2016-05-20, 00:49
Medlem
En egen trådstart för ämnet som dykt upp sporadiskt i trådarna

(FB) Luftrummet över Sthlm stängt av oklar anledning
(FB) Häglaredsmasten i Borås knäckt, 332 meter hög radio- och TV-mast

Trådens tes:
Mellan den 2-15 maj 2016 skickade regeringen ut order att kommuner (troligt alla) skall utan dröjsmål genomföra förberedelser för krig.

Trådens syfte
Gemensamt ta reda på om tesen stämmer eller inte. Gärna före tidningarna.

Nedan är citat från trådarna.

Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Borås stad gör just nu säkerhetsrutiner i förberedelse för krig. Reservledningar, reservrör för vatten and so on går man just nu igenom. Det ni...

Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Nej, hela köret går man igenom. Även rutiner övas in. Det är order direkt ifrån regeringen. Inget som sker på kommunens eget bevåg.

Citat:
Ursprungligen postat av Oh-My-Dad
Jag kan bekräfta att det inte är endast Borås stad som gör dessa förberedelser, i min kommun pågår också en inventering av ovannämd materiel.

Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Hmm sambon jobbar på en viss myndighet där huset har både kommun och andra viktiga avdelningar och de har i veckan börjat säkra flytta saker till skyddsrum som te.x dokument, och haft flertalet krismöten, det är fullständigt Locket På om allting. Sambon har försökt luska i det hela och fåglar har viskat i hennes öron att det är riktigt illa och att Regeringen + myndigheter förväntar sig hamna i en mindre kaos dessa kommande månader. Vaktbolag har anlitats för att kolla av ställverk, master, skyddsobjekt som inte bevakas av aktiv militär etc. Detta i norra delen av landet.

Även Säpo var på besök och de brukar inte dyka upp om det inte är en känd politiker eller liknande som är på besök och inga sådana besök fanns inplanerade då det brukar meddelas och planeras långt i förväg.

Citat:
Ursprungligen postat av pederander
nu börjar de faktiskt bli lite otäckt /../ min kusin (befäl i armen) inkallad omg för att bege sig till hemlig ort :-( trodde faktiskt att "klättrarna" var inblandade (går rykten om det på deras skola) men nu låter det inte troligt längre att dom e inblandade, eller är det bara en serie olyckliga tillfällen av olika stollar att allt detta sker inom en kort tidsrymd?

Någon som har mer att berätta om ämnet?
Senast redigerad av sakernash 2016-05-20 kl. 01:21. Anledning: Förtydligande
Citera
2016-05-20, 00:53
Medlem
AndersM79s avatar
En plötslig militärövning i NV skåne...

http://www.hd.se/2016-05-19/darfor-vimlar-det-av-militarer-i-nordvastskane-i-veckan
Citera
2016-05-20, 00:58
Medlem
Lilabanans avatar
Sjukt intressant, jag sitter med popcorn och läsk och inväntar spänningen

Men det mest troliga är att dessa förberedelser bara sker för att testa samhällets resurser, efter alla incidenter. Jag tror inte att det är kaos eller krig på g.
Senast redigerad av Lilabanan 2016-05-20 kl. 01:04.
Citera
2016-05-20, 01:05
Medlem
USSR2.0s avatar
Jag tror på foliehattsteorin att detta är en falskflagg attack mot infrastrukturen av MSB dirigerad av Must för väcka regeringen, man vill ha ökade anslag till kalla-kriget nivåer. Men vilka kommuner exakt är det som gör dessa förberedelser?
Citera
2016-05-20, 01:06
Medlem
Jackschnuss avatar
Jag tror att vi inte kommer hamna i krig 2016. 2017 Möjligtvis gällande världen, beroende på USA's val utav president. Både Trump & hillary är farliga.

Varför skulle någon invadera Sverige? Det är enklare att bara fråga Stefan & co så kommer han ge bort landet.
Citera
2016-05-20, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USSR2.0
Jag tror på foliehattsteorin att detta är en falskflagg attack mot infrastrukturen av MSB dirigerad av Must för väcka regeringen, man vill ha ökade anslag till kalla-kriget nivåer. Men vilka kommuner exakt är det som gör dessa förberedelser?

En av de saker jag hoppas vi kan kartlägga i denna tråden
Citera
2016-05-20, 01:10
Awaiting Email Confirmation
Brutalt!

tror att det kan hända massa grejjer framöver, bunkra upp på mat och vatten gubbs!

http://www.friatider.se/natoavtal-f-r-ja-av-mp

http://www.dagensopinion.se/mp-st%C3%A4ller-sig-bakom-v%C3%A4rdlandsst%C3%B6d

Den 25 maj ska de antagligen rösta igenom ett avtal som gör att sverige kan användas av USA:S militär som värdland. Med andra ord, använda sverige som eldbas gentemot ryssland.
Alla partier verkar vara för förutom sverigedemokraterna och vänsterpartiet.

Läskigt värre, hade faktiskt en dröm om detta för något år sen fast i förstaperson då. ; O
Citera
2016-05-20, 01:16
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sedelpressaren
Brutalt!

tror att det kan hända massa grejjer framöver, bunkra upp på mat och vatten gubbs!

http://www.friatider.se/natoavtal-f-r-ja-av-mp

http://www.dagensopinion.se/mp-st%C3%A4ller-sig-bakom-v%C3%A4rdlandsst%C3%B6d

Den 25 maj ska de antagligen rösta igenom ett avtal som gör att sverige kan användas av USA:S militär som värdland. Med andra ord, använda sverige som eldbas gentemot ryssland.
Alla partier verkar vara för förutom sverigedemokraterna och vänsterpartiet.

Läskigt värre, hade faktiskt en dröm om detta för något år sen fast i förstaperson då. ; O

I Sverige skall det vara jämställt och rättvist så fick Adolf köra med tåg förr så måste ju Donald Trump få skjuta raketer nu. Att hävda nationellt självbestämmande och neutralitet kan ju gynna mörka nationalistiska krafter så vi har inget val...
Citera
2016-05-20, 01:17
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Trådens tes:
Dagarna innan masten föll skickade regeringen ut order om att kommuner (troligt alla) skall utan dröjsmål genomföra förberedelser för krig.

Finns det någon pålitlig källa på detta? Jag har inte varit så insatt i mastsabotaget och hittade ingen direkt länk till någon med pålitlig information.

Jag ser så klart att flera använder påstår att detta sker men är lite kluven hur jag ska tro runt detta.
Citera
2016-05-20, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Finns det någon pålitlig källa på detta? Jag har inte varit så insatt i mastsabotaget och hittade ingen direkt länk till någon med pålitlig information.

Jag ser så klart att flera använder påstår att detta sker men är lite kluven hur jag ska tro runt detta.

Masten behöver inte hamed saken att göra alls.

Det som hänt är att flera oberoende inlägg har pekat åt att det händer saker i kommunerna.

Målet är att ta reda på om det stämmer.

Uppdaterar texten så inte masten förvirrar
Citera
Medlem
Gabriel Knights avatar
Alltså hallå, det här är ju hemskt allvarligt om kommunerna börjar förbereda sig för krig

Vem eller vad är fienden? Är vi på väg mot ett angiverisamhälle där alla måste hålla koll på varandra?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2016-05-20 kl. 01:29.
Citera
Medlem
Prawitzs avatar
Någonting kanske är på gång. Vem vet? Vilka är det som ska angripa Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in