Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-08-24, 03:47
Medlem
CygneRouges avatar
Tre år sen sedan någon nämnde Stångebro. Nu lyckades jag stanna där för att prova vad det handlar om; what all the fuzz is about.

Faktiskt besviken. Industribröd som vad ordentligt rostade. För-formad biff som var menlöst krydddad. Korrekt nog återhållsamt med kaninmat och dressing.

Inte dåligt men ingenting som hotar sverige-toppen i hamburgarkvalitet.
Citera
2015-08-24, 03:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Bäst burgare i Jönköping/Huskvarna?

För något år sen nämdes
  • Munchie's
  • Brooklyn burgers
  • Bada bing burgers

Hur är dagsformen och finns det andra alternativ?

Jag köpte en hamburgertallrik på ST1 för något år sen och kommer ihåg den som närmast perfekt.

Finns det stället kvar?
Citera
2015-10-21, 20:12
Medlem
whosyourdaddys avatar
Dylans grill i Uppsala har sannolikt en av Sveriges bästa burgare, bästa jag avnjutit!
Citera
2015-10-21, 20:54
Medlem
ace_secs avatar
Stannade till på Statoil för en cheeseburgare.

Jag hade NOLL förväntningar på den, men blev jävligt imponerad.

Jag brukar ställa väldigt höga krav på de burgare jag ska äta; men denna var faktiskt fantastiskt god. Kanongott kött, fluffigt mjukt bröd, härlig dressing och condiments...
Citera
2015-10-22, 03:52
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Dylans grill i Uppsala har sannolikt en av Sveriges bästa burgare, bästa jag avnjutit!

Dylans är en foodtruck som mobbas av kommunen och har blivit hänvisad till ett industriområde "halvvägs till Sandviken". Men likförbannat går det för fullt.

Denna truck har HELT rätt tänk när det gäller burgare. Grov färs smashad i stekbordet och utmärkt bröd. Jag har inte hittat den bästa kombinationen än och utförandet har varierat pga de primitiva förhållandena.

Men satan i gatan om ägaren konverterar till en lokal och får ölrättigheter.
Citera
2015-10-27, 11:55
Medlem
Arkades avatar
Jag har två favoritställen: Monroes grill i Järpen och Inez gatukök i Sörberge (litet utanför Timrå). Någon annan här som känner till dessa ställen?

Jag tycker dock att det är svårt att sätta fingret på vilken av dessa som är godast, då det är två helt olika typer av hamburgare.
Citera
2015-11-16, 22:39
Medlem
CygneRouges avatar
Linné Burgers i Uppsala

https://www.facebook.com/linneburgers/?fref=ts

Kanske inte bäst i Sverige men bäst i Uppsala i min mening.
Citera
2016-01-07, 19:24
Medlem
Förstaplatsen kan bli vakant i detta nu

http://norran.se/nyheter/just-nu-brand-pa-mackbacken-i-skelleftea-512887
Citera
2016-01-07, 22:51
Medlem
Skummat igenom några sidor i denna stora tråd. Var är Flippin’ Burgers? Inte ätit där själv men sägs var bäst!?

Edit: Såg att det visst var föreslagit
Senast redigerad av _x3m_ 2016-01-07 kl. 22:54.
Citera
2016-01-11, 15:01
Medlem
Bäst blir det alltid om man gör det själv, och gör det rätt så att säga. Jag kör alltid med nymalen högrev, kan inte gå fel! Den här hamburgaren är sinnessjukt god, ta er tid att testa denna! http://www.vinochmatguiden.se/recept/monika-osterheim/olbraserad-hogrevsburgare

Bröd så rekommenderar jag att baka själv eller köpa garants vita bröd och smörsteka dem.
Citera
2016-01-11, 17:09
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskarsvensson1
Bäst blir det alltid om man gör det själv, och gör det rätt så att säga. Jag kör alltid med nymalen högrev, kan inte gå fel! Den här hamburgaren är sinnessjukt god, ta er tid att testa denna! http://www.vinochmatguiden.se/recept/monika-osterheim/olbraserad-hogrevsburgare

Bröd så rekommenderar jag att baka själv eller köpa garants vita bröd och smörsteka dem.
Var ligger din restaurang eller matställe? Har ni ölrättigheter?
Citera
2016-01-11, 17:21
Medlem
DogShitEaters avatar
På 90-talet fanns det en enkel grill som drevs av en invandrare som gjorde riktigt goda hamburgare. Hans special var en 200g med potatismos och räksallad tillsammans med valfria grönsaker.

Ett annat ställe hade hamburgare med stekt ägg på. Inte helt fel den heller.

Nån som vet om det finns något ställe som gör en sådana hamburgare idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in