att förbjuda klädköp för att skydda barnarbetare på samma sätt som du argumenterar för att förbjuda sexköp för att skydda traffickingoffer. Samma argument går att applicera på båda debatterna. Hur ska du som klädköpare veta om den som tillverkat varan gör det frivilligt eller ej? Och oavsett vilket så bidrar ditt inköp till att höja efterfrågan på kläder vilket i sin tur meder till mer barnarbete. Med er logik är du lika skyldig till barnarbete som sexköparen är till trafficking oavsett vilka kläder du köper. Och naturligtvis; varför ska du köpa kläder när du lika gärna kan få nägon att frivilligt tillverka kläderna ät dig, eller göra de själv?

Faktumet att den "ofelbara" logiken bakom sexköpslagen inte alls appliceras på andra områden är ganska talande.

Vad vet du vad jag gör personligen i dessa frågor?
Sen förbjuder vi inte sex, eller hur? bara sexKÖP. På samma sätt behöver man inte förbjuda kläder i sig, bara alldeles för orimligt billiga dito.

Vill man inte bidra till barnarbete, så väljer man ut några klädmärken man vet man gillar, sen kollar man upp dem om de ex är kontrollerade av någon av de fristående organisationer som finns som kollar dessa saker (fairtrade ex) är de godkända därifrån så kan man lugnt gå och handla. Sen undviker man köpa alldeles för billigt.

Samma med sex, man undviker att köpa sex eftersom nej man kan aldrig veta läget för den person som man köper av. Man ser till att alltid ha sex med folk som har det med en för sexets skull och inget annat. Väldigt bra garanti för frivillighet där.
Citera
2016-05-26, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) https://en.wikipedia.org/wiki/A._M._Daniels

2) Hahahahah allt det där är fantasier från kvinnor som aldrig har haft sex,

a) varför skulle man behöva missbruka för att ha sex? Kvinnor i vanliga förhållanden säljer också sex varför börjar inte de att missbruka för att klara av det? Alla kvinnor är prostituerade det är bara att kvinnor som horar i förhållanden inte vill ha konkurrens av kvinnor som horar per time.

b) hur stänger man av sig fullständigt under sexakten? Kan män också göra det eller är det bara kvinnor som kan det?

c) nej det är ingen som prostituerar sig som barn vad är grejen med feminister och sex övergrepp på barn anyway?

d) Finns det trafficking av män också eller är det bara kvinnor? Alla kvinnor vet att trafficking är en kvinnlig sex fantasi det har 0 med verkligheten att göra.
Citat:
1) https://en.wikipedia.org/wiki/A._M._Daniels

Du kanska skall läsa lita vad din källa hävdar iställer för att fanstisera om hans åsikter:

Don’t Legalize Drugs
Advocates have almost convinced Americans that legalization will remove most of the evil that drugs inflict on society. Don’t believe them.
Theodore Dalrymple
http://www.city-journal.org/html/don%E2%80%99t-legalize-drugs-11758.html

“Yes, because apart from anything else, thousands and thousands do give up. Mao was the greatest drugs therapist in the world because he threatened to shoot them and, lo and behold, 20million gave up.”
http://www.telegraph.co.uk/comment/9314600/Why-do-some-people-want-drugs-to-be-legal.html

Så det krävs att personen hotas med dödsstraff för att den skall sluta med att knarka, enligt din källa. Du skrev "de kan sluta knarka när som helst." - så fel av dig

Resten av din text är endast dravel så det kommenterar jag inte.
Citera
2016-05-26, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sen förbjuder vi inte sex, eller hur? bara sexKÖP. På samma sätt behöver man inte förbjuda kläder i sig, bara alldeles för orimligt billiga dito.

Vill man inte bidra till barnarbete, så väljer man ut några klädmärken man vet man gillar, sen kollar man upp dem om de ex är kontrollerade av någon av de fristående organisationer som finns som kollar dessa saker (fairtrade ex) är de godkända därifrån så kan man lugnt gå och handla. Sen undviker man köpa alldeles för billigt.

Samma med sex, man undviker att köpa sex eftersom nej man kan aldrig veta läget för den person som man köper av. Man ser till att alltid ha sex med folk som har det med en för sexets skull och inget annat. Väldigt bra garanti för frivillighet där.

Nu är du ute o cyklar som vanligt och lullar in dig i dig egen lilla bubbla över vad som är sant.
Och jo jag har mycket bra koll på hur detta funkar, garanterat bättre än du.

Betala inte för lite, nu sjönk du…tror du att betala mer är en garanti för att det inte är slav/barn arbete? Då är du lite …….med din logik, skall vi göra det straffbart att köpa för billiga kläder?

Kontrollorganisationerna som du pratar om åker till utpekad underleverantör i ett land som ofta är mer eller mindre korrupt, jag kan GARANTERA dig att dessa kontroll organ har egentligen ingen koll alls på vad som sker bakom kulisserna, men visst är det skönt att leva i okunskapens förlovade värld, hur skall man annars kunna moralisera andra.

Under alla mina år är det ENDA 100% seriösa jag sett (men det är länge sedan) var D&G som skickade material och personal som satt på fabriken och övervaka hela produktionen från början till slut….men vem fn har råd att fylla garderoben med D&G kläder, och bara för att det var så den gången är det ingen garanti för att det ser ut så i dag.

Detta betyder inte att ALLA är oseriösa, de flesta är seriösa men vilka som inte är det, medvetet eller omedvetet genom att blunda det kan du aldrig veta.
Er moral är inte ett dugg bättre än en sexköpare, detta funkar som relationen sexarbetare/köpare ingen skillnad...jo ni slipper se individerna i ögonen, bara den trevliga säljarn i butiken eller en glassig web shop.

Till skillnad mot barn/slav arbetare så organiserar sig sexarbetarna och vill själva bestämma över deras liv och vardag….låt dem bestämma och börja istället jobba för att alla dessa slav/barn arbetare får samma möjlighet.
Citera
2016-05-26, 11:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du klarade inte förstå vad jag skrev inom parantes alltså.

Sen nej, att välja kolera framför pest är inte bättre när det faktiskt finns ett 3:e alternativ, dock ett som man inte råder över själv.

Sen den grupp av prostituerade i väst, som jag mest tänker på, som ofta kommer från andra delar av världen, östeuropa, afrika, asien etc. kan många av dem säkert vara i ungefär samma sits att de måste välja pest eller kolera. Och de x hundra tusen kvinnor och barn mest som varje år utsätts för sextrafficking till Europas sexmarknader, har ju inget val.

1) Så om Kalle 25 år åkte till Kina för att ha sex med kvinnor mot betalning då skulle det vara synd om honom och alla skulle tycka att han blev utnyttjad?

2) Det finns ingen som utsätts för sextrafficking det är feministers egna sexuella önskemål. Speciellt inte barn eftersom ingen normal man vill köpa sex av barn.

3) Men vanligt sex är också sexköp mannen skaffar jobb och bostad och kvinnan har sex med honom i utbyte mot högre levnads-standard.

4) Den enda garantin för att kvinnan har sex för sexets är att hon betalar mannen för sex. Men att kvinnan väljer att sälja sex är en ganska bra indikation på att hon vill ha sex. För att annars skulle hon inte sälja?

5) Även om kvinna inte skulle vilja ha sex och hon är tvingad och bla bla så kommer hon ändå att bli kåt och njuta av det efter ett tag så kvinnan tjänar på det även om hon inte vill från början.
Citera
2016-05-26, 13:58
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Men kvinnor som horar tjänar lika mycket per timme som de bäst betalda jobben?

1) Det är inte från mig det är från en läkare som har jobbat med knarkare och sett att de fejkar sitt beroende för att få droger utskrivna av läkare.

2 Därför finns det inga kvinnor som horar för att de är tvugna att få pengar till knark, de kan sluta knarka när som helst.
En läkare påstod det för...7 år sen. Erfarenheter från verkligheten berättar något annat. Hade du träffat tunga missbrukare eller levt tillsammans med dem hade du sett det bisarra i ditt påstående. Jag har levt ihop med heroinister och träffar andra missbrukare varje dag i jobbet.

Fråga vilken tung missbrukare som helst så säger i princip alla att det inte går att sluta bara sådär, utan ansträngning. Du hånar folk som är på botten precis som du hånar våldtäktsoffer med dina dumma inlägg. Att du aldrig tröttnar. Du hade möjligtvis varit rolig om du stått på en scen och skämtat i 45 minuter, men inte när du kör samma idiotier år ut och år in på ett nätforum.

De nedgångna brudar som fnaskar för att få råd med sitt heroin eller amfetamin fnaskar inte för att det är roligt. De kan inte försörja sig på något annat sätt, möjligen genom stölder. Märkligt nog finns det äckel som frivilligt går till dessa nedgångna kvinnor trots vetskapen om risken att bli smittad med hepatit c, hiv, diverse könssjukdomar. Och sen har de inga problem med att gå hem till frugan eller sekreteraren och sprida sjukdomarna vidare. Riktigt jävla ofräscht och hänsynslöst.

Den pensionerade läkaren du hänvisar till är f.ö. en extremt konservativ herre som inte vill hjälpa narkomaner med bidrag od. Alla som mött eller jobbat med missbrukare vet vilket helvete de har och att missbruk är svåra att bryta. Oavsett om det så gäller spel, sex, narkotika, alkohol, socker eller vad det än är. Är man dessutom på botten som de tyngsta narkomanerna är så har man också inte mycket annat att luta sig tillbaka emot. Vännerna är missbrukare, man kan inte få ett arbete, svårt att sköta rutiner och ta ansvar.

Ständig jakt på pengar och nya droger är ingen lek. Det är ett 24-timmarsjobb och en ständig rädsla för att bli blåst, få i sig dåliga varor, hamna i våldsamma situationer, komma i klammeri med rättvisan eller råka ta en överdos. De lever ett farligt och osäkert liv kantat av elände och misär och du sitter och garvar bort det för att få någon sorts poäng på Flashback. Sorgligt.
Senast redigerad av Cineasten 2016-05-26 kl. 14:16.
Citera
2016-05-26, 14:04
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Så om Kalle 25 år åkte till Kina för att ha sex med kvinnor mot betalning då skulle det vara synd om honom och alla skulle tycka att han blev utnyttjad?

2) Det finns ingen som utsätts för sextrafficking det är feministers egna sexuella önskemål. Speciellt inte barn eftersom ingen normal man vill köpa sex av barn.

3) Men vanligt sex är också sexköp mannen skaffar jobb och bostad och kvinnan har sex med honom i utbyte mot högre levnads-standard.

4) Den enda garantin för att kvinnan har sex för sexets är att hon betalar mannen för sex. Men att kvinnan väljer att sälja sex är en ganska bra indikation på att hon vill ha sex. För att annars skulle hon inte sälja?

5) Även om kvinna inte skulle vilja ha sex och hon är tvingad och bla bla så kommer hon ändå att bli kåt och njuta av det efter ett tag så kvinnan tjänar på det även om hon inte vill från början.
Trafficking förekommer varstans i världen. Östeuropa, asien, Indien. Det finns mängder med rapporter och vittnesmål ang barntrafficking. Men det är klart, tycker man inte att en 12-åring är ett barn så räknas väl inte alla de fall i Nepal tex där småflickor och småpojkar tvingas ha sex med vuxna "män".

Ingen har heler sagt att normala män köper sex av barn. De som gör det är förstås störda och det finns som bekant väldigt många störda människor därute.
Citera
2016-05-26, 14:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
En läkare påstod det för...7 år sen. Erfarenheter från verkligheten berättar något annat. Hade du träffat tunga missbrukare eller levt tillsammans med dem hade du sett det bisarra i ditt påstående. Jag har levt ihop med heroinister och träffar andra missbrukare varje dag i jobbet.

Fråga vilken tung missbrukare som helst så säger i princip alla att det inte går att sluta bara sådär, utan ansträngning. Du hånar folk som är på botten precis som du hånar våldtäktsoffer med dina dumma inlägg. Att du aldrig tröttnar. Du hade möjligtvis varit rolig om du stått på en scen och skämtat i 45 minuter, men inte när du kör samma idiotier år ut och år in på ett nätforum.

De nedgångna brudar som fnaskar för att få råd med sitt heroin eller amfetamin fnaskar inte för att det är roligt. De kan inte försörja sig på något annat sätt, möjligen genom stölder. Märkligt nog finns det äckel som frivilligt går till dessa nedgångna kvinnor trots vetskapen om risken att bli smittad med hepatit c, hiv, diverse könssjukdomar. Och sen har de inga problem med att gå hem till frugan eller sekreteraren och sprida sjukdomarna vidare. Riktigt jävla ofräscht och hänsynslöst.

1) Han är en läkare som har jobbat med knarkare och upptäckte saker som att,

a) knarkarnas avtändnings problem försvann när han lämnade rummet eller hotade med suicide watch alltså "jag ska ta livet av mig om jag inte får knark" - "då sätter jag dig på suicide watch" - Nej nu mår jag mycket bättre".

b) knarkare sa själva att de fejkade för att få droger utskrivna.

c) folk som begick brott för att betala för knark började att begå brott först och sen började de att knarka.

d) det betyder att ingen kvinna horar för att hon är "tvungen" att betala för droger hon kan a) sluta knarka eller b) söka hjälp.

2) Folk knarkar, begår brott, köper sex, säljer sex, och så vidare för att det är roligt inte för att de är "tvugna".
Citera
2016-05-26, 14:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Trafficking förekommer varstans i världen. Östeuropa, asien, Indien. Det finns mängder med rapporter och vittnesmål ang barntrafficking. Men det är klart, tycker man inte att en 12-åring är ett barn så räknas väl inte alla de fall i Nepal tex där småflickor och småpojkar tvingas ha sex med vuxna "män".

Ingen har heler sagt att normala män köper sex av barn. De som gör det är förstås störda och det finns som bekant väldigt många störda människor därute.

1) Hur skulle det gå till? Om en man kom fram till dig (eller män generellt) på gatan och erbjöd dig att bli gigolo i Kina mot bra betalt skulle han behöva kidnappa dig då? Skulle män behöva tvingas till att ha sex med kinesiska kvinnor mot betalning?

2) Nej en 12 åring är inget barn, sorry to burst your bubble, men 12 åringar (kvinnor) är kapabla att ha sex utan problem även om det så klart inte är bra av andra skäl. Du kan läsa om det här,

Citat:
An age of consent statute first appeared in secular law in 1275 in England as part of the rape law. The statute, Westminster 1, made it a misdemeanor to "ravish" a "maiden within age," whether with or without her consent. The phrase "within age" was interpreted by jurist Sir Edward Coke as meaning the age of marriage, which at the time was 12 years of age.

A 1576 law making it a felony to "unlawfully and carnally know and abuse any woman child under the age of 10 years" was generally interpreted as creating more severe punishments when girls were under 10 years old while retaining the lesser punishment for acts with 10- and 11-year-old girls. Jurist Sir Matthew Hale argued that the age of consent applied to 10- and 11-year-old girls, but most of England's North American colonies adopted the younger age. A small group of Italian and German states that introduced an age of consent in the 16th century also employed 12 years.

Citat:
The French Napoleonic code provided the legal context in 1791 when it established an age of consent of 11 years. The age of consent, which applied to boys as well as girls, was increased to 13 years in 1863.

Like France, many other countries, increased the age of consent to 13 in the 19th century. Nations, such as Portugal, Spain, Denmark and the Swiss cantons, that adopted or mirrored the Napoleonic code likewise initially set the age of consent at 10-12 years and then raised it to between 13 and 16 years in the second half of the 19th century. In 1875, England raised the age to 13 years; an act of sexual intercourse with a girl younger than 13 was a felony. In the U.S., each state determined its own criminal law and age of consent ranged from 10 to 12 years of age. U.S. laws did not change in the wake of England's shift. Nor did Anglo-American law apply to boys.

Citat:
At the end of 19th century, moral reformers drew the age of consent into campaigns against prostitution. Revelations of child prostitution were central to those campaigns, a situation that resulted, reformers argued, from men taking advantage of the innocence of girls just over the age of consent. W. T. Stead's series of articles entitled, "The Maiden Tribute of Modern Babylon," published in the Pall Mall Gazette in 1885, was the most sensational and influential of these exposés.

The outcry it provoked pushed British legislators to raise the age of consent to 16 years, and stirred reformers in the U.S, such as the Women's Christian Temperance Union, the British Empire, and Europe to push for similar legislation. By 1920, Anglo-American legislators had responded by increasing the age of consent to 16 years, and even as high as 18 years.

hela "barn tvingas till prostitution" argumentet handlar om att äldre (feta, fula, frigida) kvinnor inte vill att män ska få knulla teens för då kan männen sluta försörja dem.
Citera
2016-05-26, 14:22
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Han är en läkare som har jobbat med knarkare och upptäckte saker som att,

a) knarkarnas avtändnings problem försvann när han lämnade rummet eller hotade med suicide watch alltså "jag ska ta livet av mig om jag inte får knark" - "då sätter jag dig på suicide watch" - Nej nu mår jag mycket bättre".

b) knarkare sa själva att de fejkade för att få droger utskrivna.

c) folk som begick brott för att betala för knark började att begå brott först och sen började de att knarka.

d) det betyder att ingen kvinna horar för att hon är "tvungen" att betala för droger hon kan a) sluta knarka eller b) söka hjälp.

2) Folk knarkar, begår brott, köper sex, säljer sex, och så vidare för att det är roligt inte för att de är "tvugna".
Det finns såklart knarkare som ljuger. Konstigt vore det väl annars? Nej du drar helt felaktiga ologiska slutsatser. Vet du hur långa köerna är i Sverige för att få hjälp, komma in i metadon eller subutexprogram?

Jag har släktingar som är heroinister. Familjen försökte få in dem på tvångsvård och det lyckades aldrig. De har förstås tänt av och blivit rena periodvis som många andra missbrukare ändå men de hamnar alltid i skiten igen därför att suget finns kvar, kompisarna finns kvar. De kan inget annat och ingen arbetsgivare vill ha dem. Det finns en trygghet i att vara knarkare för då är man iallafall något. De lever på botten men känner sig hemma där. Hade de kunnat leva om sina liv hade de dock aldrig börjat med heroin eftersom de ställt till med så mycket elände. Du vet ingenting om det där och ska inte sitta och raljera över vilket helvete missbrukare går igenom.

Ang barntrafficking så kan du plocka hem hur mycket fakta som helst i ämnet. Det är ingenting som feminister hittat på.
Senast redigerad av Cineasten 2016-05-26 kl. 14:36.
Citera
2016-05-26, 14:25
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Hur skulle det gå till? Om en man kom fram till dig (eller män generellt) på gatan och erbjöd dig att bli gigolo i Kina mot bra betalt skulle han behöva kidnappa dig då? Skulle män behöva tvingas till att ha sex med kinesiska kvinnor mot betalning?

2) Nej en 12 åring är inget barn, sorry to burst your bubble, men 12 åringar (kvinnor) är kapabla att ha sex utan problem även om det så klart inte är bra av andra skäl. Du kan läsa om det här,

hela "barn tvingas till prostitution" argumentet handlar om att äldre (feta, fula, frigida) kvinnor inte vill att män ska få knulla teens för då kan männen sluta försörja dem.
Galning. Världen utvecklas och åsikter förändras genom århundradena pga att människor lär sig nya saker. Vi levde inte lika länge på medeltiden (generellt) men jag skulle vilja påstå att de allra flesta kulturer har sett sex med barn som någonting kraftigt avvikande. Sen finns det undantag precis som alltid.

12-åringar är barn.

Varför hakar du upp dig på Kina? Jag är inte intresserad av att jobba som gigolo så frågan är helt irrelevant. Fullständigt idiotisk fråga.
Citera
2016-05-26, 14:35
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det finns såklart knarkare som ljuger. Konstigt vore det väl annars? Nej du drar helt felaktiga ologiska slutsatser. Vet du hur långa köerna är i Sverige för att få hjälp, komma in i metadon eller subutexprogram?

Jag har släktingar som är heroinister. Familjen försökte få in dem på tvångsvård och det lyckades aldrig. De har förstås tänt av och blivit rena periodvis sommånga anda missbrukare men de hamnr alltid i skien igen därför att suget dinns kvar, kompisarna finns kvar. De kan inget annat och ingen arbetsgivare vill ha dem. Det finns en trygghet i att vara knarkare för dåär man iallafall något. De lever på botten men känner sig hemma där. Hade de kunnat leva om sina liv hade de dock aldrig börjat med heroin eftersom de ställt till med så mycket elände. Du vet ingenting om det där och ska inte sitta och raljera över vilkethelvete missbrukare går igenom.

Ang barntrafficking så kan du plocka hem hur mycket fakta som helst i ämnet. Det är ingenting som feminister hittat på.

1) Läs vad mannen skriver bro,

Citat:
Indeed, such withdrawal is medically triv-ial, unlike that from alcohol and barbiturates (and sometimes even benzodiazepines such as valium). Let me quote Niesink, Jaspers, Kornet and van Ree’s book, Drugs of Abuse and Addiction: Neurobehavioral Toxicology: ‘[Withdrawal] is time limited… and not life-threatening, thus can be easily controlled by reassurance, personal attention and general nursing care without any need for pharmacotherapy.’

Citat:
To start with, the overwhelming craving for heroin, reputedly the defining feature of addiction, is much overplayed. Many have no difficulty in taking heroin intermittently as a recreational drug once or twice a week for years on end: 'You don't just wake up in the morning and decide to become an addict,' William Burroughs claims in his autobiography. 'It takes at least three months shooting up several times a day to get any habit at all.'

Next, the difficulties and hazards of withdrawal that the methadone programme is intended to minimise are not nearly as fearsome as commonly portrayed. Dr Dalrymple compares the physical symptoms to a bad bout of flu, and certainly those who so wish seem to have little difficulty in giving up on their own initiative.

2) Att folk knarkar är ett moraliskt problem det har ingenting med att de är "beroende" att göra.

3) Really now? Hur många män vill köpa sex av 12 åringar i Europa? Typ ingen. Därför finns det inget sånt. Däremot har många feminister fantasier om att själva vara barn som blir utsatta för sex övergrepp för att de får en kick av det. Det är därför som de hittar på saker som "10.000 12 åriga flickor horar i den här slummen" och så vidare.
Citera
2016-05-26, 14:39
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Galning. Världen utvecklas och åsikter förändras genom århundradena pga att människor lär sig nya saker. Vi levde inte lika länge på medeltiden (generellt) men jag skulle vilja påstå att de allra flesta kulturer har sett sex med barn som någonting kraftigt avvikande. Sen finns det undantag precis som alltid.

12-åringar är barn.

Varför hakar du upp dig på Kina? Jag är inte intresserad av att jobba som gigolo så frågan är helt irrelevant. Fullständigt idiotisk fråga.

1) Flickor mognar tidigare än pojkar så en 12 årig flicka = en 16 årig pojke. Vem av oss har varit en 12 årig flicka?

2) Men tänk på "Kalle 25 år, arbetslös" skulle han tacka nej till att bli gigolo i Kina? Skulle någon behöva tvinga honom till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in