2016-03-24, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SebbenZ
Tack för ett informativt svar.
Slutsatsen som jag kan dra av detta är att bästa injekt ställe för mig är högre up på utsidan, där jag injicerade senast eftersom jag inte får något pip alls jämfört med det första sticket (gjordes precis där du rekommenderar; yttre & mellersta Quadriceps, där många skriver om stora smärtor) om det är som du säger att oljan tas upp så fort det går innanför huden. Är det någon som har koll på hur tjock ITB-bandet är, tycker det är så konstigt att gå från en jävulskt inject pain för sta sticket för att inte känna något andra sticket.... är det möjligt att man injicerar i den?

Det kanske är möjligt, det vet jag faktiskt inte! Däremot är det inte ovanligt att man får pip när man injicerar en ny olja. Jag skulle tro att alla oljor har små mängder bakterier, hur rena grejerna än är. För det mesta är det så lite att kroppen hanterar det utan problem, men om det är en ny olja kan det vara nya bakterier som kroppen inte känner igen och då reagerar den med svullnad, smärta och feber. Nästa sticket har kroppen bildats antikroppar och man märker ingenting. Det är min teori i alla fall
Citera
2016-04-10, 10:10
Medlem
En sak som jag inte ser något ta upp är om själva sprutan (inte nål). Kan man använda samma under hela kuren, förutsatt att man gör rent den och förvarar den bra ?
Citera
2016-04-10, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanaplatsenDuvet
En sak som jag inte ser något ta upp är om själva sprutan (inte nål). Kan man använda samma under hela kuren, förutsatt att man gör rent den och förvarar den bra ?

Om du lyckas göra den steril igen så bör det inte vara något problem att använda den flera gånger.
Men varför? Pumpar ligger på 5kr st för en 3 komponents, så varför snåla?
Hur vet du att pumpen är steril?
Citera
2016-04-10, 14:40
Medlem
Var bara nyfiken. Skulle aldrig använda samma nål/pump 2 gånger

Nä men man får ju tänka på miljön

Det kan man omöjligt veta, även en pump som blivit kokt kan vara en risk
Citera
2016-04-10, 15:37
Medlem
Hehe ja, det är iaf dumt att snåla när det kommer till att modifiera sin egen kropp och dess funktioner.
Om det så är tatuering, skönhetsoperation eller allt vi skjuter in i kroppen.
Citera
2016-05-24, 01:45
Medlem
Lånar tråden. Behöver råd. Satt ett stick för fem dagar sedan. Sitter i godan ro och trycker i oljan. Plötsligt känns det som muskeln krampar, den spänns och kramar nålen. Jag avslutar och drar ut. Det blir genast lite hårt och en liten bulle vid injektionsområdet men jag tänker inte så mycket på det, det har man fått förut. Dagen efter börjar låret göra ont. Får halta fram men det är man ju också van vid. Tränade ben dagen efter (Ja dumt men vafan lite injektionssmärta dör man väll inte av.) De kommande dagarna har jag fortfarande riktigt ont och smärtan avtar inte så jag får halta fram som Quasimodo på jobbet. Imorse när jag vaknade hade benhelvetet svullnat upp också. Sen har det fortsatt under hela dagen. Det gör inte ondare, det syns ingen rodnad men det ena benet är synligt betydligt kraftigare... Nu på kvällen har jag dragit på mig lätt feber också... Vad säger ni, dags att åka till farbror doktorn och bekänna färg eller skulle ni ge det några dagar till? Ser inte jättemycket fram emot att förklara för Dr präktig vad jag pysslat med...
Citera
2016-05-24, 06:04
Medlem
eemmiiills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zera80
Lånar tråden. Behöver råd. Satt ett stick för fem dagar sedan. Sitter i godan ro och trycker i oljan. Plötsligt känns det som muskeln krampar, den spänns och kramar nålen. Jag avslutar och drar ut. Det blir genast lite hårt och en liten bulle vid injektionsområdet men jag tänker inte så mycket på det, det har man fått förut. Dagen efter börjar låret göra ont. Får halta fram men det är man ju också van vid. Tränade ben dagen efter (Ja dumt men vafan lite injektionssmärta dör man väll inte av.) De kommande dagarna har jag fortfarande riktigt ont och smärtan avtar inte så jag får halta fram som Quasimodo på jobbet. Imorse när jag vaknade hade benhelvetet svullnat upp också. Sen har det fortsatt under hela dagen. Det gör inte ondare, det syns ingen rodnad men det ena benet är synligt betydligt kraftigare... Nu på kvällen har jag dragit på mig lätt feber också... Vad säger ni, dags att åka till farbror doktorn och bekänna färg eller skulle ni ge det några dagar till? Ser inte jättemycket fram emot att förklara för Dr präktig vad jag pysslat med...

Det finns många nerver i låret, du kan precis ha landat brevid en nerv och därefter tryckt in nålen någon mm till eller brutit den lite åt något håll, har hänt mig flera gånger och jag har därför slutat sticka i låren, är ju sjukt obehagligt.
Är du inte röd runt injektionsstället bör det vara lugnt att inte åka till doktorn än, lägger sig inte svullnaden efter 2 dagar typ bör det kanske vara dags.
När jag stuckit i låren har jag fått sån pip att jag inte kunnat spänna benet och hela låret och det sett "svullet" ut utan rodnad precis som du beskriver.
Citera
2016-05-24, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eemmiiill
Det finns många nerver i låret, du kan precis ha landat brevid en nerv och därefter tryckt in nålen någon mm till eller brutit den lite åt något håll, har hänt mig flera gånger och jag har därför slutat sticka i låren, är ju sjukt obehagligt.
Är du inte röd runt injektionsstället bör det vara lugnt att inte åka till doktorn än, lägger sig inte svullnaden efter 2 dagar typ bör det kanske vara dags.
När jag stuckit i låren har jag fått sån pip att jag inte kunnat spänna benet och hela låret och det sett "svullet" ut utan rodnad precis som du beskriver.

Tack för Svar Emil. När jag kollade tempen nu på morgonen så var febern borta och svullnaden har gått ner lite. Den är inte lika kraftig som igår kväll så jag ger det någon dag till. Tack.
Citera
2016-06-08, 15:37
Medlem
Tjenare!

Vilken nål brukar ni köra när ni sticker i lats och axlar?
Har endast stuckit i lår och skinkan men ville testa något nytt ställe.
Citera
2016-06-08, 15:48
Medlem
eemmiiills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoBu
Tjenare!

Kan ge svar för axlarna och då använder jag 19mm grå nål. Funkar utmärkt om man har en mer lättflytande olja
Citera
2016-06-08, 15:55
Medlem
Titanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoBu
Tjenare!

Kör blåa 23g nålar för allt. Men har även testat insulin som funkar väll på axlar som man inte har för mycket fett.
Citera
2016-06-09, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanite
Kör blåa 23g nålar för allt. Men har även testat insulin som funkar väll på axlar som man inte har för mycket fett.

Okej tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in