http://www.di.se/artiklar/2016/5/23/radsla-for-prisfall-far-bostadskopare-att-tveka/
"Utbudet av bostäder har ökat kraftigt under våren och många säljare vill få till en affär innan amorteringskravet träder i kraft den 1 juni.
Men köparna har inte hängt med. Di har talat med en lång rad mäklare som vittnar om en avvaktande marknad just nu.
"Carina Husgård på Södermäklarna i Stockholm har träffat säljare som tvingats gå ned i pris eller rent av dragit tillbaka sina bostäder.
”Vi har några som tvingats kliva av med förlust, som köpte ganska nyligen men inte kunnat få lika bra betalt nu”, säger hon."
Haha its fucked. Kommer aldrig se högre bopriser än detta nu, nu börjar spiralen nedåt och fler åtstramningar.
Var det inte bobristen som drev priserna enligt nyliberalerna??
Jag förstår dom vidriga nyliberalerna vill ha bort reavinstskatten nu så dom får 22% mer pengar att hålla uppe bubblan med och vill få bort hyresregleringen nu så det blir mycket högre efterfrågan på borätter för att få minst halvererad kostnad jämfört med att bo i hyresrätt då. Arbetarklassen ska skinnflås och ruineras för att deras falska luftslott ska hållas i liv lite till.
Vidriga kryp, död åt alla högermänniskor och nyliberaler. Död åt alliansens kärnväljare som segregerat sig från muhammed, gömmer sig och offentligt är extremt PK. Jag hade kört upp foten i arslet på allihopa om jag var diktator, orsakat en krasch med prisfall ner till 2003 års nivå och sen inrättat justeringar av skatter, amortering, ränteavdrag och mycket annat så priserna sen följer 1-2% inflation för all framtid genom att varje år göra en årlig uppföljning som justerar nivåerna på dessa parametrar, "bostadsprisövervakningsmyndigheten".
Högerväljarna som inte har råd med BR kostnaderna sen kan väl få bostadsbidrag eller något och flytta till bredäng med invandrarna med 2 miljoner i skuld.