Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Jag får tacka för uppslaget, för jag tycker att det var roande att sitta och fundera över. Och bortsett från Stalin är han ju där uppe i toppen, de senaste 200 åren. Och blir han mäktigare än Stalin, blir ingen gladare än jag. Fast han har mycket kortare tid på sig.
Fast går vi riktigt långt tillbaka i historien så hittar vi storheter som är svåra att slå: Alexander den store, Julius Caesar, Kejsar Augustus, Muhammed.
Apropå detta så är det ju svårt att jämföra dagens makt gentemot dåtidens.
Visst att Alexander och Ceasar mfl. var riktigt stora mäktiga män, ingen tvekan om det!
Men Trump har tillgång till modern teknologi med allt vad det innebär, allt ifrån makten att spränga hela planeten till att kunna titta på när han gör det i HD, med VR-glasögon om han så vill.
Sen har ju Trump bra mycket mer global makt än historiska ledare, alltså innan dem i modern tid tänker jag på.
Men samtidigt har han ju många fler att ta hänsyn till än tidigare ledare, inte minst Stalin då.
Så det blir svårt att avgöra.
Sen ska vi ju komma ihåg att Mr. Trump också kommer bygga en modern version av "kinesiska muren"
The Trumpwall kommer aldrig försvinna helt från jordens yta, samtidigt står hans byggnadskomplex som stora monument över hela USA med texten "TRUMP" skrivet på fasaden, stort så att det syns!
Någon farao byggde några Pyramider, någon dynasti byggde kinesiska muren, Trump's monument kommer leva kvar och stå som stora pyramider, mitt i centrum och påminna folket om vilket stor ledare de än gång hade.
Namnet kommer de minnas, "TRUMP" står det på fasaden.
Folk kommer dyrka dessa byggnader såsom man dyrkar Kim Il Sungs statyer i DPRK.
Det kommer ploppa upp turistorter överallt i närheten av muren.
Eller.. Det är nog Mr. Trumps plan i alla fall
Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Japp, där har vi ytterligare en anledning till att hon kämpar för fullt i primärvalet. Bortsett från att vinna, och att vinna the popular vote, så vill hon göra det övertygande för att visa styrka. Bara vid en övertygande seger för Hillary i the popular vote finns det någon minsta chans att ena partiet. Just nu är de mycket mer splittrade än republikanerna.
Olika polls visar att hon just nu är svagare än någonsin. Hon har en lång väg upp.
Japp, desto längre detta får fortgå, desto bättre för Mr. Trump.
Nu är läge att ena det egna partiet.