2016-05-16, 17:43
Medlem
I fredags rånade två män en kvinna i 90-årsåldern i sitt hem i Malmö. Nu sitter rånarna anhållna misstänkta för hela 60 brott mot äldre.

En 40-årig man och en 24-årig man sitter anhållna misstänkta för 60 rån mot äldre. Männen har varit kända hos polisen en längre tid och sedan den 1 mars har Malmöpolisen tillsammans med Helsingborgspolisen gjort ett omfattande spaningsarbete mot de två rånarna.

På fredagen, drygt två månader senare, slog polisen till och grep de två männen i samband med ett rån på Pilåkersvägen i Malmö.

– De hade försökt göra ett rån på ett annat ställe först men misslyckades. De fullbordade sedan en stöld på nästa ställe och då grep vi dem, säger Lars Förstell, informatör på polisen.

Läs mer.......

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/aldringsranare-gripna-efter-stor-spaningsinsats
Senast redigerad av ascheberg 2016-05-16 kl. 17:46.
Citera
2016-05-17, 00:53
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad

Fan man blir sinnessjuk, tredje största staden i Sverige och etniska svenskar är minoritet. Vi går en mörk framtid till mötes. Grattis svenskar, känns tryggt det här.

Vad fan spelar det för roll om svenskar är i minoritet eller majoritet?

För det första ska du inte tro på allt du läser här, det mesta som skrivs här är rena lögner som endast är avsedda för att skapa en negativ bild av mångfald och folk med annan kultur som tex Romer.

Malmö är tvärtom en levande stad med en skön avslappnad attityd och med en tydlig kontinental atmosfär.
En annan fördel som gör Malmö unikt är att staden inte känns svensk, känslan av att man befinner sig utomlands är påtaglig och gör att folk trivs bättre i staden.

För mig och de flesta andra är det enbart positivt att svenskar är i minoritet i Malmö, hade svenskarna varit i majoritet och på så vis trängt ut mångfalden i staden då hade Malmö inte varit den stad den är idag, då hade den varit som andra vidriga svenska städer, tråkiga, gråa, jävliga och fyllda till bredden med mentalt efterblivna svenskar.

Och kom ihåg en sak! Det jag skriver är inget skitsnack, majoriteten av Malmös invånare håller fullständigt med mig om synen på Malmö, - svenska värderingar och svensk kultur kan ni ha i norrland eller nåt, där kan ni lalla runt och äta era jävla köttbullar..
Citera
2016-05-17, 07:39
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
I fredags rånade två män en kvinna i 90-årsåldern i sitt hem i Malmö. Nu sitter rånarna anhållna misstänkta för hela 60 brott mot äldre.

En 40-årig man och en 24-årig man sitter anhållna misstänkta för 60 rån mot äldre. Männen har varit kända hos polisen en längre tid och sedan den 1 mars har Malmöpolisen tillsammans med Helsingborgspolisen gjort ett omfattande spaningsarbete mot de två rånarna.

På fredagen, drygt två månader senare, slog polisen till och grep de två männen i samband med ett rån på Pilåkersvägen i Malmö.

– De hade försökt göra ett rån på ett annat ställe först men misslyckades. De fullbordade sedan en stöld på nästa ställe och då grep vi dem, säger Lars Förstell, informatör på polisen.

Läs mer.......

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/aldringsranare-gripna-efter-stor-spaningsinsats

Dessa hade kunnat gripas för länge sedan om polisen fått ha kvar sitt zigenarregister. Sjukt!
Citera
2016-05-17, 07:44
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7

En annan fördel som gör Malmö unikt är att staden inte känns svensk

För mig och de flesta andra är det enbart positivt att svenskar är i minoritet i Malmö,

varit som andra vidriga svenska städer, tråkiga, gråa, jävliga och fyllda till bredden med mentalt efterblivna svenskar.

Skönt att du äntligen kommit ut som rasist Bab7... Välkommen till den mörka sidan.
Citera
2016-05-17, 21:32
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:

För det första ska du inte tro på allt du läser här, det mesta som skrivs här är rena lögner som endast är avsedda för att skapa en negativ bild av mångfald och folk med annan kultur som tex Romer.

Malmö är tvärtom en levande stad med en skön avslappnad attityd och med en tydlig kontinental atmosfär.
En annan fördel som gör Malmö unikt är att staden inte känns svensk, känslan av att man befinner sig utomlands är påtaglig och gör att folk trivs bättre i staden.

För mig och de flesta andra är det enbart positivt att svenskar är i minoritet i Malmö, hade svenskarna varit i majoritet och på så vis trängt ut mångfalden i staden då hade Malmö inte varit den stad den är idag, då hade den varit som andra vidriga svenska städer, tråkiga, gråa, jävliga och fyllda till bredden med mentalt efterblivna svenskar.

Och kom ihåg en sak! Det jag skriver är inget skitsnack, majoriteten av Malmös invånare håller fullständigt med mig om synen på Malmö, - svenska värderingar och svensk kultur kan ni ha i norrland eller nåt, där kan ni lalla runt och äta era jävla köttbullar..
Vilka är det som trivs?
Citera
2016-05-17, 21:35
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Vilka är det som trivs?

Borgarbohemen. Och ett gäng andra som samtliga har det gemensamt att de haft jodbrist under ett kritiskt stadium.
Citera
2016-05-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Oroa er inte! Problemen i Malmö är snart ett minne blott.

"Polisen arbetar för tillfället med att ta fram en nationell definition på vad som ska klassas som en skjutning."

http://www.sydsvenskan.se/2016-05-15/luftvapen-drar-upp-skjutningssiffror

Frågan är vilken kod polisen ska använda för detta. Tex kod 349 "skottlossning genomförd av gärningsman med utländsk ursprung" ?
Citera
2016-05-17, 21:45
Medlem
Citat:

Varför flyttar du inte ner till Syrien så får 100 % mångkultur, där slipper du Svennehoran. Gud så bra....vi hjälper dig hela vägen ska du veta.
Citera
2016-05-17, 21:54
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Vilka är det som trivs?
BAB7;s bild av Malmö är extremt märklig. Varken jag eller särskilt många av de malmöiter jag umgås med ser det som något såeciellt positivt. Men Bab7 jo då, han höjer missären till skyarna med någon sorts multikultiperspektiv och försöker kontinentialisera bilden av Malmö som något tjeckt och spännande. Tvi vale.

I mindre mämgd hade det varit charmigt. Men helt laglöst fullt av arbetslösa muslimer är varken kontinentalt, öppet eller frisinligt.
Citera
2016-05-17, 22:07
Medlem
Finns bara ett alternativ för den friske Svensken att göra om man bor i Malmö och det är att fly. Eller så kan man sitta och hoppas på att någon ledare tar tag i det hela och utför "den slutgiltiga lösningen", vilket inte är så troligt.
Citera
2016-05-18, 08:29
Medlem
BOOOM
Ny shgr, denna gången utanför en villa. Det exotiska och lite mer spännande Malmö forsätter att visa upp sig.
http://www.sydsvenskan.se/2016-05-18/explosion-vid-villa-i-malmo-i-morse

Citat:
amtalet nådde polisen vid 02.30 i natt. Boende på Fosie Kyrkoväg hade då väckts av att en kraftig smäll - och av att en ruta krossats.
När polis var på plats kunde de konstatera att en ruta krossats, att fasaden på villan hade splitterskador och att en bil som stod intill skadats.
Citera
2016-05-18, 23:13
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
BOOOM
Ny shgr, denna gången utanför en villa. Det exotiska och lite mer spännande Malmö forsätter att visa upp sig.
http://www.sydsvenskan.se/2016-05-18/explosion-vid-villa-i-malmo-i-morse
Det tillhör helt naturligt i den skånska mentaliteten och malmöitiska statsbilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in