2016-05-20, 12:29
Medlem
sherms avatar
Ett litet tillägg. Angående detta med att sätta in militären på allvar. Det var precis det som gjordes i Afghanistan till resultatet att opiumfälten åter började blomma. De har därefter gett skördar som satt rekord år efter år.
Citera
2016-05-20, 14:13
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Majoriteten av alla som använder droger gör det utan problem och behöver varken straff eller hjälp. Förbudet skapar mycket större problem för samhället och allt och alla än det relativt lilla problemet missbruk som drabbar ytterst få enskilda individer och närstående och belastar samhället mycket mindre än vad förbudet gör.

Jag upprepar: Hur du ser på saken är totalt irrelevant. Cannabis och koffein är droger, det är inte min personliga åsikt eller syn på saken alltså, och även om det var det så hade den inte haft någon betydelse, det är faktum och inga åsikter förändrar det.

Är det värt att skapa en enorm svart marknad med gängkrig och avrättningar med granater och automatvapen på restauranger med oskyldiga offer, och enorma resurser som du bekostar och som gör att polisen inte har tid för annat, för att "rädda" några få från missbruk?

Ytterst få? Shit va alla "jagärintepundare" härinne slår knut på sig själva för att påvisa det fantastiska med knark. Tusentals familjer splittras varje år pga knark. Vadå ytterst få?

Mvh
Citera
2016-05-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Ytterst få? Shit va alla "jagärintepundare" härinne slår knut på sig själva för att påvisa det fantastiska med knark. Tusentals familjer splittras varje år pga knark. Vadå ytterst få?

Mvh

Det handlar inte om att knark är fantastiskt. Det handlar om att nuvarande lagstiftning inte är fantastisk.
Citera
2016-05-20, 16:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag ser inte cannabis som en drog över huvud taget. Om du läser mina tidigare inlägg så ser du att cannabis är helt ok i mina ögon. Att jämnföra med kaffe eller te. Du har totalt missat det.

Jag vänder mig främst emot opiater, centralstimulerande, benzo, lyckopiller och doping. De drogerna/substanserna som förstör liv och belastar samhället.

Edit: Det verkar som att jag är den enda som inte vill avkriminalisera droger här på Flashback. I ett demokratiskt samhälle borde ni få som ni vill. Men det kommer aldrig att ske. Sry.

Mvh
Dina personliga åsikter om cannabis är en drog eller inte, är totalt ointressant.
Det är enkelt, cannabis uppfyller de kriterier i att vara en drog.
Dock för det du säger, så är det nödvändigt för dig att plocka ur cannabisen i snacket.
Annars blir det skevt för dig.

De droger du tar sen, har givetvis givetvis sina problem.
Men om man legaliserar, betyder inte att droger är oreglerad.
Sen varför du slänger in antidepp har jag inte en susning.
Personligen har jag inte träffat på en enda person som finner nått nöje med dessa.
Mer än för dom som rent sjukdomsmässigt behöver dessa, men dessa pratar vi inte om.
Du är medveten att man i Schweiz att man vänt skadligheten av heroin genom att dela ut detta till heroinister.
Och att flertal återgått till arbetslivet.
Heroin är en av de minst fysiskt skadliga medicinerna som finns(då för kropp och inte i en eventuell överdosering, som är farligt).
Även i en legalisering så får man kvalitet på sina varor, vilket betyder viss mängd viss styrka och säkert ställt.
Vilket betyder mindre oavsiktliga överdoser.

I ett demokratiskt samhälle, behöver det inte ens finnas en enda person som är för en avkriminalisering.
Allt som behövs är att riksdagen beslutar om detta.
Självfallet kommer detta ske, trycket utifrån ökar kraftigt.
Och sen när ska poliser ha hand om en hälsofråga?
Kan du berätta för oss vad polisen har för utbildning till att sköta patienter med en narkotikaproblematik?
Och hur passar pistolen, batongen eller pepparsprayet in i denna "vård", då detta är polisens instrument?
Citera
2016-05-20, 16:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Självklart har jag all rätt att inte sätta Cannabis och kaffe i samma fack som Heroin. Du är helt fel ute. Vi lever inte i Nordkorea, än. Din referens till GCDPPC är ju rätt gullig. Globalister som vill kunna beskatta knark för att ytterligare förstärka sin maktposition är ju inte partiska i sina bedömningar?

Sluta tala om för folk vad dom får och inte får tycka. J*vla åsikts-fascist.

Mvh
Bara för en drog är potentare, starkare och en mer komplicerad problematik.
Tar itne bort drogegenskaperna på en drog som cannabis, det funkar liksom inte så.
Du är medveten om att man delar in det i lätta och tunga droger, finns säkert medeltunga droger också.
Dock inte hört uttrycket, men borde finnas.

Att man betalar skatt på varor, är nått som ingår i samhället.
Varför skulle droger undantas här?

Lustigt att du kallar nån åsiktfascist, och på sättet du tuggar själv.
Känns lite som kasta sten i glashus ärligt talat.
Citera
2016-05-20, 16:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du är bra dum i huvudet om du tror att en missbrukare bara skadar sig själv. Om vi ger alla pundare fri tillgång så blir de goda samhällsmedborgare som inte belastar samhället eller närstående? Undrar vem som trollar. Jag får upprepa: Jag ser inte cannabis och koffein som droger. Vad ordet drog betyder är en annan sak.

Mvh
I Danmark när man började dela ut heroin, så minskade vissa brott med 80%.
I Schweiz så återgick många till arbetslivet efter de fick sitt heroin utdelat.
Det går går helt emot din tro i vad som händer.

Cannabis och koffein uppfyller kraven i att vara droger, finns bara en sak att säga här och det är punkt slut på den.

Och nu när trollsnacket dykt upp, så har jag dessa vibbar om dig också.
Då dina texter verkar väldigt ogenomtänkta, och mest verkar sparka åt det ena eller andra hållet för att få uppmärksamhet(verkar det som i alla fall).
Citera
2016-05-20, 16:24
Medlem
klybans avatar
Citat:

Mvh
Om det är 10% som får en problematisk konsumtion, så är detta i allas böcker få.
Men i siffror så kan det givetvis bli många, men såna här saker kan vara svårt för såna som dig att förstå.
Man kan inte utgå ifrån de som sitter på parkbänken, och sen berätta om alkohol.
Utan man måste utgå ifrån SAMTLIGA.
Så i förhållande till livstidsprevalensen, så är det få som blir missbrukare.
Detta är ett faktum.

Lustigt nog, så finns det inte en enda som pratat om det förträffliga knarket.
Ja, förutom du nu då, när du skulle lägga orden i munnen på den du svarade(i inbillan att få rätt).
Citera
2016-05-20, 20:06
Medlem
Citat:

Mvh
Ytterst få av alla som använder droger, skärp dig nu.
Citera
2016-05-20, 20:28
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Ytterst få av alla som använder droger, skärp dig nu.

"det relativt lilla problemet missbruk som drabbar ytterst få enskilda individer och närstående"

You wus sayin?

Mvh
Citera
2016-05-20, 20:34
Medlem
Citat:
"det relativt lilla problemet missbruk som drabbar ytterst få enskilda individer och närstående"

You wus sayin?

Mvh
Ja, det drabbar ytterst få av alla som brukar droger, räknar vi med hela befolkningen så blir de ännu färre. Logiskt tänkande är inte din starkaste sida hoppas jag.
Citera
2016-05-21, 10:49
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Strikt kontrollerade fängelser är drogfria.

Bullshit, droger kan tillverkas av mänsklig avföring om man så vill. Då krävs det åtgärder som på högsäkerhetsfängelser i Usa. Eller som i Ryssland där man lever 23 timmar om dygnet i en 2x3 meters cell och är kameraövervakad 24 timmar om dygnet. Och hur försvarar du denna behandling? Och vad tror du det är för folk vi släpper ut i samhället sen?

Citat:
Jag propagerar inte enbart för gränskontroller. Även t.ex. inre kontroller är ett verktyg i kampen mot det smutsiga knarket.

Du har varken ekonomi eller personal till dom omfattande kontroller som skulle krävas. Och så länge vi envisas med vår nolltolerans så kommer det alltid handla om tillräckligt mycket pengar för att folk ska ta riskerna med att langa, smuggla och tillverka. Inte ens Usa´s three strikes eller Rysslands stenhårda fängelser eller Thailands ännu värre fängelser har förhindrat folk från att ta dom riskerna.

Citat:
Nedknarkade stackare är inget att skämta om. Dessa eländiga individer tycker jag synd om. Ta en titt på plattan. Sedan vill man bara krossa knarket.

Svensk narkotikapolitik går dock ut på att gripa pundarna. Man har tom satt upp mål för hur många pundare respektive langare man ska gripa. Givetvis grips fler pundare än langare och det är inget nytt direkt. Och samtidigt håller svenska skattemedel heroinproduktionen igång i Afghanistan, nolltolerans var det ja.

http://www.dagenssamhalle.se/debatt/brukarna-grips-langarna-kommer-undan-20058
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=994275

Citat:
Regleringen enligt mig är en strypning av tillgången.

Regleringen gjorde att Spice började tillverkas och säljas, helt lagligt dessutom. Samtidigt som den skördade fler offer än vad cannabis gjort på 100 år. Det är inte att strypa tillgången. Antalet dödsoffer har heller inte minskat.

Citat:
Inhumana? Det är mer inhumant att inte se till att stoppa knarket.

Vilket vi inte gör. Tvärtemot ser vi till att det produceras.

Citat:
I en demokrati ska politiken baseras på folkviljan. Det som majoriteten vill. Inte på vad ett litet antal politiker har för personliga åsikter. De styrande, våra styrande ska regera efter vad deras väljare vill.

En klar majoritet av det svenska folket vill ha en restriktiv drogpolitik.

En uppfattning baserad på okunskap, propaganda och lögner. På exakt samma sätt bedrivs den svenska alkoholpolitiken, alkohol är dock ingen drog enligt den upplysta massan trots att den är mest destruktiv av dom alla. Så Bara för att majoriteten tycker något så betyder inte det per automatik att det är rätt och ska efterlevas. Att hänvisa till vad majoriteten vill bevisar bara att man saknar argument.
Citera
2016-05-21, 12:04
Medlem
klybans avatar
Citat:

You wus sayin?

Mvh
Det är solklart i vad cleft säger.
Jag tycker det är sorgligt att man utgår ifrån "parkbänken" i att avgöra i vad droger gör med en.
Så är man hopplöst diskvalificerad ifrån diskussionen.

Det finns bara ett sätt om man är intresserad att folks hälsa i drogfrågan.
Det är att helt koppla bort polisen ifrån konsumenten.
Vi har prövat detta i 30-40 år nu, och det är pinsamt uppenbart att det inte hjälper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in