Citat:
Ursprungligen postat av
Zera80
Lånar tråden. Behöver råd. Satt ett stick för fem dagar sedan. Sitter i godan ro och trycker i oljan. Plötsligt känns det som muskeln krampar, den spänns och kramar nålen. Jag avslutar och drar ut. Det blir genast lite hårt och en liten bulle vid injektionsområdet men jag tänker inte så mycket på det, det har man fått förut. Dagen efter börjar låret göra ont. Får halta fram men det är man ju också van vid. Tränade ben dagen efter (Ja dumt men vafan lite injektionssmärta dör man väll inte av.) De kommande dagarna har jag fortfarande riktigt ont och smärtan avtar inte så jag får halta fram som Quasimodo på jobbet. Imorse när jag vaknade hade benhelvetet svullnat upp också. Sen har det fortsatt under hela dagen. Det gör inte ondare, det syns ingen rodnad men det ena benet är synligt betydligt kraftigare... Nu på kvällen har jag dragit på mig lätt feber också... Vad säger ni, dags att åka till farbror doktorn och bekänna färg eller skulle ni ge det några dagar till? Ser inte jättemycket fram emot att förklara för Dr präktig vad jag pysslat med...
Det finns många nerver i låret, du kan precis ha landat brevid en nerv och därefter tryckt in nålen någon mm till eller brutit den lite åt något håll, har hänt mig flera gånger och jag har därför slutat sticka i låren, är ju sjukt obehagligt.
Är du inte röd runt injektionsstället bör det vara lugnt att inte åka till doktorn än, lägger sig inte svullnaden efter 2 dagar typ bör det kanske vara dags.
När jag stuckit i låren har jag fått sån pip att jag inte kunnat spänna benet och hela låret och det sett "svullet" ut utan rodnad precis som du beskriver.