2016-05-24, 21:57
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Nej, du har fel. Att det konservativa Turkiet är med i NATO är ingenting konstigt. Däremot är det en annan sak att låta islam styra länder som traditionellt sett har varit kristna. Ingen i maktens korridorer står bakom en sådan samhällsordning. Faktum är att det var riktigt naivt av Kaplan och hans anhang att tro något annat. De kommer alltid att vara ett gäng förtryckande kroknäsor bland de som bestämmer, tro mig.
Menar du att det var ett svar på frågan? Och du undrar om jag injicerar substanser rakt in i hjärnan?
Citera
2016-05-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molon.labe
fan det svider...trodde på jimmie men nej ännu en rövslickande idiot. han har ju blivit köpt det fattar vemsomhelst. " här ta några miljoner men vi vill att du går med i nato käre jimmie."
Är rädd att jag håller med dig...
Citera
2016-05-24, 22:04
Medlem
Rivarols avatar
Sverige i Nato kommer att få samma fina hjälp som Turkiet lovades i konflikten med Ryssland dvs....
Citat:
NATO Warns Turkey It Won’t Support Ankara in Conflict With Russia

http://sputniknews.com/world/20160220/1035066264/NATO-turkey-russia-syria.html
Citera
2016-05-24, 22:07
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Annars finns ju kommunisterna, för liberaler som dig?

SD har inga ideal längre, bara omoral.

Jag är varken liberal, kommunist ELLER nazist. Jag är socialkonservativ och tycker att man ska lära sig från sin historia. Faktum är att Ryssland traditionellt sett ALDRIG har varit vår vän. Av den anledningen tycker jag inte att ett värdlandsavtal som bygger på en 60-årig ömsesidig relation är något konstigt. Ryssland i sig är inget problem, problemet är presidenten och den militära ledningen som är ute efter revansch. De är i en situation där de av revansch vilja tar beslut som påverkar ödet för väldigt många människor. Ju mer de vinner, ju mer blodad tand får de. Det enda som håller de på banan är en situation där balans råder, d.v.s. att de inte är garanterad en lätt seger.
Citera
2016-05-24, 22:09
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande.svensk
https://youtu.be/HmZbu3Us75U
Oj vad Jimmie skrynklar pannan, den är helt randig. Brukar ofta ses som ett tecken på att någon ljuger eller minst att de är mycket besvärade.
Som det utvecklat sig kan man fråga sig vilka intressen som sätter agendan hos Sd numer. +20 % i opinionsmätningarna gjorde att Svenskt Näringsliv såg sig tvungna att "undervisa" dem om "ekonomi", typ privatiseringar och vinster i välfärden. De omhuldade fattigpensionärerna, rätt till heltid och andra liknande grupper sitter nog ganska löst i det nya Sd.
Citera
2016-05-24, 22:12
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Menar du att det var ett svar på frågan? Och du undrar om jag injicerar substanser rakt in i hjärnan?

Du antyder att NATO har som uppgift att skjuta gravid bärplockare. Behöver jag ens påpeka vilken jävla dåre du är?
Citera
2016-05-24, 22:12
Medlem
Vilken nivå på kunskapen det är här. Åkesson är nog smartare än de flesta. Speciellt de flesta sverigedemokrater. Tyvärr har SD visat sig vara mot NATO. Spelar ingen roll om de flesta av väljarna är för NATO när kärnan är köpt att rösta emot.

Det är också därför SD måste redovisa pengar från Putin om han fått några. Nästa val kan mycket väl handla om invandringspolitiken. Eller så kan det handla om NATO. Andra väljarintressen som fungerande samhällsfunktioner har inte varit aktuella på länge. Vad händer då invandringspartierna inte kommer åt SD:s inflytande men vet att de är för NATO? Jag gissar att de andra partierna kommer göra det till största valfrågan och tack vare SD lägga all propaganda på ett medlemskap i NATO. Åkesson har nog insett detta och därför backat.
Citera
2016-05-24, 22:13
Medlem
maniacmans avatar
Håller med, de borde ha visat att de stod på sig gällande Nato eftesom det varit en sådan stor sak för dem. Blir lite löjligt att motivera det med att logistiken i riksdagen ska flyta på bra. Visserligen var det bara värdlandsavtalet och inte ett faktiskt medlemsskap men det är ändå ett steg närmare inträde.

Nu ser man verkligen den där vidriga Jan Helins prägel på aktuellt. De kommentatorer man bjuder in är Aftonbladet, Expressen och Dagens industri. Varför i helvete är det två "se-och-hör-vänster-tidningar" med i aktuellt på bästa sändningstid? Och varför i helvete är Lena Melin med (som är tacksam över att "högern?" mördat fler än islamisterna)?!

Tack och lov att jag inte betalar TV-licens...
Citera
2016-05-24, 22:13
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande.svensk
https://youtu.be/HmZbu3Us75U

Men va faan.... om nu uppskjutande "bara" leder till några veckors fördröjning så borde inte SD-ledningen göra sig omaket att gå ut med kontra-besked samt ställa Jansson i en så dålig dager. Ser ut som att SD-ledningen tar intern-skit publikt, på bästa sändningstid - något som den partiledningen i senaste SD-kuriren markerade mycket kraftigt emot!

Handlar det om att vara moderaterna till lags blir man bara så jävla trött. SD tycks vilja lägga sig så nära M det bara går (se även frågan om vinster i välfärden). M kopierar över SDs kärnfråga. Varför sedan rösta på SD?? Personalmässigt är ju M tio gånger bättre!

Att markera mot NATO-avtalet tillsammans med V gav SD en massa kred och respekt. Att kovända en dag senare gör att de tappar allt och lite till. Ett steg framåt och två tillbaka.
Citera
2016-05-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Jag är varken liberal, kommunist ELLER nazist. Jag är socialkonservativ och tycker att man ska lära sig från sin historia. Faktum är att Ryssland traditionellt sett ALDRIG har varit vår vän. Av den anledningen tycker jag inte att ett värdlandsavtal som bygger på en 60-årig ömsesidig relation är något konstigt. Ryssland i sig är inget problem, problemet är presidenten och den militära ledningen som är ute efter revansch. De är i en situation där de av revansch vilja tar beslut som påverkar ödet för väldigt många människor. Ju mer de vinner, ju mer blodad tand får de. Det enda som håller de på banan är en situation där balans råder, d.v.s. att de inte är garanterad en lätt seger.
Jag är ju av den åsikten att det är inte själva huvudfrågan är allra värst här, det är hur jävla sinnesslöa partiledningen i SD är, uppför sig och agerar. Detta var droppen som fick bägaren att rinna över. Hur jävla korkad kan man vara att när man får sin 15 minuter i media så är det viktigaste budskapet att man inte vill obstruera, och det säger den hatade representanten för ett sk högerpopulistiskt parti. Som grovt underskattat sina väljare och totalt utan insikt varför han fick röster överhuvudtaget. Bort med dem.
Citera
2016-05-24, 22:14
Bannlyst
Sverige är väl ett neutralt land?
Citera
2016-05-24, 22:15
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Ja det handlar om ockuperad land - sådant land man tar om man vinner ett blodigt krig.

Varför skall jag söka på länder som har varit i krig med USA? Sök på länder som är vänner med USA tex Danmark eller Norge.

Svensk militärindustri kommer att få ett mega uppsving - om vi kan börja kränga vapen till NATO kompisar... mega mega!!
"Svensk" militärindustri har "alltid" gått bra, normalt sett brukar vi ligga tvåa efter Israel när det gäller militärindustriell export per capita.
Hur mycket "svensk" militärindustri finns det kvar sen man började slakta försvaret och sälja ut denna industri till utlandet efter Sovjetkollapsen i början av 90-talet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in