2016-05-20, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcello
Helvete dödskniv, det är tävling. Linne och splits är det enda rätta ner till +5grader sålänge det inte regnar/snöar/blåser satan.

Mvh,

Tävlingsgeneralen

Instämmer till fullo, förstår mig inte på folk som har på sig extratröjor och jackor, blir ju vidrigt varmt redan efter nån kilometer. Visst kan det vara bra o ha på sig lite i startfållan om det nu blåser kallt imorgon men 14 grader blir alldeles lagom att springa i kortärmat o shorts för min del
Citera
2016-05-20, 15:49
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcello
Helvete dödskniv, det är tävling. Linne och splits är det enda rätta ner till +5grader sålänge det inte regnar/snöar/blåser satan.

Mvh,

Tävlingsgeneralen

OK herr general, jag köper ditt resonemang. Jag vet bara att det är skillnad på 13 grader och 13 grader... Byvindar på 12 m/s och duggregn har jag upplevt och nästan frusit ihjäl på rundan. Fast det är klart, i göteborg är värmen alltid lite varmare

Tävling ja, det är annorlunda. Första halvan är peppen på 200%, andra halvan är plågan i fullt fokus. Vädret är alltid sekundärt, hellre detta än för varmt.

Ska du springa?
Citera
2016-05-20, 16:07
Medlem
Dags för mig att köpa en klocka. Har inte allt för höga krav, gärna någon enkel.
Någon som har några tips?
Citera
2016-05-20, 17:51
Medlem
vadsaduattdusasadus avatar
Ner till typ 8 grader och duggregn funkar det med kortärmat och shorts!

Jag är övertygad om att vädret spelar stor roll för prestationen. Det ser ju ut att kunna bli rätt molnigt, vilket gläder mig. Jag debuterade i Göteborgsvarvet 2013 när det var sol och upp emot 30 grader på vissa delar av banan, hemskt väder. Året därpå var det sol och 20 grader medan det var runt 14 grader och sol ifjol, så det ser ut som att det blir de bästa förutsättningarna jag upplevt under Göteborgsvarvet.

Tippade också tiden hos SJ. Där bör man vara optimistisk så jag skrev in 1:28:59. Jag är lite osäker på hur det kommer gå, men sub 90 är det alldeles uppenbara målet. Springer jag på 1:29:59 är jag extremt nöjd medan 1:30:00 skulle innebära en stor besvikelse.
Citera
2016-05-20, 18:48
Medlem
dödsknivens avatar
Ni är såna jävla vikingar Nä men jag är med, kortbyxor och kortärmat blire. Tycker alltid varvet är för varmt, förra året kändes helt OK men då väggade jag totalt inför götaälvsbron, magsjuka veckan innan borgade inte för någon superprestation då.
Citera
2016-05-20, 20:50
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Ni är såna jävla vikingar Nä men jag är med, kortbyxor och kortärmat blire. Tycker alltid varvet är för varmt, förra året kändes helt OK men då väggade jag totalt inför götaälvsbron, magsjuka veckan innan borgade inte för någon superprestation då.

Kortärmat och shorts. Ta med en svart sopsäck, efter att du har lämnat in din väska i effektförvaringen värmer du upp ordentligt med sopsäcken hoprullad i handen. Om det är kyligt så gör ett hål för huvudet och trä på dig säcken. Ställ dig i ditt startled i god tid. Några minuter innan starten går, släng av dig sopsäcken vid sidan av startfållan bara.
Citera
2016-05-20, 20:54
Medlem
Lycka till ni som skal springa imorgon, må löpgudarna vara med er!!
Citera
2016-05-20, 22:21
Medlem
Javalangs avatar
Väldigt vilken kärring man verkar vara då, jag tänkte allt köra i långa byxor imorgon
Det gjorde jag i och för sig även på mitt första Göteborgvarv 2010, ni vet det där när folk svimmade i drivor och det var +26 grader, men tunna långbyxor behöver inte vara så varmt.

Stort lycka till imorgon! Det här är verkligen en av årets höjdpunkter
Citera
2016-05-21, 02:28
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Ny i tråden men har följt passivt en längre tid.

Fredagens löpning blev ett långpass på 15 km för att hedra dom som kommer löpa varvet idag. Siktade på 06:30-tempo och sprang in lite snabbare än så. Sluttiden blev 1:34 och det känns gött!

Min målsättning är:

5k: 25 minuter
Milen: under timmen
Halvmara: genomföra

Tränar i dagsläget tre löppass i veckan uppdelat på ett långpass (>10 km), ett intervallpass och ett snabbare pass på 5k för att stämma av min utveckling. Komplementtränar lite på gym, styrka och spinning.

Har ni några bra tips på intervallpass? Gärna med tidsintervaller snarare än längd. Kör i dagsläget pyramid 30 min och det är lite enformigt.

Lycka till på varvet alla hårdlöpare!
Citera
2016-05-21, 09:06
Medlem
Lycka till alla löpare i Göteborg idag, själv skall man springa för andra året i rad. Hoppas på att förbättra min tid men har varit lite småsjuk nu innan loppet så vi får se. En folkfest blir det förhoppningsvis i alla fall
Citera
2016-05-21, 09:19
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Ny i tråden men har följt passivt en längre tid.

Fredagens löpning blev ett långpass på 15 km för att hedra dom som kommer löpa varvet idag. Siktade på 06:30-tempo och sprang in lite snabbare än så. Sluttiden blev 1:34 och det känns gött!

Min målsättning är:

5k: 25 minuter
Milen: under timmen
Halvmara: genomföra

Tränar i dagsläget tre löppass i veckan uppdelat på ett långpass (>10 km), ett intervallpass och ett snabbare pass på 5k för att stämma av min utveckling. Komplementtränar lite på gym, styrka och spinning.

Har ni några bra tips på intervallpass? Gärna med tidsintervaller snarare än längd. Kör i dagsläget pyramid 30 min och det är lite enformigt.

Lycka till på varvet alla hårdlöpare!
1min x10 (lite mer inriktat på teknik och fart)
4min x4 (bra för vo2max, spring inte max på alla men runt 85-90%, vila 2-3 min)
Citera
2016-05-21, 09:34
Medlem
Lycka till allihopa ser ut o bli kanonväder för löpning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här