Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Malmö är tvärtom en levande stad med en skön avslappnad attityd och med en tydlig kontinental atmosfär.
En annan fördel som gör Malmö unikt är att staden inte känns svensk, känslan av att man befinner sig utomlands är påtaglig och gör att folk trivs bättre i staden.
Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Du måste hittat en bra langare som kan ge dig rätt grejer varenda gång du besöker Malmö. Tyvärr har inte jag varit hög när jag besökt Malmö och jag tycker bilden är den motsatta. Malmö är en extremt otrevlig stad med otrevliga människor. Man märker att det är fel på dem.
Jag använder inga droger, jag röker inte och jag dricker inte alkohol.
Du har fel utgångsvinkel när du resonerar, se det från vår sida istället!
Vi är många som inte gillar sverige, svenskar, svensk kultur, svenska värderingar och allt annat skit som är svenskt.
Och Malmö känns inte som en svensk stad, - atmosfären, känslan och mångfalden som genomsyrar hela staden har en enormt stark påverkan som gör att man får känslan av att vara på betydligt sydligare breddgrader.
Hela staden, dess karaktär och dess invånare bidrar till att skapa den helhet som gör att staden upplevs som kontinental, det är en enorm skillnad jämfört med andra svenska städer.
Malmö är också en stad som visar upp en ärlig attityd och en avslappnad framtoning, Malmö tillåter sig själv att inte vara sådär perfekt, tråkig, svensk och jävlig.
Tvärtom visar staden upp alla sina sidor, även de osminkade sidorna, det sunkiga, det slitna, det fattiga, det smutsiga, det osvenska.
-och det gör Malmö till en stad som många gillar, en motpol till sverige och det svenska.
Naturligtvis är det lätt för människor att trivas i Malmö, staden har en positiv befolkningsutveckling och inflyttningen ökar konstant, anledningarna till stadens popularitet har jag redan förklarat i texten ovan och andra bidragande orsaker som gör Malmö till sveriges mest attraktiva stad är dess geografiska läge som innebär ett väldigt milt klimat med korta, milda vintrar och nästan aldrig någon snö, dessutom ligger Malmö mitt i den stora urbana metropolen Greater Copenhagen med 4 miljoner invånare (Skåne+Själland). Hela regionen har en fantastisk infrastruktur med en väl utbyggd järnväg, ett fantastiskt motorvägsnät och en öresundsbro som sammanlänkar Malmö-Köpenhamn till en stad med en restid på knappt 15 minuter över öresundsbron.
Resten av Sverige är bara ett stort skämt och helt jävla efterblivet, och det är vi många som är överens om.
I grund och botten handlar det väl mest om att sverige och svenskarna är avundsjuka på Malmö, därför all den här bitterheten och gnällandet hela tiden på Malmö och Skåne.