2016-05-17, 21:51
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jag gillar egentligen inte Man-U mer än något annat lag i PL. Däremot ogillar jag lag som Chelsea och Manchester-City av den anledningen att jag tillhör den gamla skolan och gillar inte när man enbart köper sig framgångar. Så jag håller faktiskt inte på något lag alls i PL men visst tycker jag att det är lite extra skoj när det går bra för Man-U,Liverpool, och andra klassiska lag. Och visst gläds man åt Leicesters framgångar

För mig kommer Sveriges landslag först sedan kommer Djurgården sedan kommer ingenting och sedan kommer ingenting och sedan kommer Real Madrid, londonlagen Arsenal och Chelsea, det protestantiska Glasgow Rangers, Hertha Berlin (jag är trött på att se Bayern Munchen vinna), i Italien kan jag inte bestämma mig. Grenoli spelade ju dock i Milan men att deras lag kallas för djävlarna av sina fans gillar jag inte.

Givetvis håller jag också på det lag Zlatan spelar i. Om han inte väljer Man U.

Vad gäller Leicester så tycker jag det var roligt att de vann PL som outsider även om jag håller mer på Arsenal. Det är landslaget och Djurgården jag är stor supporter av det andra är mer på lek.

Det är ju trots allt Sverige man någon gång kan riskera att gå i krig för på riktigt. VM är nummer ett inom fotbollen.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-05-17 kl. 21:58.
Citera
2016-05-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Menar du att Nantes tappade matchen för att det blev en minuts avbrott för applåder? Eller var det den extra minuten det tog efter Zlatans mål som grusade deras chanser att knipa segern?

Vad är pinsamt i att tacka av en viktig spelare för klubben?
Nej, jag ville bara påpeka att matchen inte alls var så betydelselös som klyban påstod att den var.

Det är pinsamt att mitt under match:
- stanna spelet
- låta Zlatans barn springa in på planen
- spela upp den svenska nationalsången
- låta Zlatan lämna planen (alltså inget byte) och därmed spela med en man mindre

Jag har aldrig sett något liknande i en tävlingsmatch.
Citera
2016-05-17, 21:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Nej, jag ville bara påpeka att matchen inte alls var så betydelselös som klyban påstod att den var.

- stanna spelet
- låta Zlatan lämna planen (alltså inget byte) och därmed spela med en man mindre

Vad exakt är så jävla pinsamt med detta?
Citera
2016-05-17, 21:59
Medlem
freeriderXIIs avatar
Zlatan är unik så han förtjänande en unik avtackning. Även om jag är förvånad att domarna gick med på det hela.

Fast det franska förbundet avgjorde väl det hela.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-05-17 kl. 22:05.
Citera
2016-05-17, 22:22
Medlem
Marquesos avatar
Citat:

- stanna spelet

Då hänger jag med, och håller med.

Håller även med gällande nationalsången, kändes lite kaka på kaka. Att Zlatan går av plan är tillåtet och inget som betydde något alls för matchen eller lagen. Varför bry sig om det? Att publiken hyllar honom och att barnen springer in ser jag bara som fint och rörande.
Citera
2016-05-17, 22:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej, inga tävlingsmatcher är betydelselösa.
Hade Nantes vunnit matchen hade de hamnat på nionde plats i tabellen, nu förlorade de och hamnade på plats fjorton.

PSG och Zlatan skämde verkligen ut sig i helgen. Pinsamt.
Du har mycket att lära dig om sport, när inte klarar av att förstå en så enkel sak som vad betydelselös match innebär inom sportvärlden.

Bara för du inbillar de skämt ut sig, är inte samma sak som de skämt ut sig.
Kan du hitta nått i media att dom skämt ut sig?
Sen Zlatan 2 mål och kalla detta skämma ut sig, så tycker jag synd om motståndaren när han inte skämmer ut sig.
Citera
2016-05-17, 22:55
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Zlatan är unik så han förtjänande en unik avtackning. Även om jag är förvånad att domarna gick med på det hela.

Fast det franska förbundet avgjorde väl det hela.

fotboll är ett lagspel, men zlatan sätter sig själv främst hela tiden, det är bara o läsa vad gammla klubbkompisar säger.
Och det är därför svenska landslaget är bättre utan honom.
Det är inge fel o hylla, finns många många spelare som betytt mer för sitt lag än zlatan. Ta tex del piero, som var i juventus i all evighet, följde ner med till serie b, en ikon inom juventus. Inte fan stoppadd juventus matchen när han spelade sista matchen. Dom byte ut han, sedan gick han runt planen medans matchen fortsätt och fansen hade då chansen o tacka av.
Del piero har ett vm guld, två champins leauge vinster... Just saying
Citera
2016-05-17, 23:43
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Ta tex del piero, som var i juventus i all evighet, följde ner med till serie b, en ikon inom juventus. Inte fan stoppadd juventus matchen när han spelade sista matchen. Dom byte ut han, sedan gick han runt planen medans matchen fortsätt och fansen hade då chansen o tacka av.
Del piero har ett vm guld, två champins leauge vinster... Just saying

Självklart kommer Zlatan aldrig bli en ikon inom fotbollen och Del Piero är ju en gigant.

Men PSG är ju ett jippolag så jag kan ändå inte säga att det var fel med en sådan hyllning även om det kanske var lite löjligt men det var inte att skämma ut sig.
Citera
2016-05-18, 06:17
Medlem
Citat:

Nu var ställningen 4-0 och det var i 88e minuten
Citera
2016-05-18, 08:31
Medlem
Humor att folk påstår att Zlatte inte skulle platsa i "världens bästa liga"... Newsflash, det är inte 2005 längre.
England har två CL-vinster sista 10 åren, varav en ganska turlig... Spanien 7, efter i år.
Kollar man antal lag i kvartsfinal i Europacup och CL i år är sex lag från Spanien (!!!) och två från England. Förra året var siffrorna noll (!!!) lag från England och fyra från Spanien.

När ska anglofiler släppa tanken om att deras liga är bättre än skivat bröd?

Zlatan hade platsat lätt, däremot hade han nog inte orkat det täta matchandet utan kanske fått vila en del pga belastning.
Citera
2016-05-18, 08:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Humor att folk påstår att Zlatte inte skulle platsa i "världens bästa liga"... Newsflash, det är inte 2005 längre.
England har två CL-vinster sista 10 åren, varav en ganska turlig... Spanien 7, efter i år.
Kollar man antal lag i kvartsfinal i Europacup och CL i år är sex lag från Spanien (!!!) och två från England. Förra året var siffrorna noll (!!!) lag från England och fyra från Spanien.

När ska anglofiler släppa tanken om att deras liga är bättre än skivat bröd?

Zlatan hade platsat lätt, däremot hade han nog inte orkat det täta matchandet utan kanske fått vila en del pga belastning.

Spanska lag är bättre i Europa nuförtiden men man kan bedöma vilken liga som är bäst på olika sätt, allt handlar om vilka kriterier man väljer att använda. Det är med andra ord en subjektiv fråga men med det sagt så är det en ganska fånig diskussion, fotbollssupportrar håller inte på ligor utan på lag.
Citera
2016-05-21, 15:46
Medlem
schlafhunds avatar
Det verkar som att finalen i Coupe de France, tillika Le Classique och Ibrahimović sista match för Paris Saint-Germain inte sänds på svensk TV i kväll. Eller har jag missat information någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in