2016-05-23, 09:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Ja, det har han:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6426348

"-Det faller på sin egen orimlighet eftersom jag aldrig ens träffat Tess Asplund förut. Vi sågs för första gången i en tv-studio häromdagen, säger David Lagerlöf."

Detta trots att de t.o.m. åkt till en demo i samma hyrbuss.

Alltså säger inte David att inte inte vem vem Tess är. Han säger att han aldrig träffat henne förut.
Var kommer din uppgift om att de åkt minibuss tillsammans ifrån, nåt du dragit ur stjärten eller?
Citera
2016-05-23, 09:44
Medlem
Citat:
Vad består min lögn i?
Jag visade att det är ganska otroligt att David inte skulle känna den kärna av 5-6 gapiga losers till "antirasister" som åker land och rike runt på allt som ligger höger om V, tillsammans med honom.;
Dessa:
https://www.youtube.com/watch?v=mbQ4v5Pes1w&feature=youtu.be

Med förlov sagt. Du visade det inte. Du påstod det. Ungefär som jag påstår att det är ganska otroligt att ni i förnekarlobbyn inte sitter vid samma tangentbord och diskuterar vem av er som ska upprepa samma påstående igen och igen.

Det där med att antirasister och allt höger om V får du gärna utveckla. Det är ju en helt ny bild av verkligheten. Det brukar ju framhållas att det är 1 mot 7 fast på andra hållet.

Tydligen en hel del folk utöver de 5-6 på Youtubefilmen. Är det David som filmat?

Jag tror att Bildens spridning över världen utgör en starkare protest mot nazismen än tåg- och bussbolagens inkomster från kringresande demonstranter.
Det kostade nog en liten andel ur nazisternas kassa utan att ge den förväntade avkastningen. Tänk att en liten knytnäve sänkte så stor satsning.
Citera
2016-05-23, 09:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja, det har han:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6426348

"-Det faller på sin egen orimlighet eftersom jag aldrig ens träffat Tess Asplund förut. Vi sågs för första gången i en tv-studio häromdagen, säger David Lagerlöf."

Detta trots att de t.o.m. åkt till en demo i samma hyrbuss.

Ordet 'sågs' i det här avseendet innebär ju att träffas. Man säger inte 'vi sågs' om ett tillfälle där man eventuellt sett en person på avstånd eller liknande.

Det kan dock vara så att Lagerlöf aldrig sett Asplund tidigare.
Citera
2016-05-23, 09:54
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fast nu kom vi ju äntligen någon vart. Du medger att det inte finns bevis för det du tror.

Då är mitt postande inte förgäves ändå.

Nästa steg borde vara att inse att bara för man vill något väldigt mycket, är det inte alls säkert att verkligheten är på det sättet.

Du är alltså här för att förkasta alla indicier och det rimliga, och istället kräva ett slutgiltigt bevis (typ en ljudupptagning?).
Det är inte utan att man kan misstänka att du är en smula agendadriven...
Citera
2016-05-23, 10:00
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad

Tydligen en hel del folk utöver de 5-6 på Youtubefilmen. Är det David som filmat?

.

Jag har inte påstått att det inte är fler "folk" på fimen. Men det är samma kärna av några få gapiga töntar runt Dror Feiler, där Tess ingår, som syns på alla demonstrationer väster om 1:a Maj.
Senast redigerad av Mextreme 2016-05-23 kl. 10:10.
Citera
2016-05-23, 10:02
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jag tror att Bildens spridning över världen utgör en starkare protest mot nazismen än tåg- och bussbolagens inkomster från kringresande demonstranter.
Det kostade nog en liten andel ur nazisternas kassa utan att ge den förväntade avkastningen. Tänk att en liten knytnäve sänkte så stor satsning.

Haha.. Så lite du förstår. Du tror att det missgynnade nazisterna...
Citera
2016-05-23, 10:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Du är alltså här för att förkasta alla indicier och det rimliga, och istället kräva ett slutgiltigt bevis (typ en ljudupptagning?).
Det är inte utan att man kan misstänka att du är en smula agendadriven...

Jag tycker ärligt talat inte att indicierna övertygar. Ni har - förutom rena lögner - hittat ett: det går ut på att Asplund och fotografen finns i samma kretsar, punkt. Det är så oerhört vagt att det inte går att bygga vidare på.

Sedan säger ni att de båda måste ha rest från Stockholm till Borlänge(!) Och så lögnen om en porträttbild på Asplund som efter att ha läst fotokredits visar sig vara från Asplunds privata samling.
Citera
2016-05-23, 10:15
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Jag tycker ärligt talat inte att indicierna övertygar. Ni har - förutom rena lögner - hittat ett: det går ut på att Asplund och fotografen finns i samma kretsar, punkt. Det är så oerhört vagt att det inte går att bygga vidare på.

Sedan säger ni att de båda måste ha rest från Stockholm till Borlänge(!) Och så lögnen om en porträttbild på Asplund som efter att ha läst fotokredits visar sig vara från Asplunds privata samling.

Det handlar här inte om att David skall dömas till döden och att det skall bevisas "bortom alla rimliga tvivel"
Det är högst osannolikt att David inte känner Tess en del sedan de sedan många år rör sig flitigt på en professionell nivå i samma begränsade krets. Speciellt känns det märkligt eftersom David så starkt förnekar all kännedom. Punkt.
Citera
2016-05-23, 10:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det handlar här inte om att David skall dömas till döden och att det skall bevisas "bortom alla rimliga tvivel"
Det är högst osannolikt att David inte känner Tess en del sedan de sedan många år rör sig flitigt på en professionell nivå i samma begränsade krets. Speciellt känns det märkligt eftersom David så starkt förnekar all kännedom. Punkt.

Det räcker helt enkelt inte. Vi vet alldeles för lite hur denna krets ser ut. Är det ens en krets eller flera? Hur många personer handlar det om? Vilka kontaktytor finns det mellan personerna? Vad menar du med 'professionell'? Lagerlöf verkar vara utsänd och kopplad till Expo och kan kanske ses som professionell, men Asplund? Är hon i Borlänge på uppdrag av någon? Vem i så fall och hur ersätts hon ev denne?

Det är helt enkelt fler hål än samband i ditt resonemang.
Citera
2016-05-23, 10:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Vad består min lögn i?
Jag visade att det är ganska otroligt att David inte skulle känna den kärna av 5-6 gapiga losers till "antirasister" som åker land och rike runt på allt som ligger höger om V, tillsammans med honom.;
Dessa:
https://www.youtube.com/watch?v=mbQ4v5Pes1w&feature=youtu.be

I ärlighetens namn kan man väl kanske också hävda att TA utseendemässigt skiljer ut sig lite från resten av demonstranterna – mörkhyad, lite äldre och rakad skalle. Ett utseende som åtminstone jag skulle komma ihåg från en i övrigt ganska homogen grupp människor.

Å andra sidan vet jag inte heller om det spelar så stor roll. Är det så att fotografen ljuger om att han inte har sett henne tidigare så kan jag tycka liksom...än sen? Det i sig gör ju inte bilden sämre eller bättre.
Senast redigerad av Troian 2016-05-23 kl. 10:45.
Citera
2016-05-23, 10:42
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Det räcker helt enkelt inte. Vi vet alldeles för lite hur denna krets ser ut. Är det ens en krets eller flera? Hur många personer handlar det om? Vilka kontaktytor finns det mellan personerna? Vad menar du med 'professionell'? Lagerlöf verkar vara utsänd och kopplad till Expo och kan kanske ses som professionell, men Asplund? Är hon i Borlänge på uppdrag av någon? Vem i så fall och hur ersätts hon ev denne?

Det är helt enkelt fler hål än samband i ditt resonemang.

Lagerlöf är utsänd Expo och satt att bevaka "högerextrema" demonstrationer, står på Expos personallista: http://stiftelsen.expo.se/kontakt.html?personal

Tess Asplund betecknar sig själv som aktivist och ingenting annat:
https://www.facebook.com/asplund3?fref=ts
Hon har bara marginella inkomster och finns bara på nätet i aktivistsammanhang.
Citera
2016-05-23, 10:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Lagerlöf är utsänd Expo och satt att bevaka "högerextrema" demonstrationer, står på Expos personallista: http://stiftelsen.expo.se/kontakt.html?personal

Tess Asplund betecknar sig själv som aktivist och ingenting annat:
https://www.facebook.com/asplund3?fref=ts
Hon har bara marginella inkomster och finns bara på nätet i aktivistsammanhang.

Sålunda är hon inte professionell, men detta är ett sidospår och bagatellartat. Även om båda var professionella på varsitt håll innebär det inte att bilden är arrangerad.

Sen återstår ju väldigt mycket att visa hur ett sådant arrangemang skulle sett ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in