2016-05-24, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Absolut.. Det visar väl om inte annat den ”specialutrustade” svenska DC 3:an som Sovjetunionen sköt ned i juni 1952 .. öster om Gotska Sandön
Menar du att Sverige inte är neutralt?
Citera
2016-05-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
.

Varken NATO-vurmare eller de som vill vara alliansfria kommer väl att betrakta SD som något annat än ett clownparti efter detta.

Jo det gör vi. Detta var ett smart och förnuftigt drag av SD. Finns ingen anledning att de ska trilskas om Nato när övriga partier (utom V) är för.
Citera
2016-05-24, 22:42
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Sverige är väl ett neutralt land?

MEsserschmidtvarning... Vi har sagt oss vara alliansfria i fredstid för att kunna stå neutrala i krig.

Tidigare har det varit rätt mycket inofficiellt samarbete med NATO och i praktiken fick vi vara under USAs kärnvapenparaply. Skulle Sovjet anfalla skulle USA svara med kärnvapen.

Den senaste tiden har EU inneburit allt mer allians och åtaganden.
Citera
2016-05-24, 22:43
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jo det gör vi. Detta var ett smart och förnuftigt drag av SD. Finns ingen anledning att de ska trilskas om Nato när övriga partier (utom V) är för.
Är det bara jag som tycker att Åkesson inte riktigt är den samme efter timeouten som före? Lite lamare och inte riktigt samma självförtroende.
Citera
2016-05-24, 22:43
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det kan tänkas. Då skall du fundera över om du vill ha danskar, tyskar, holländare eller belgare på svensk mark (låt oss gissa att polacker, tjecker, slovaker och österrikare har häcken full för egen del i ett sådant läge) - eller om du vill ha ryssarnas 6:e och/eller 20:e armekår på halsen.

Har du helt förträngt att Turkiet är med i NATO!!!

Fom 1 juli, räcker det med en false flag, en Löfven som skiter på sig, så kommer vi att ha beväpnade turkiska trupper på Sveriges gator!
Citera
2016-05-24, 22:49
Medlem
De enda JAG har träffat som säger att Sverigedemokraterna för samma politik som moderaterna...Alla de personerna har varit hängivna socialdemokrater.

Samtliga i den här tråden som säger att SD är som Moderaterna är socialdemokratiska/kommunistiska troll.
Citera
2016-05-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Är det bara jag som tycker att Åkesson inte riktigt är den samme efter timeouten som före? Lite lamare och inte riktigt samma självförtroende.

Håller med. Han känns "trött".
Han har gjort ett enorm jobb med att ta partiet till vad det är idag och det kanske har satt sina spår tillsammans med timeouten.

Jag vill mer än gärna se någon med större självförtroende leda partiet eller åtminstone bli en ny frontfigur.
Citera
2016-05-24, 22:52
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Har du helt förträngt att Turkiet är med i NATO!!!

Fom 1 juli, räcker det med en false flag, en Löfven som skiter på sig, så kommer vi att ha beväpnade turkiska trupper på Sveriges gator!

Just det tror jag inte att vi behöver oroa oss för. Men ju närmare vi knyts NATO desto större blir risken att vi dras in i nästa nykoloniala krig, vilket är illa nog.

Så svenska soldater som skickas till Turkiet, och därifrån någon annanstans, kan vi nog få se.
Citera
2016-05-24, 22:53
Medlem
zergrushs avatar
Har inget större förstroende för SD i vanliga fall men här förvånade de mig faktiskt med ett alldeles utmärkt beslut!
Man är aldrig så dum att man inte kan ändra sig.
Citera
2016-05-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
De enda JAG har träffat som säger att Sverigedemokraterna för samma politik som moderaterna...Alla de personerna har varit hängivna socialdemokrater.

Samtliga i den här tråden som säger att SD är som Moderaterna är socialdemokratiska/kommunistiska troll.

Om sverigedemokraterna ska bilda regering tillsammans med moderaterna 2018, måste väl antingen SD anpassa sin politik till moderaterna eller moderaterna sin politik till SD.
Har inte Sd-ledningen öppet gjort inviter till samverkan med Moderaterna?
Citera
2016-05-24, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
MEsserschmidtvarning... Vi har sagt oss vara alliansfria i fredstid för att kunna stå neutrala i krig.

Tidigare har det varit rätt mycket inofficiellt samarbete med NATO och i praktiken fick vi vara under USAs kärnvapenparaply. Skulle Sovjet anfalla skulle USA svara med kärnvapen.

Den senaste tiden har EU inneburit allt mer allians och åtaganden.

Men Olof Palme kritiserade USA för dess bombningar av Hanoi 1972 under Vietnamkriget. https://www.youtube.com/watch?v=vGm4es5rJnQ
Citera
2016-05-24, 23:05
Medlem
foool13s avatar
Haha vilka jävla mesar.. det blåser lite å så "ändrar" dom sig.

Vänsterpartiet kommer dock aldrig att ändra sig och jag står bakom dom.

Montera ner försvaret från över 2% av bnp till dagens measly nivåer (1,15)
med baktanken att kunna "tvinga" in Sverige i Nato senare.. är ingen fin taktik.

edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Jamen vi har ingen militärt självbestämmande. Sverige har monterat ner hela organisationen, både civil och militär. Våra fruntimmer till politiker tyckte att eftersom Berlinmuren revs så kommer det aldrig någonsin att uppstå en konflikt i hela världen.

Sverige har ingenting. Fattar du? Danmark har en stående militär styrka som är dubbelt så stor som Sveriges. Norge har ca 10 gånger större kapacitet än Sverige. Svindlande siffror? Nej det är bevis på en inkompetent stat!

Eller så har man för 20 år sen avtalat att vi ska bli NATO medlemmmar - och därför skurit ner på den lokala nationalistiska militären... Man ser ju ett mönster.
Jepp.. det är mer än mig som har fattat.
Senast redigerad av foool13 2016-05-24 kl. 23:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in