2015-09-02, 23:08
Medlem
Barn gripna i knarkrazzia i Malmö
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21352826.ab
Citera
2015-09-03, 01:37
Medlem
Grävulens avatar
Jag tror att poängen han vill få fram är att fattigdomen i världen är bottenlös. Du kan därför inte hjälpa andra människor genom att ge dem saker. Problemet måste lösas politiskt på plats där fattigdomen växer.

Immigration, World Poverty and Gumballs
Citera
2015-09-03, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Jag tror att poängen han vill få fram är att fattigdomen i världen är bottenlös. Du kan därför inte hjälpa andra människor genom att ge dem saker. Problemet måste lösas politiskt på plats där fattigdomen växer.

Immigration, World Poverty and Gumballs

Nej, det är faktiskt en annan poäng. Det jag försöker påpeka för dessa två hycklare och resten av trådföljarna är att de inte lever efter påstådda värderingar. Det vill säga de värderingar som de säger sig själva ha och försöker få andra att efterleva. De är inte villiga att kämpa ett skit för dem dock, ja alltså utöver lite nätkrigande och irrelevanta inskränkningar av deras egna levnadsnivå. Hade de verkligen levt utefter dessa värderingar, så hade de agerat annorlunda.
Citera
2015-09-03, 02:01
Medlem
Borgarbohemens avatar
Jag förstår inte riktigt varför Malmö utmålas som en så farlig stad. En natt i förra veckan i östra Malmö träffade jag på ett gäng killar i 15 till 16 års åldern. De kom fram och önskade en cigg. Jag nekade dem och de svarade att de var rånare. De sa att de hade en kniv. Särskilt farliga såg de inte ut att vara så jag frågade om man kunde få se deras kniv. Så de tog fram ett multiverktyg som innehöll en liten fickkniv. Jag skrattade och gick tillbaka till mina vänner. Jag har aldrig känt mig hotad när jag befinner mig i Malmö.
Citera
2015-09-03, 02:01
Medlem
Grävulens avatar
Det går inte att leva efter deras värderingar och det är inte meningen heller. Man kan säga att de är hypnotiserade.

How Not to Be Ignorant About the World | Hans and Ola Rosling | TED Talks

Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Jag förstår inte riktigt varför Malmö utmålas som en så farlig stad. En natt i förra veckan träffade jag på ett gäng killar i 15 till 16 års åldern. De kom fram och önskade en cigg. Jag nekade dem och de svarade att de var rånare. De sa att de hade en kniv. Särskilt farliga såg de inte ut att vara så jag frågade om man kunde få se deras kniv. Så de tog fram ett multiverktyg som innehöll en liten fickkniv. Jag skrattade och gick tillbaka till mina vänner. Jag har aldrig känt mig hotad när jag befinner mig i Malmö.

Det är vad man kallar våldsupptrappning. Nästa gång kommer de med en pistol.
Citera
2015-09-03, 02:07
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Det är vad man kallar våldsupptrappning. Nästa gång kommer de med en pistol.

Formulerade mig kanske inte ordentligt pga trötthet men de ville inte råna mig. De skulle bara verka lite coola. Jag tvivlar på att de rånat någon överhuvudtaget eller att de skulle kunna göra det.
Citera
2015-09-03, 02:11
Medlem
Zigenarolyckans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Jag förstår inte riktigt varför Malmö utmålas som en så farlig stad. En natt i förra veckan i östra Malmö träffade jag på ett gäng killar i 15 till 16 års åldern. De kom fram och önskade en cigg. Jag nekade dem och de svarade att de var rånare. De sa att de hade en kniv. Särskilt farliga såg de inte ut att vara så jag frågade om man kunde få se deras kniv. Så de tog fram ett multiverktyg som innehöll en liten fickkniv. Jag skrattade och gick tillbaka till mina vänner. Jag har aldrig känt mig hotad när jag befinner mig i Malmö.

Vet inte vilken planet du bor på men här är det inte sunt när små tonåringar springer runt och säger att de ska råna folk med kniv. De kanske är helt ofarliga just nu förutom att de kanske kan skrämma upp någon stackare men om 5 år så springer de nog inte runt med bara en fickkniv och då är nog inte hoten helt tomma heller. Knivhot är inget tonårs-bus man växer ifrån utan det har att göra med en kultur där kriminalitet och våld glorifieras.

Vad hade de små busarna för etnicitet om man får fråga?
Citera
2015-09-03, 02:28
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigenarolyckan
Vet inte vilken planet du bor på men här är det inte sunt när små tonåringar springer runt och säger att de ska råna folk med kniv. De kanske är helt ofarliga just nu förutom att de kanske kan skrämma upp någon stackare men om 5 år så springer de nog inte runt med bara en fickkniv och då är nog inte hoten helt tomma heller. Knivhot är inget tonårs-bus man växer ifrån utan det har att göra med en kultur där kriminalitet och våld glorifieras.

Jag tror inte att det är en absolut självklarhet att de fastnar i detta även om det finns en risk. Man arbetar idag väldigt aktivt med förebyggande arbete och sociala insatser och det ger resultat. Vi ser hur Malmö blir en lugnare och tryggare stad.

Citat:
Nja, det du var med om är ungdomar som vill vara med i ett kriminellt gäng och det är så det börjar. När de blir äldre är de med i ett gäng och kan få köpa en pistol i utbyte mot hundra mobiltelefoner.
Se mitt tidigare svar. Detta beteendet går att förändra.
Citera
2015-09-03, 23:31
Medlem
Citat:

Jag har blivit utsatt för rånförsök fyra gånger av muslimer. De har alltid varit tre och haft kniv och andra tillhyggen med sig. De ville ha min telefon, ring och pengar. Jag varnade dem att det är smartare att fan i det men de anföll mig och jag slog ner alla utom en. När ens inavlade kusiner blir nerslagna så springer man. Jag måste säga att jag njuter när jag slår dem så att ben knakar och när jag vet att de kommer att ha ont ett bra tag. Det är så man hanterar muslimer i Malmö. De trodde att bara för att man ser tolerant ut så är man vek och hjälplös. Tycker om när muslimer tror att de är överlägsna och sedan inser att det kommer att göra ont för att man inte var så smarta ialla fall.

Andra observationer i Malmö. Jag har aldrig sett att man rastar sin hund på kykogården på någon annan plats. Det måste vara unikt för Malmö.

Det måste också vara unikt att man ser bilar som ägs av zigenare med rumänska plåtar där man har skaffat sig svenska handikapptillstånd för att kunna parkera gratis. Om man har råd att köra tvärs över hela Europa då är man inte fattig.
Citera
2015-09-04, 10:35
Medlem
Citat:
De hade Jimmie Åkesson märken på sina bomberjackor och armbindlar med hakkors - men det var för mörkt för att se deras ansikten.
Själv har jag hennafärgat morotsrött hår i rastafrisyr, säckiga byxor med hängslor, fjällrävenjacka och skägg...
Citera
2015-09-05, 00:57
Medlem
Har en tjejkompis som alltid har varit åt vänster hållet, alltid hållit på o snackat om att sverige ska ta emot invandrare o alla likas värde osv

Hon var väldigt "besviken" på mej när jag sa att jag tänkte rösta SD, och förstod inte alls hur jag tänkte osv

Nu har den här tjejen blivit polis och jobbat nere i Malmö i ett år, jag prata med henne för några dagar sedan och hon lät fan värre än Adolf Hitler haha

Hon berätta så mycket sjukt att jag orkar inte ta upp allt här, men tydligen hade en 10 årig arab unge gått fram o spottat på henne o kallat henne för jävla hora.

Hon tänker själv rösta på SD i framtiden och sa att hon varit blind för alla problemen i samhället.
Citera
2015-09-05, 03:08
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Finns många som henne. Som t.ex. Frispel2 som trollar runt här på I&I. När verkligen väl hinner ikapp, ja då är det i många fall för sent.

Problemet är att de köper sig fria från verkligheten genom att köpa bostad i ett tryggt område. Det ger dem tid att fortsätta drömma utan att konfrontera verkligheten. Mentalt blockerar de ut den egentliga anledningen till att de valde att bo i ett tryggt område.

Skuldkänslan de själva känner för att de sviker sina egna ideal tar de sedan ut på "rasister" som representerar den skamfulla delen av dem själva som de försöker att förtränga.

Kan liknas vid en böghatare som uppenbart är homosexuell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in