2016-05-21, 10:00
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Precis! Ytterligare tecken på att Sverige befinner sig i lågintensivt småskaligt krig:

- "Jordras" (provsprängning??) utanför Sollefteå
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6436479

- "Storlagsmål på öppen gata i Åmål. 15-20 personer inblandade" (False flag för att öva Polisen på att mota demonstranter vid en eventuell ockupation av Sverige????)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=6437238

-3 EM-Guld till Sarah Sjöström i simning i London (Cover-up för intensivträning av marindykare i NATOLAND!!!!!!)

Ha ha ja eller hur. Simning i EM med Natos attackdykare?

Jag tror du visat din ironiska poäng att foliehattarna briljerar verkligen. Speciellt när vissa på allvar tror och är rädda för (!) ungdomsgäng ska kunna krossa landet i ett "inbördeskrig". De är lika fredsskadade som alla andra svenskar och verkar ha noll koll på vad ett inbördeskrig innebär om det är det de predikar om. Dessutom är det ju ett tecken på låg psykologisk försvarsvilja.

De tror att de är vaknare än gemene svensk men uppvisar i sin flykt till överdrivna och fantasifulla konspirationsteorier exakt samma rädsla och undfallenhet som alla andra att ta tag i verkliga konkreta problem som står mitt framför dom.. Och nej det är primärt inte ryssen och Putin. Det landet är bara på lång sikt ett geopolitiskt hot.

Ibland är jag stolt över att inte vara helsvensk..
Citera
2016-05-21, 10:22
Medlem
Necroghuls avatar
Var ute och paddlade i härån(småland) förra veckan och i onsdags när jag slog upp tältet så hördes det full automateld från vad jag gissar var något militärt övningsområde, de sköt till klockan 23.00. Någon som vet om det ligger något sådant i de området?
Citera
2016-05-21, 11:23
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necroghul
Var ute och paddlade i härån(småland) förra veckan och i onsdags när jag slog upp tältet så hördes det full automateld från vad jag gissar var något militärt övningsområde, de sköt till klockan 23.00. Någon som vet om det ligger något sådant i de området?

Vet inte riktigt var Härån ligger men du har ju Hagshults Flygbas strax nordöst om Värnamo.

Edit: felstavning på Härån
Senast redigerad av Krypto 2016-05-21 kl. 11:29.
Citera
2016-05-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
En plötslig militärövning i NV skåne...

http://www.hd.se/2016-05-19/darfor-vimlar-det-av-militarer-i-nordvastskane-i-veckan
Nej, denna övningen har varit planerad sedan länge. Stärker ej TS tes.
Citera
2016-05-21, 16:06
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Södra sverige är av stor vikt vid konflikt ja, självklart vid en titt på kartan. Och södra sverige liksom norra sverige var prioriterade vid planeringen av sveriges försvar. Men det gäller i tider av skarp konflikt. Sådana tider har vi inte haft på väldigt länge och ryssarna har haft lång tid på sig att knipsa åt sig gotland, ändå har de inte det. Och finns det något enda tecken på att de är det idag?

Hade Ryssland enbart hållit sig till det egna landet så skulle även jag förmodligen tillhöra skaran som tycker att det är västvärldens samlade demokratier (NATO) som är aggressorn. Men nu är detta inte fallet, en god granne ska respektera andra länders suveränitet, vill andra länder gå med i NATO eller EU ska dom få göra det utan att Ryssland ska hota genom diplomatisk väg eller aktivt bedriva konfliktdoktrin mot sådana beslut. Att vi inte haft en konflikt i närområdet på många år spelar ingen roll, faller Europa ner i spiralen så garanterar jag att Ryssland inte tvivlar på att använda vårt territorium.
Citera
2016-05-21, 20:36
Medlem
xorizovs avatar
Intressant analys av de senaste dagarnas händelser i Sverige, skriven av Kjetil Stormark.

Citat:
Analysts with the Military Intelligence and Security Service (MUST) and the Swedish security service Säpo believe the country is under continuous and increasingly serious hybrid warfare attack from Russia. Swedish officials fear the worst is yet to come. In recent days, there have been a series of other serious incidents that have not yet become public knowledge, sources tell Aldrimer.

That concern is underscored by Swedish-Finnish naval and land exercise SWEFINEX underway this week on and around these the strategically important Baltic Sea islands. There is also a large NATO and Russian military presence monitoring the exercise. In June, NATO and partners are holding the BALTOPS 2016 exercise in the Baltic Sea, with around 35 warships and 70 warplanes.

https://www.aldrimer.no/analysis-sweden-is-under-attack/
Citera
2016-05-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xorizov
Intressant analys av de senaste dagarnas händelser i Sverige, skriven av Kjetil Stormark.

https://www.aldrimer.no/analysis-sweden-is-under-attack/

Tack,

Har fått PM tidigare i veckan med information som bekräftas av artikeln. Har valt att inte publicera det då det kom i PM av en anledning.

Tacksam om vi håller linjen och hjälper varandra genom att fylla på med info.
Citera
2016-05-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Tack,

Har fått PM tidigare i veckan med information som bekräftas av artikeln. Har valt att inte publicera det då det kom i PM av en anledning.

Tacksam om vi håller linjen och hjälper varandra genom att fylla på med info.

fast det enda du fyller tråden med är ju dina egna påståenden om att du får trovärdig information vid sidan om.
Sådana påståenden kan jag också posta. Får jag?
Citera
2016-05-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
fast det enda du fyller tråden med är ju dina egna påståenden om att du får trovärdig information vid sidan om.
Sådana påståenden kan jag också posta. Får jag?

Har endast postat citat du kan klicka dig till med ett undantag om ett PM som jag inte nämnt förarens nu när en befintlig post bekräftar.

Jag efterfrågar länkar (som postades) eller personliga berättelser.

Tesen är en tes. Dvs ingen sanning eller ens ett etablerat påstående.

Jag har själv gjort bedömningen att nått skit är i görningen. Jag personligen anser att handling från regeringen är bekräftelse. Där av tesen.

Jag påstår inte att det är korrekt. Jag vill bara att vi tillsammans skall söka efter information som bekräftar eller dementerar.
Citera
2016-05-21, 22:05
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Har endast postat citat du kan klicka dig till med ett undantag om ett PM som jag inte nämnt förarens nu när en befintlig post bekräftar.

Jag efterfrågar länkar (som postades) eller personliga berättelser.

Tesen är en tes. Dvs ingen sanning eller ens ett etablerat påstående.

Jag har själv gjort bedömningen att nått skit är i görningen. Jag personligen anser att handling från regeringen är bekräftelse. Där av tesen.

Jag påstår inte att det är korrekt. Jag vill bara att vi tillsammans skall söka efter information som bekräftar eller dementerar.

Regeringen har väl inte handlat?
Citera
2016-05-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Regeringen har väl inte handlat?

Om du ser trådstarten finns 3 skilda med liknande berättelser om att regeringen har agerat.

Dessa vill jag bekräfta eller kunna dementera.
Citera
2016-05-21, 22:20
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Om du ser trådstarten finns 3 skilda med liknande berättelser om att regeringen har agerat.

Dessa vill jag bekräfta eller kunna dementera.

Jag träffade själv ansvarig för kommunens beredskap för ca två veckor sedan som sa att de övade som om en atomolycka skett i residensstaden ca fem mil härifrån. De gick igenom olika utrymningsplaner osv. Det är nog en msb-grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in