2016-05-21, 00:36
Bannlyst
Jag är faktiskt lite glad över att 6 lag i serie A är utan tröjsponsor däribland båda rom lagen. Jag vet att det är dumt ekonomiskt men fotboll handlar inte bara om pengar. Chelsea och City tycker jag är beviset på det, Och även dagens United.
Kolla hur mycket pengar det spenderar också vinner liecester PL före Arsenal och Tottenham.
Citera
2016-05-21, 00:38
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Jag är faktiskt lite glad över att 6 lag i serie A är utan tröjsponsor däribland båda rom lagen. Jag vet att det är dumt ekonomiskt men fotboll handlar inte bara om pengar. Chelsea och City tycker jag är beviset på det, Och även dagens United.
Kolla hur mycket pengar det spenderar också vinner liecester PL före Arsenal och Tottenham.

Jag håller med jag har skrattat många gånger när tex city misslyckats och det bästa som kunde hända fotbollen i dagsläget var Leicesters vinst. Samtidigt tycker jag att man borde nåt en udd nu med Juventus där de borde kunna köpa stora spelare från de största lagen och verkligen vara med, det är för dåligt med stora profiler i dagens Juventus. Sen undrar jag om inte du tycker att de italienska lagen en gång i tiden dopade sig ekonomiskt också?
Citera
2016-05-21, 00:59
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Fast vad spanska lag gör generellt spelar väl ingen större roll, skulle inte säga att de tyska lagen bakom Bayern förutom Dortmund är så mycket bättre än de som är strax bakom Juve varken sportsligt eller ekonomiskt. De får helt enkelt lära sig att ta för sig lite och inte hålla på som Marotta och Juve då de beter sig som några nervösa kids från vi i femman. Hör Juventus av sig om vill ha en spelare i ditt lag då ska man börja darra men det finns inget lag utanför Italien som gör det.

James som är bänkspelare i Real kommer att kosta alldeles för mycket för Juve tex.

Fast Arsenal har fan så mycket mer pengar än Juve om nu din tes om att Arsenal värvar bättre än Juve, skulle stämma. Nu gör det inte det så det är skitsamma. Vad har Arsenal värvat bättre än Juve? Sanchez var bra visserligen, men Özil har ju stagnerat i form. Juve har plockat många spelare på Bosman såsom Pirlo som var den viktigaste kuggen i Juve under dem åren han spelade där, och Khedira som gjort det bra i Juve trots skadorna. Killen är världmästare så sent som 2014 också. Dybala, 32 mille. 19 mål i ligan på första säsongen och har fått bud på ca 70-80 mille. Flera av juves spelare har fått bud på sig värda dubbelt så mer än vad dom köpte den för, så att Arsenal värvar bättre?? Nej då! överskattade premier League fanatiker pratar så, för dom är så trångsynta och har meningen "världens bästa liga" impregnerat i huvudet. Sämsta lagen i CL och att City är där dom är ska dom tacka Sevilla för. Förlorade båda mötena med Juve i gruppen helt enkelt för Juve utnyttjade sina chanser och stängde ner citys offensiv på klassiska italienska manér.

EDIT: såg att jag citerade fel inlägg. Sorry
Senast redigerad av AndersEklund 2016-05-21 kl. 01:04.
Citera
2016-05-21, 01:05
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Fast Arsenal har fan så mycket mer pengar än Juve om nu din tes om att Arsenal värvar bättre än Juve, skulle stämma. Nu gör det inte det så det är skitsamma. Vad har Arsenal värvat bättre än Juve? Sanchez var bra visserligen, men Özil har ju stagnerat i form. Juve har plockat många spelare på Bosman såsom Pirlo som var den viktigaste kuggen i Juve under dem åren han spelade där, och Khedira som gjort det bra i Juve trots skadorna. Killen är världmästare så sent som 2014 också. Dybala, 32 mille. 19 mål i ligan på första säsongen och har fått bud på ca 70-80 mille. Flera av juves spelare har fått bud på sig värda dubbelt så mer än vad dom köpte den för, så att Arsenal värvar bättre?? Nej då! överskattade premier League fanatiker pratar så, för dom är så trångsynta och har meningen "världens bästa liga" impregnerat i huvudet. Sämsta lagen i CL och att City är där dom är ska dom tacka Sevilla för. Förlorade båda mötena med Juve i gruppen helt enkelt för Juve utnyttjade sina chanser och stängde ner citys offensiv på klassiska italienska manér.

Har aldrig påstått att arsenal värvar bättre än juve, sen var det väl tack vare juve som city tog sig vidare i CL då de gjort bort sig mot Sevilla. Juve har gjort bra värvningar det är inte det jag försöker säga eller ta ifrån dem, grejen är bara den att efter alla framgångar de haft så borde de vara med och köpa de riktigt stora hästarna. Något sånt har man inte sett till och kom nu inte dragandes med att Dybala var en stjärna, en talang som de köpte och som mycket väl kan slå igenom som en jättestor spelare kommande år. Juve har gjort bra affärer men nu är det dags att göra de stora affärerna, det är så jag en gång i tiden lärde känna Juventus.
Citera
2016-05-21, 02:02
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Juve har en bra trebackslinje men den är så söndersnackad nu så att det har blivit överskattad, man märkte att de fick problem mot Bayern ganska fort. Mittfältet är jävligt bra men långt ifrån Europas bästa, Pogba har inte slagit igenom helt än men tror han måste till ett annat lag för att göra det. Khedira och Marchisio är två bra spelare men inte så att de är överlägsna på något sätt och den förstnämnda är ständigt skadad. Anfallet är tunt med en Dybala som är en talang och skulle han verkligen slå igenom så blir det att han hamnar hos någon av de stora klubbarna i Spanien. Alex Sandro vet jag mycket väl vem det är, började att följa han och Danilo runt 2011 i Porto och han är mycket bra. Mandzukic är mellanmjölk och inte så mycket mer.

Man får höra mycket om "arablagen" från juve, inter och milanfans att de skulle vara pengadopade och så samtidigt som de själva var de men nu låtsas dem inte om det bara för att de inte har några pengar kvar. Det är dubbelmoral så det skriker om det, jag tycker iaf att Juve med sina senaste års framgångar borde kommit längre än vad de gjort, de har inte gjort något dåligt men de hade kunnat göra saker och ting ännu bättre. Sen var det city vi såg mot Real i CL inget stjärnfyllt gäng utan ett gäng som mest bestod av stabbiga pensionärer likt det lag inter hade året efter deras vinst i CL. På tal om England så är Mazzarri så gott som klart för Pozzo ägda Wat

Såg du samma match som mig? Evra var en rensning bort att slå ut Bayern. Ja Juve's backlinje är söndertjatad just för att den är så bra så det får du leva med. Märks att du inte sett Juventus matcher, Pogba har burit mittfältet i princip hela säsongen, till och med självaste messi har sina plattmatcher.

Det var i början av säsongen Pogba spelade knackigt men det berodde till stor del också på att Khedira och marchisio var skadadade första 5-6 matcherna och han fick istället spela bredvid Sturaro och Padoin.

Kan hålla med dig om att Khedira är oändligt mycket skadad (nästan så jag vill bli av med honom) men när han får hålla sig skadefri är han riktigt grym.

Det märks väl att du inte ser Juves matcher när du säger att Marchisio inte är "överlägsen". Han behärskar spelfördelar roll som spindeln i nätet med bravur, han är bra defensivt och offensivt precis som en två vägs spelare ska vara (när han får spela två vägs spelare bredvid en spelfördelare). Han är en komplett mittfältare. Varit flera lag som viljat köpa han genom åren, däribland Manchester United. Som en jämförelse är Vidal bättre offensivt än Marchisio däremot så har Marchisio passningsfötter som Vidal kan drömma om. Alltså två likvärdiga spelare kvalitemässigt beroende vad man vill få ut av en spelare men i Marchisio får du en spelare med bredare register.

Hade Marchisio varit spanjor så hade han varit jättesexig men nu är han Italienare och får inte samma erkännande.

Jag tror du får kolla på vilka spelare som gick ut på plan mot real, bara för att nämna två stabbiga pensionärer så nämner jag de bruyne och aguero hmmm! Två av världens bästa och mest eftertraktade spelare. Den enda som är helt under isen är yaya toure men det är en spelare av 11 på planen.

Förra året var vi i CL final, var vi bättre än Barcelona den säsongen? Folk glömmer snabbt, både dortmund och Real blev utslagna av oss förra året. City med sina miljarder gick väl inte ens vidare från gruppspelet för 2 år sedan.

ja du säger ju det själv i ditt inlägg, inga pengar finns kvar för Milan och Inter. Och hur tror du då ett Serie A med skitdåliga tv-intäkter och en Juventus som börja om från noll p.g.a serie B spel ska kunna hosta upp 100 miljoner euro för en spelare?

400 miljoner euro är en saftig summa som gick förlorad under dessa år. Jag är övertygad om att Juventus hade haft samma ekonomiska situation som Bayern, Real och Barca om det inte vore för detta.

Dopade lag som PSG, chelsea och city är en annan femma. Det går aldrig någonsin att komma ikapp dessa lag då de endast drivs med sportsliga resultat och rika ägare och inte utgifter/inkomster som en normal/sund klubb bör göra.
Citera
2016-05-21, 02:02
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Har aldrig påstått att arsenal värvar bättre än juve, sen var det väl tack vare juve som city tog sig vidare i CL då de gjort bort sig mot Sevilla. Juve har gjort bra värvningar det är inte det jag försöker säga eller ta ifrån dem, grejen är bara den att efter alla framgångar de haft så borde de vara med och köpa de riktigt stora hästarna. Något sånt har man inte sett till och kom nu inte dragandes med att Dybala var en stjärna, en talang som de köpte och som mycket väl kan slå igenom som en jättestor spelare kommande år. Juve har gjort bra affärer men nu är det dags att göra de stora affärerna, det är så jag en gång i tiden lärde känna Juventus.

Citat:
Nu gör du det lätt för dig och jag tycker inte du är så klok längre. Finns klubbar runtom i världen som inte har en shejkh som ägare men som ändå kokurrerar, det handlar om att fixa bra sponsoravtal o sånt vilket Juve inte verkar kunna. Fem raka scudettos, en CL final, lite cuper men man kan ändå inte värva bättre än Arsenal. Sen blir jag trött på snacket om att chelsea var det förstas pengalaget osv, kolla hur Berlusconi, familjen Moratti och familjen Agnelli osv sköt in massa pengar i sina lag. Detta var långt innan ryssfemman köpte chelsea, men som vanligt så är det alltid andras fel och ur ett Europeiskt perspektiv är juventus knappt mer intressanta än west ham vilket är ganska sjukt.

Här skrev du att Arsenal värvar bättre.
Citera
2016-05-21, 02:14
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Här skrev du att Arsenal värvar bättre.

Större profilvärvningar än Arsenal ska det stå, ursäkta.
Citera
2016-05-21, 02:17
Medlem
Klopeks avatar
Citat:

EDIT: såg att jag citerade fel inlägg. Sorry

Haha! Det sjuka i sammanhanget att är att Arsenal vinner FA-kuppen var tredje år. Åker ut i kvarten i CL varje år och slutar 2-4 i ligan. De vinner inte ett skit bara en sketen FA kupp titel då och då. Den största skämtklubben i historien, de vann ligan senast 2004 och de snackas om att det är en "storklubb".

Det är inte tillräckligt sexiga affischnamn liksom spelarna du nämner. Fråga vilken person som helst som inte följer Italiensk fotboll (och har koll på juve), kan lova dig att de enda spelare i startelvan som dyker upp i huvudet är Pogba med lite tur säger någon Dybala. Resten är mediokra spelare. Snackade med en person som är högst intresserad av engelska ligan för ett tag sedan, han visste inte ens vem Barzagli är! Han har varit top 3 världens bästa backar i flera år (dock svajja lite iår pga ålder) jag var nära på att dumförklara personen.
Citera
2016-05-21, 02:19
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Större profilvärvningar än Arsenal ska det stå, ursäkta.

Ett Arsenal som inte vunnit ligan sedan 2004, åker ut i kvarten i CL varje år, gör större profilvärvningar än Juve, vad säger detta dig?

Vinna FA-kuppen var tredje år sedan 2004 med starka profilvärvningar, starkt jobbat, loserklubb i mina ögon.
Citera
2016-05-21, 02:21
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Haha! Det sjuka i sammanhanget att är att Arsenal vinner FA-kuppen var tredje år. Åker ut i kvarten i CL varje år och slutar 2-4 i ligan. De vinner inte ett skit bara en sketen FA kupp titel då och då. Den största skämtklubben i historien, de vann ligan senast 2004 och de snackas om att det är en "storklubb".

Det är inte tillräckligt sexiga affischnamn liksom spelarna du nämner. Fråga vilken person som helst som inte följer Italiensk fotboll (och har koll på juve), kan lova dig att de enda spelare i startelvan som dyker upp i huvudet är Pogba med lite tur säger någon Dybala. Resten är mediokra spelare. Snackade med en person som är högst intresserad av engelska ligan för ett tag sedan, han visste inte ens vem Barzagli är! Han har varit top 3 världens bästa backar i flera år (dock svajja lite iår pga ålder) jag var nära på att dumförklara personen.

Om vi säger som såhär då att hur kan en sån loserklubb som Arsenal som nästan aldrig vinner något locka till sig profilvärvningar som Juve inte kan göra som tex Sanchez och Özil. Då måste ju något vara allvarligt fel i Juve med fem raka ligatitlar, en massa cuper samt varit i CL-final för bara ett år sedan. Men sitt du och skyll på saker som hände för 10 år sedan.
Citera
2016-05-21, 02:30
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Om vi säger som såhär då att hur kan en sån loserklubb som Arsenal som nästan aldrig vinner något locka till sig profilvärvningar som Juve inte kan göra som tex Sanchez och Özil. Då måste ju något vara allvarligt fel i Juve med fem raka ligatitlar, en massa cuper samt varit i CL-final för bara ett år sedan. Men sitt du och skyll på saker som hände för 10 år sedan.

Vad menar du med att jag skyller på saker? Det är fakta. Du verkar inte ett dugg insatt hur illa en klubb drabbas ekonomiskt vid nedflyttning.

Svaret är enkelt Italienska ligan har inte samma dragningskraft längre, pengarna (lönerna) finns i la liga och i England. Varför en spelare som Sanschez väljer Arsenal före Juventus stavas pengar i plånboken, Arsenal vinner ju inte ett skit så vill man gå titel-lös år efter år så ska man välja en klubb som Arsenal men få mer pengar i plånboken. Vill man hellre ha en seriös chans på att vinna ligan varje år väljer man Juve.

Hulk gick till zenit st petersburg, tror du det var för det underbara ryska klimatet och den anrika klubben zenit eller var det för pengarna? När han kunde valt vilken klubb som helst vid det tillfället.

Och falcao gick till monaco, en anrik klubb med stora traditioner. När han kunde valt vilken klubb han ville.
Senast redigerad av Klopek 2016-05-21 kl. 02:34.
Citera
2016-05-21, 02:34
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Vad menar du med att jag skyller på saker? Det är fakta. Du verkar inte ett dugg insatt hur illa en klubb drabbas ekonomiskt vid nedflyttning.

Svaret är enkelt Italienska ligan har inte samma dragningskraft längre, pengarna (lönerna) finns i la liga och i England. Varför en spelare som Sanschez väljer Arsenal före Juventus stavas pengar i plånboken, Arsenal vinner ju inte ett skit så vill man gå titel-lös år efter år så ska man välja en klubb som Arsenal men få mer pengar i plånboken. Vill man hellre ha en seriös chans på att vinna ligan varje år väljer man Juve.

Hulk gick till zenit st petersburg, tror du det var för det underbara ryska klimatet och den anrika klubben zenit eller var det för pengarna? När han kunde valt vilken klubb som helst vid det tillfället.

Du gör det alldeles för lätt till dig och skyll inte på Serie A som sådan, ligan har sina brister men det är inte pga detta som Juve inte kan locka till sig stora spelare. Man är för snåla helt enkelt och jag tycker man går fel väg nu, det är dags att börja satsa Juve, på rikgt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in