Citat:
Ursprungligen postat av
tjenaretjenare
Juve har en bra trebackslinje men den är så söndersnackad nu så att det har blivit överskattad, man märkte att de fick problem mot Bayern ganska fort. Mittfältet är jävligt bra men långt ifrån Europas bästa, Pogba har inte slagit igenom helt än men tror han måste till ett annat lag för att göra det. Khedira och Marchisio är två bra spelare men inte så att de är överlägsna på något sätt och den förstnämnda är ständigt skadad. Anfallet är tunt med en Dybala som är en talang och skulle han verkligen slå igenom så blir det att han hamnar hos någon av de stora klubbarna i Spanien. Alex Sandro vet jag mycket väl vem det är, började att följa han och Danilo runt 2011 i Porto och han är mycket bra. Mandzukic är mellanmjölk och inte så mycket mer.
Man får höra mycket om "arablagen" från juve, inter och milanfans att de skulle vara pengadopade och så samtidigt som de själva var de men nu låtsas dem inte om det bara för att de inte har några pengar kvar. Det är dubbelmoral så det skriker om det, jag tycker iaf att Juve med sina senaste års framgångar borde kommit längre än vad de gjort, de har inte gjort något dåligt men de hade kunnat göra saker och ting ännu bättre. Sen var det city vi såg mot Real i CL inget stjärnfyllt gäng utan ett gäng som mest bestod av stabbiga pensionärer likt det lag inter hade året efter deras vinst i CL. På tal om England så är Mazzarri så gott som klart för Pozzo ägda Wat
Såg du samma match som mig? Evra var en rensning bort att slå ut Bayern. Ja Juve's backlinje är söndertjatad just för att den är så bra så det får du leva med. Märks att du inte sett Juventus matcher, Pogba har burit mittfältet i princip hela säsongen, till och med självaste messi har sina plattmatcher.
Det var i början av säsongen Pogba spelade knackigt men det berodde till stor del också på att Khedira och marchisio var skadadade första 5-6 matcherna och han fick istället spela bredvid Sturaro och Padoin.
Kan hålla med dig om att Khedira är oändligt mycket skadad (nästan så jag vill bli av med honom) men när han får hålla sig skadefri är han riktigt grym.
Det märks väl att du inte ser Juves matcher när du säger att Marchisio inte är "överlägsen". Han behärskar spelfördelar roll som spindeln i nätet med bravur, han är bra defensivt och offensivt precis som en två vägs spelare ska vara (när han får spela två vägs spelare bredvid en spelfördelare). Han är en komplett mittfältare. Varit flera lag som viljat köpa han genom åren, däribland Manchester United. Som en jämförelse är Vidal bättre offensivt än Marchisio däremot så har Marchisio passningsfötter som Vidal kan drömma om. Alltså två likvärdiga spelare kvalitemässigt beroende vad man vill få ut av en spelare men i Marchisio får du en spelare med bredare register.
Hade Marchisio varit spanjor så hade han varit jättesexig men nu är han Italienare och får inte samma erkännande.
Jag tror du får kolla på vilka spelare som gick ut på plan mot real, bara för att nämna två stabbiga pensionärer så nämner jag de bruyne och aguero hmmm! Två av världens bästa och mest eftertraktade spelare. Den enda som är helt under isen är yaya toure men det är en spelare av 11 på planen.
Förra året var vi i CL final, var vi bättre än Barcelona den säsongen? Folk glömmer snabbt, både dortmund och Real blev utslagna av oss förra året. City med sina miljarder gick väl inte ens vidare från gruppspelet för 2 år sedan.
ja du säger ju det själv i ditt inlägg, inga pengar finns kvar för Milan och Inter. Och hur tror du då ett Serie A med skitdåliga tv-intäkter och en Juventus som börja om från noll p.g.a serie B spel ska kunna hosta upp 100 miljoner euro för en spelare?
400 miljoner euro är en saftig summa som gick förlorad under dessa år. Jag är övertygad om att Juventus hade haft samma ekonomiska situation som Bayern, Real och Barca om det inte vore för detta.
Dopade lag som PSG, chelsea och city är en annan femma. Det går aldrig någonsin att komma ikapp dessa lag då de endast drivs med sportsliga resultat och rika ägare och inte utgifter/inkomster som en normal/sund klubb bör göra.