Citat:
Ursprungligen postat av
HanSomForsvann
Jag ser inte cannabis som en drog över huvud taget. Om du läser mina tidigare inlägg så ser du att cannabis är helt ok i mina ögon. Att jämnföra med kaffe eller te. Du har totalt missat det.
Jag vänder mig främst emot opiater, centralstimulerande, benzo, lyckopiller och doping. De drogerna/substanserna som förstör liv och belastar samhället.
Edit: Det verkar som att jag är den enda som inte vill avkriminalisera droger här på Flashback. I ett demokratiskt samhälle borde ni få som ni vill. Men det kommer aldrig att ske. Sry.
Mvh
Dina personliga åsikter om cannabis är en drog eller inte, är totalt ointressant.
Det är enkelt, cannabis uppfyller de kriterier i att vara en drog.
Dock för det du säger, så är det nödvändigt för dig att plocka ur cannabisen i snacket.
Annars blir det skevt för dig.
De droger du tar sen, har givetvis givetvis sina problem.
Men om man legaliserar, betyder inte att droger är oreglerad.
Sen varför du slänger in antidepp har jag inte en susning.
Personligen har jag inte träffat på en enda person som finner nått nöje med dessa.
Mer än för dom som rent sjukdomsmässigt behöver dessa, men dessa pratar vi inte om.
Du är medveten att man i Schweiz att man vänt skadligheten av heroin genom att dela ut detta till heroinister.
Och att flertal återgått till arbetslivet.
Heroin är en av de minst fysiskt skadliga medicinerna som finns(då för kropp och inte i en eventuell överdosering, som är farligt).
Även i en legalisering så får man kvalitet på sina varor, vilket betyder viss mängd viss styrka och säkert ställt.
Vilket betyder mindre oavsiktliga överdoser.
I ett demokratiskt samhälle, behöver det inte ens finnas en enda person som är för en avkriminalisering.
Allt som behövs är att riksdagen beslutar om detta.
Självfallet kommer detta ske, trycket utifrån ökar kraftigt.
Och sen när ska poliser ha hand om en hälsofråga?
Kan du berätta för oss vad polisen har för utbildning till att sköta patienter med en narkotikaproblematik?
Och hur passar pistolen, batongen eller pepparsprayet in i denna "vård", då detta är polisens instrument?