2016-05-20, 16:46
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tönt. DU hade noll koll och Jag gav dig informationen.

Ta och ge dig nu. Personlig erfarenhet är så långt ifrån "noll koll" man kan komma. Och det var i FASS jag läste att Stilnoct var bensodiazepinliknande.
Effekten av Stilnoct har för mig varit väldigt lik den av Flunitrazepam. Den enda skillnad jag iakttagit är att Stilnoct verkar snabbare.

Och enligt en postare i en Stilnocttråd är ruset minst lika kaotisk som Flunitrazepamrus.
Citat:
Ursprungligen postat av Galtsurka
...Visst är det kul att flumma, det tycker nog alla som kommit underfund med det, men det är mer värt att få sova ordentligt varje natt än att vakna och undra vafan man gjorde natten innan. Oftast brukar man hitta lite spår överallt, typ som en soffa som är vält, spyor på balkong, samtalslistor till folk man aldrig pratar med och kanske lite ketchup i taket. Oftast så brukar man ju vakna under sängen istället för i den.
(FB) Vad får man ut av Stilnoct?

Men nu undrade jag från början om det finns något fludder som sitter i kortare än flupparnas 3-4 timmar. Du som säger dig ha koll kanske kan svara på det istället för att bara träta?
2016-05-20, 16:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkmike
Håller med. Psykoanalysen är ett viktigt komplement.
Ja, jag tror nog det.
Om drivkraften är enbart rå, basic, primitiv och "animal" (sexualitet, aggressioner, njutning, lust) utan Överjagets funktioner (moral) så blir viljan/önskan extremt egoistisk och handlingen, gärningen i värsta fall ondska. Jaget (förmedlaren) som ska balansera, skapa verklighetsförankring mellan vad man vill (drift) och vad man bör (moral) blir att bara gå till en "pol" och hämta signaler; den lägre.

"das Es"-personlighet torde inte vara värst trevligt.

Överensstämmer bra i mitt tycke med en defekt frontallob och störning i hur man beter sig mot andra människor empatiskt sett. Där nånstans torde Överjaget bo men funkar inte.

Berättelsen om Phineas Gage är intressant - fullt intellektuellt återställd efter olyckan då han fick ett järnrör in i frontalloben - men helt personlighetsförändrad.
Från hänsynsfull till kringflackande, ansvarslös, bråkig, ingen framförhållning/oförmåga att planera, lögnaktig, impulsiv och omdömeslös.
Känns det igen?

Hur som haver verkar det bli en overload gällande belöningssystemet (snabb njutning, kickar, sexuell lust) - dvs dopamin. När psykopaten ser chans till belöning, nåt den ska "vinna" så utsöndras höga doser dopamin. Det är det här som sägs göra att de kan ta såna risker (risken att bli upptäckt hamnar i skymundan). Med ett sånt hyperaktivt system så lär det handla om jakt, har inget annat målfokus: Target.
Det är väl då den där fixerande predatorblicken kommer fram antar jag.
Citat:
personer med mer av psykotiska personlighetsdrag hade ett aktivare belöningssystem för signalsubstansen dopamin.
– När psykopater fokuserar på möjligheten att få en belöning så kan de inte rikta sin uppmärksamhet åt något annat för än de fått det de är ute efter. Det här beteendet kan bero på den förhöjda dopaminutsöndringen, tror Joshua Buckholz, en av forskarna bakom studien, och forsätter:
– På grund av dopaminet blir längtan efter moroten mycket starkare än rädslan för piskan, kan man säga.
http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/psykopaten-soker-beloning-trots-risker
Senast redigerad av develi 2016-05-20 kl. 17:06.
2016-05-20, 17:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ta och ge dig nu. Personlig erfarenhet är så långt ifrån "noll koll" man kan komma. Och det var i FASS jag läste att Stilnoct var bensodiazepinliknande.
Effekten av Stilnoct har för mig varit väldigt lik den av Flunitrazepam. Den enda skillnad jag iakttagit är att Stilnoct verkar snabbare.
Och enligt en postare i en Stilnocttråd är ruset minst lika kaotisk som Flunitrazepamrus.
Men nu undrade jag från början om det finns något fludder som sitter i kortare än flupparnas 3-4 timmar. Du som säger dig ha koll kanske kan svara på det istället för att bara träta?
Stick till nån narkotikasida om du är så jävla nyfiken. Du har hittills påstått en massa felaktigheter (stilnoct är benso, stilnoct är nog tyngre än rohypnol...) vilket jag korrigerat.
2016-05-20, 18:05
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Vad har din nyfikhet på dessa piller med mordet på LH att göra?
Det finns väl inget som säger att äcklet NB var påverkat av något vid dådet?
Han är väl tillräckligt störd för att bete sig på det viset utan att ta några piller.
2016-05-20, 18:58
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Vad har din nyfikhet på dessa piller med mordet på LH att göra?
Det finns väl inget som säger att äcklet NB var påverkat av något vid dådet?
Han är väl tillräckligt störd för att bete sig på det viset utan att ta några piller.

Är det NÅGON här som sett vilka recept som skrivits ut till NB överhuvudtaget??? Vem som helst får inte reda på det för det säger sekretesslagen.

Man kan ju i och för sig fundera på hur det verkar med benzodiazepiner eller liknande preparat i kombination med alkohol? Och har man dessutom någon medfödd gen, typ seriemördare brukar inte ha spärrar i huvudet som normala människor har som säger när man skall stoppa utan de kör bara på. Lärde vi oss i utbildningen.
2016-05-20, 19:02
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
[/b]

Jag tror att det är där den stora utmaningen finns

Framförallt inom socialtjänst och psykiatrin
Att dom har kunskapen, kompetensen och sist men inte minst modet att ingripa

Idag ser vi allt för ofta hur dessa båda instanser tillåter farliga personer slippra igenom "nätet" som knytits åt av skola och polis
När skadan är skedd och livet blivit förstört för många människor (och kostsamt!) - då ursäktar man sig med att vi har personalbrist och går på knäna.
När det i själva verket handlar om att man inte har förstått allvaret, ansvaret och konsekvenserna med sitt yrkesval

Den dagen vi kan fostra på cellnivå kan faktiskt komma - men jag tror hellre på att kvinnan ges möjlighet att abortera ett foster som kan utveckla psykopati

Och dessutom kan det vara svårt att upptäcka en som NB som verkar ha begränsat socialt umgängesliv och umgås bara med IB och AB på fritiden.
Kan väl vara lätt för en granne att tycka att han verkade rar osv men UMGICKS de? Inte vad jag förstått.
2016-05-20, 19:04
Medlem
Irina blev dödshotat på Facebook.
http://lietuvosdiena.lrytas.lt/aktualijos/n-bileviciaus-artimieji-is-svedu-panoro-pinigu.htm
2016-05-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Är det NÅGON här som sett vilka recept som skrivits ut till NB överhuvudtaget??? Vem som helst får inte reda på det för det säger sekretesslagen.

Man kan ju i och för sig fundera på hur det verkar med benzodiazepiner eller liknande preparat i kombination med alkohol? Och har man dessutom någon medfödd gen, typ seriemördare brukar inte ha spärrar i huvudet som normala människor har som säger när man skall stoppa utan de kör bara på. Lärde vi oss i utbildningen.

Detta är väl inget som hitintills har framkommit om NB knaprade på något. Annars är det rätt vanligt att grova våldsverkare hör till "höghuskollektivet".
Senast redigerad av April62 2016-05-20 kl. 19:20.
2016-05-20, 19:14
Medlem
CatTheHunters avatar
lämna NB och IB och AB ensamma i ett rum så får vi se vad som händer. Vore intressant i avlyssningen vad som sägs familjen emellan. IB ska väl inte ha nån ersättning, hennes DNA är ju hittat. Börjar ju bli tramsigt detta tycker jag. Alla ska tjäna pengar på stackars LH:s död verkar det som vare sig det gäller advokater eller familjemedlemmarna som nu sticker ut hakan.

Ingen verkar intresserad av att NB faktiskt sitter dömd för mordet av någon, lika lite som dessa alternativteoretiker som fortfarande inte fått in sanningen här i tråden. Skamligt att sitta och försvara en sån psyk. Undrar hur det är ställt med dom själva egentligen, kanske tycker det är riktigt normalt det han gjort, helt naturligt.

Skärp er, tänk på om det hade varit er tös detta drabbat, hade ni fortfarande suttit och gapat upp er då? Tror inte det för ni kan nog aldrig föreställa er den smärtan.
Jag vet vad smärta är, tro mig och ta mig på orden. Hade det varit mitt barn, ja man vet ju inte var man skulle tagit vägen alltså!
Bara försöka att sätta sig in som förälder hur rädd hon måste varit, hur mycket fick hon lida innan döden kom, vad var det som hände, kunde jag som förälder gjort något för mitt barn?

OCH DÄR SITTER DEN DÄR J-L OCH TIGER OCH ÄR HELT OBERÖRD!
2016-05-20, 19:16
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo

Du skarvar med sanningen och hävdar att ovilja är samma sak som att vägra. Han vägrar inte men gör det endast om det vankas lite göka. Han har ingen anledning att tvätta sig annars. Han jobbar, ligger och vilar och sover. Man kan tycka det är ofräscht men träffar man bara bönder som stinker ladugård (och som förmodligen inte tvättar sig mer än någon gång i veckan) och IB och AB så betyder ju inte det är något tecken på något alls. Hade han jobbat i staden på kontor så hade det varit udda. På visjan är det inte brukligt på samma sätt att tvaga sig var dag.

Jag behöver kanske inte lägga mer tid eller ord på att "bevisa" att du flyter på sanningen och drar långtgående slutsatser ifrån fakta som inte finns. Du vill att det ska förhålla sig så. Det kanske har med omognad att göra då mycket av sättet du uttrycker dig på och både argumentationsteknik och logiska slutsatser pekar på brist på människokännedom, sådant som kommer med erfarenhet och ålder.

Vad gäller NB:s tvättvanor så är ju dessa som man kan förvänta sig av en som skvätter
ner väggarna och skiter på golvet på sin arbetsplats.
Han är ett äckel kort sagt i allt han gör.
Hur har du kommit fram till att man skulle vara renligare för att man bor och jobbar i en stad?
Finns det någon statistik på detta eller är det helt taget ur luften?
Annars var ju detta prov på väldigt dålig människokännedom.
Alltså har du varken erfarenhet eller åldern inne och är dessutom omogen?
2016-05-20, 19:18
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Detta är väl inget som hitintills har framkommit om NB knaprade på något. Annars är det rätt vanligt att grova våldsverkare till "höghuskollektivet".

Jag har inte varit med i tråden på ett tag, bara läst nån sida tillbaka men det verkar ju vara på tapeten om NB och olika ångestdämpande preparat och sånt.
till och med hans hygien, synd att han inte fick bad för sin så "svåra" psoriasis då, då hade ju hans käring sluppit tvinga honom i duschen.

Jag känner en som har riktigt svår psoriasis så jag vet vad som gäller. Bad, salvor osv, har till och med arbetat på en sådan mottagning inom vården vid ett tillfälle.
2016-05-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Vad du sitter o fantiserar!
Du vet inget om varken NBs mor, eller hur NB varit som barn, detta är ju löjligt, att sitta o läsa sånt här skit!
Hade du så taskig barndom själv? Som har son livlig fantasi, detta är ju skrämmande!

Sent svar på ditt inlägg men säger bara lugna ner dig människa. Klart att man har många känslor kring både gärningsman och det vedervärdiga brott han dömts till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in