2016-05-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBirdIsTheWord

de bostäder som tillkommer marknaden är dödsbon och nybyggnation.
Nää det är det inte, alla bostäder som är till salu där jag bor så är det oftast vare sig dödsbon eller nybyggnation.
2016-05-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då kan du ju inte tro på någon sprucken bubbla på 6 år då. Vad håller du på o larmar om då?
Jag larmar inget, varnar bara dårar som sitter med 4 miljoner i lån.
2016-05-22, 18:10
Medlem
TheBirdIsTheWords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nää det är det inte, alla bostäder som är till salu där jag bor så är det oftast vare sig dödsbon eller nybyggnation.

du bor i koskitaholm någonstans norr om myggnäskulle mellan fjollax och pjäxby.

där folk vill bo ser det annorlunda ut.
2016-05-22, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBirdIsTheWord
du bor i koskitaholm någonstans norr om myggnäskulle mellan fjollax och pjäxby.

där folk vill bo ser det annorlunda ut.
Jag kan bo precis vart jag vill på hela planeten, så bor exakt där jag vill.
2016-05-22, 18:57
Medlem
TheBirdIsTheWords avatar
Citat:
Jag kan bo precis vart jag vill på hela planeten, så bor exakt där jag vill.

grattis! och där folk vill bo är det annorlunda.
2016-05-22, 19:19
Medlem
Citat:
Finns en sida som heter Hemnet , enligt den finns det ingen bostadsbrist, fullkomligt svämmar över med objekt som är till salu månad in och månad ut.

Invandring spar jobb , de skall äta, bo och klä sig, detta skapar jobb, lata sjukbidrakdsvenskar tvingas ut i arbete och istället för att leva på bidrag blir de tvingade att jobba, detta komma göra Sverige enormt rikt framöver, bara vi kan få politikerna till att våga montera ner välfärdssamhället oxå så kan vi kanske bli rikaste nationen på planeten.
Det kan vara en miljon lägenheter ute på hemnet med en bostadsbrist, om det ligger ute en miljon lägenheten med tre miljoner personer som vill flytta dit så är det bostadsbrist. Det är bra mycket fler som vill flytta till Stockholm än ifrån Stockholm därav bostadsbristen. Det i kombination med de låga räntorna gör att vi får priserna vi har i Stockholm.
Citat:
Känner inga, men hur många är det som flyr menar du?
Undrar var du bor om du inte ser att dom svenskarna som bor i invandrartätaområden flyttar till bättre områden i synnerhet när dom skaffar familj.
2016-05-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaulW
Det kan vara en miljon lägenheter ute på hemnet med en bostadsbrist, om det ligger ute en miljon lägenheten med tre miljoner personer som vill flytta dit så är det bostadsbrist. Det är bra mycket fler som vill flytta till Stockholm än ifrån Stockholm därav bostadsbristen. Det i kombination med de låga räntorna gör att vi får priserna vi har i Stockholm.

Undrar var du bor om du inte ser att dom svenskarna som bor i invandrartätaområden flyttar till bättre områden i synnerhet när dom skaffar familj.
Men om det inte finns bostäder var flyttar de som säljer?

Självklart bor jag inte i nåt invandrartät område, varför skulle jag?
2016-05-22, 19:57
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=8mnuw9W9P2M
2016-05-22, 20:01
Medlem
Citat:
Men om det inte finns bostäder var flyttar de som säljer?

Självklart bor jag inte i nåt invandrartät område, varför skulle jag?
Finns olika behov hela tiden, folk separerar och köper mindre medans andra familjer får barn och köper större. Det kommer alltid finnas lägenheter till dom som har pengar men att säga att det inte är bostadsbrist med 10 år i bostadskön för en 1a i Rinkeby är bara ett felaktigt påstående.

Det jag menar är att om du inte vet redan att svenskar från invandrartäta områden flyttar till mer exklusiva områden i synnerhet när de skaffar familj måste du bo i Jokkmokk.
2016-05-22, 20:23
Medlem
Citat:
Finns olika behov hela tiden, folk separerar och köper mindre medans andra familjer får barn och köper större. Det kommer alltid finnas lägenheter till dom som har pengar men att säga att det inte är bostadsbrist med 10 år i bostadskön för en 1a i Rinkeby är bara ett felaktigt påstående.

Det jag menar är att om du inte vet redan att svenskar från invandrartäta områden flyttar till mer exklusiva områden i synnerhet när de skaffar familj måste du bo i Jokkmokk.
10 år e ju sanslöst kort tid, bara att sätta upp ungen när han föds så har han redan egen lägenhet på sin 10 års dag.
2016-05-22, 20:29
Medlem
Citat:
10 år e ju sanslöst kort tid, bara att sätta upp ungen när han föds så har han redan egen lägenhet på sin 10 års dag.
Börjar ifrågasätta mig om du har någon alls koll på Stockholm faktiskt, kön snackats om att gå till Guiness Rekordbok och du kan endast ställa dig i kön som 18åring, så då har du den vid 28.
2016-05-22, 20:36
Medlem
Citat:
Börjar ifrågasätta mig om du har någon alls koll på Stockholm faktiskt, kön snackats om att gå till Guiness Rekordbok och du kan endast ställa dig i kön som 18åring, så då har du den vid 28.
Stockholm? Du är nog i fel tråd, tråden heter "Bostadsbubbla i Sverige?"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in