2016-05-22, 20:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Expofotografen till NegerTess:Kan du inte ställa dig framför nazisterna m knutennäve? Jag ska ta årets bild..

Svårt när de inte mötts förrns 4-5 dagar efter att bilden togs. Men annars så är det en bra gissning.
Citera
2016-05-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Vet inte om du är ironisk

Men menar du att man på förhand kan bestämma att man ska ta "årets bild" ?
Naturligtvis inte, men att en sådan här bild skulle få ett rejält utrymme i media och hyllas storligen om man lyckades få till den det råder det knappast något tvivel om för någon, årets bild, ja att den skulle nämnas i sammanhanget var en självklarhet.

Om den nu är arrangerad det vill säga...
Citera
2016-05-22, 20:19
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Som du vet behöver notoritet inte bevisas. Du är för övrigt inte intresserad av bevis. Så de spelar ingen roll för dig. Om du vore det skulle du ha bemött nåt av dem otaliga bevis som redan finns i tråden. Men, som sagt, det är inte ditt syfte, eller, kanske snarare, saknar du förmåga att värdera bevis. Så kan det också vara.

Hörru Rikard, vilka skulle de bevisen vara då? Eller menar du bevisen som visar att de kan känna varandra? Eller kanske fotot på Tess som inte David har tagit? Eller att hon verkar känna Dror? Eller att Tess och David är vänster, oklart dock ifall de tillhört samma falangar?
Kort sagt, vilka bevis är det du hänvisar till?
Citera
2016-05-22, 20:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Som du vet behöver notoritet inte bevisas. Du är för övrigt inte intresserad av bevis. Så de spelar ingen roll för dig. Om du vore det skulle du ha bemött nåt av dem otaliga bevis som redan finns i tråden. Men, som sagt, det är inte ditt syfte, eller, kanske snarare, saknar du förmåga att värdera bevis. Så kan det också vara.

Du ekar så tomt. En litet barn i sandlådan som snyftar fram att det du tror med allt blankare ögon.

Jag ställer en så enkel fråga och du tittar ner i golvet och kan inget säga.

Var är ditt så kallade bevis? Väx upp nu och gör åtminstone ett försök. Ett litet fakta måste du väl ändå kunna prestera?
Citera
2016-05-22, 20:39
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att den är arrangerad är klarlagt sedan länge.

För att ett anonymt konto på Flashback säger så?
Citera
2016-05-22, 21:44
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Vet inte om du är ironisk

Men menar du att man på förhand kan bestämma att man ska ta "årets bild" ?

Är du efterbliven? Om så: fokusera på den första delen i inlägget.
Citera
2016-05-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hörru Rikard, vilka skulle de bevisen vara då? Eller menar du bevisen som visar att de kan känna varandra? Eller kanske fotot på Tess som inte David har tagit? Eller att hon verkar känna Dror? Eller att Tess och David är vänster, oklart dock ifall de tillhört samma falangar?

Det var som jag misstänkte, att du inte vill eller kan. Lämna det så.
Citera
2016-05-22, 22:18
Medlem
Citat:

Men jag ska ge dig en ledtråd till, så att du kan fundera vidare på begrepp som sannolikhet, rimlighet och trovärdighet, som har betydelse vid bevisvärdering: om det är så att de känner varann, det verkar du ju kunna acceptera i alla fall, har det då nån betydelse, och vilken i så fall, att fotografen skriver och säger att 'plötsligt klev det ut en kvinna på gatan'. Tja, vi som kan värdera bevisning tycker det. Testa det så länge så ska du få en sak till att fundera på sen om hur de åkte till Borlänge.
Citera
2016-05-22, 22:19
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det var som jag misstänkte, att du inte vill eller kan. Lämna det så.

Nu handlar inte den här tråden om ifall jag vill eller kan.
Visa mig nu bevisen för att David och Tess gaddat ihop sig innan fotot togs.
Citera
2016-05-22, 22:21
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Är du efterbliven? Om så: fokusera på den första delen i inlägget.

Du vill prata om mig?
Citera
2016-05-22, 22:25
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Nu handlar inte den här tråden om ifall jag vill eller kan.
Visa mig nu bevisen för att David och Tess gaddat ihop sig innan fotot togs.

Kom igen nu doftskrälle, du har skrivit ett femtiotal inlägg i den här tråden (av någon anledning), det skulle vara intressant att höra din uppskattning om sannolikheten kring kärnfrågan (som inofficiell expert): procentsats för att bilden är arrangerad?
Citera
2016-05-22, 22:26
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Men jag ska ge dig en ledtråd till, så att du kan fundera vidare på begrepp som sannolikhet, rimlighet och trovärdighet, som har betydelse vid bevisvärdering: om det är så att de känner varann, det verkar du ju kunna acceptera i alla fall, har det då nån betydelse, och vilken i så fall, att fotografen skriver och säger att 'plötsligt klev det ut en kvinna på gatan'. Tja, vi som kan värdera bevisning tycker det. Testa det så länge så ska du få en sak till att fundera på sen om hur de åkte till Borlänge.

Vet inte vilket färdmedel de använde, gissar på egen bil i Davids fall. Tess åkte kanske tåg eller folkabuss med fredstecken på, ingen aning.
Jag har sagt att det verkar rimligt att de känner varandra, vilket är något de förnekar och tänker inte sätta mig över deras ord om det.
Har du eller någon annan bevis på annat så är det bara grejt, jag skiter liksom i vilket vilket som är rätt version bara den är byggd på känd fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in