2016-05-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Att du som Elfsborgare skriver så är ganska passande

Nu är jag inte riktigt med på vad du menar?
Citera
2016-05-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det hade varit knas om Malmö vinner allsvenskan pga en banger. Då är det bara att gratta pundhuvudet från Kungsbacka som lyckats med en riktig bedrift.

Hade Sana kastat hörnflaggor på en annan spelare hade det blivit rött kort och enormt mediadrev, kastas det på oskyldiga supportrar så är det skitsamma.

Vad händer om MFF vinner guldet 3 poäng och +3 mål före AIK.
Undrar hur pundhuvudet mår då?

Helt bedrövligt att Sana undgår straff.
Citera
2016-05-20, 16:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

Det tror jag de flesta håller med om. Han borde fått några matchers avstängning.
Citera
2016-05-20, 16:06
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Nu är jag inte riktigt med på vad du menar?
Jag är ju hyfsat säker på att han menar med tanke på er tendens att kalla Elfsborg - IFK Gbg för derby även fast ingen göteborgare håller med. Undantaget några ekonomer/PR-snubbar och andra liknande idioter.
Citera
2016-05-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag är ju hyfsat säker på att han menar med tanke på er tendens att kalla Elfsborg - IFK Gbg för derby även fast ingen göteborgare håller med. Undantaget några ekonomer/PR-snubbar och andra liknande idioter.

Jo, misstänker det också. Jag själv använder inte begreppet "derby" på den matchen, men med tanke på hur hysteriska folk blir varje gång derbydiskussion drar igång så ska jag nog börja med det.
Citera
2016-05-20, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vad händer om MFF vinner guldet 3 poäng och +3 mål före AIK.
Undrar hur pundhuvudet mår då?

Eller före oss... ja, hans handling kan ju få "roliga" konsekvenser.
Citera
2016-05-20, 16:25
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Jo, misstänker det också. Jag själv använder inte begreppet "derby" på den matchen, men med tanke på hur hysteriska folk blir varje gång derbydiskussion drar igång så ska jag nog börja med det.
Lite humor blir det helt klart. Men i vissa fall så kan det ju dock bli för mycket av det goda...

Dock kan jag säga att jag skrattade när jag kollade sportnytt/spegeln och reportern från J-södra-Norrköping(?) kallade matchen för E4-derby eller vad det nu var. Tänkte direkt att det måste vara någon som hänger här.
Citera
2016-05-20, 16:29
Medlem
Citat:
Lite humor blir det helt klart. Men i vissa fall så kan det ju dock bli för mycket av det goda...

Dock kan jag säga att jag skrattade när jag kollade sportnytt/spegeln och reportern från J-södra-Norrköping(?) kallade matchen för E4-derby eller vad det nu var. Tänkte direkt att det måste vara någon som hänger här.
Termen E4-derby används inom hockeyn bland annat när Hv och Linköping möts. Han menade nog att Jönköping och Norrköping ligger vid E4:an. Tycker inte den termen retar mig nämnvärt faktiskt.
Citera
2016-05-20, 16:32
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Han menade nog att Jönköping och Norrköping ligger vid E4:an.
Åfan. Det menar du inte?
Citera
2016-05-20, 16:35
Medlem
Citat:
Åfan. Det menar du inte?
Blev lite väl förutsägbart ser jag nu. Men termen E4-derby har faktiskt funnits ett bra tag.
Citera
2016-05-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja, det finns det. Det skall t ex bli intressant att se hur Peking lyckas ersätta Traustason, det blir ett riktigt stort avbräck, hans mål igår var förvisso lite billigt, kändes det som Rogne kommer in i situationen helt fel, och är så att säga på fel fot när han rycker förbi, men han har många kvalitéer.

Blir tufft i höst. Traustason försvinner i sommar. Förmodligen även Kujovic och eventuellt Nyman. Dessutom är Mitov, Kamara och Tkalcic borta resten av säsongen pga skador. Bärkroth varit skadad hela försäsongen och är långt fram formen. Blomkvist borta hela vårsäsongen. Dessutom skador på Smith som i och för sig inte är startspelare (vilket övriga spelare ovan är) men som behövs som backup vid alla dessa skador. Även om man får bra betalt för spelarna blir det svårt att få in ersättare som hinner komma in i spelet. Till stor del kommer man nog fortsätta förstärka underifrån vilket jag tror kommer räcka långt i Allsvenskan men kvalet till CL blir väldigt tufft. Där hade man behövt de flesta av de skadade spelarna.
Citera
2016-05-20, 16:42
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Blir tufft i höst. Traustason försvinner i sommar. Förmodligen även Kujovic och eventuellt Nyman. Dessutom är Mitov, Kamara och Tkalcic borta resten av säsongen pga skador. Bärkroth varit skadad hela försäsongen och är långt fram formen. Blomkvist borta hela vårsäsongen. Dessutom skador på Smith som i och för sig inte är startspelare (vilket övriga spelare ovan är) men som behövs som backup vid alla dessa skador. Även om man får bra betalt för spelarna blir det svårt att få in ersättare som hinner komma in i spelet. Till stor del kommer man nog fortsätta förstärka underifrån vilket jag tror kommer räcka långt i Allsvenskan men kvalet till CL blir väldigt tufft. Där hade man behövt de flesta av de skadade spelarna.

Frågan är givetvis om ni kommer klara alla kommande CL-derbyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in