2016-05-18, 21:55
Medlem
emma80s avatar
L-G, vilken kung!

Blir det en tredje säsong så kommer det att bli kaos. Det kommer ju att gå busslaster från halva landet i hopp om en selfie med gästdomare eller att få synas några sekunder i rutan. Vare sig man ska uppträda eller bara stå där i ett hörn och jaga kändisselfies eller TV-tid i rutan.
Citera
2016-05-18, 21:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Missat halva, så får se det på Play sedan. Slog på SVT1 nyss och trodde först att jag hamnat på fel kanal. Någon som pratade om att hon blivit våldtagen / utnyttjad som barn? Öppnade upp sig, bara sådär? Får väl dra det på Play nu istället.

Inget vidare avsnitt idag. Första 10 minuterna verkade vara rena rama pr-propagandan för Linus Svenning. Sen det där märkliga med en deltagare som vi aldrig mött tidigare som vi fick reda på lite väl mycket om. Hade varit en annan sak om det gällt en mer välkänd deltagare men från nån som är helt ny för tv-tittarna? Fattar inte hur man tänkte där...
Citera
2016-05-18, 22:03
Medlem
Lostworlds avatar
Kul att se lite mer av Micke igen. Tråkigt att han inte mår bra dock.

Trodde vi skulle få se mer av hans och Stoffes samtal men det blev det ju inget med.
Återigen, det är för lite Stoffe i programmet!
Citera
2016-05-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Inget vidare avsnitt idag. Första 10 minuterna verkade vara rena rama pr-propagandan för Linus Svenning. Sen det där märkliga med en deltagare som vi aldrig mött tidigare som vi fick reda på lite väl mycket om. Hade varit en annan sak om det gällt en mer välkänd deltagare men från nån som är helt ny för tv-tittarna? Fattar inte hur man tänkte där...

Håller med dig. Tycker att denna säsong tappat mkt av magin från den första.
Citera
2016-05-18, 22:12
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Jag kom nog in precis i början av just det inslaget, trodde att jag fått in fel kanal. Kände inte igen henne, fattade inget och det blev lite obekvämt när jag insåg att det VAR rätt program och inte Uppdrag granskning, någon dokumentär eller liknande.

Jaja, får hoppas mer på nästa vecka, kanske lite mer Micke, Stoffe m.fl. i gammalt gott slag.
Citera
2016-05-18, 23:46
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Håller med dig. Tycker att denna säsong tappat mkt av magin från den första.

Ja, tyvärr. Det är ju det äkta man vill se, originalen, de som brinner och har äkta engagemang, samtalen utanför restaurangen, gemenskapen.
Inte det här fokuset på arrangörerna, kändisar och linslöss. Visst , det kan bli lite spännande med motsättningar mellan originaldeltagare och nya men jag ser inte det här programmet främst pga drama.
Citera
2016-05-18, 23:52
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Jag kom nog in precis i början av just det inslaget, trodde att jag fått in fel kanal. Kände inte igen henne, fattade inget och det blev lite obekvämt när jag insåg att det VAR rätt program och inte Uppdrag granskning, någon dokumentär eller liknande.

Jaja, får hoppas mer på nästa vecka, kanske lite mer Micke, Stoffe m.fl. i gammalt gott slag.

Kan förstå om du trodde det var ett helt annat program. Det var minst sagt märkligt, snudd på bisarrt. Det var too much information om en deltagare som man överhuvudtaget inte har något relation till. Tragiskt vad hon varit med om men helt olämpligt att ta upp i detta program, särskilt som sagt eftersom det kom från ingenstans, från någon man inte alls lärt känna innan i programmet.

Allt blir dessutom så stressat och forcerat när första tio minuterna går åt till kändisdomare och arrangörer. Det blir ju knappt nån tid för deltagare eller sången.
TV-produktionen kunde ju börja med att läsa denna tråd för att se vad vi trogna tv-tittare vill se mer av. Jag fattar inte hur man kan dribbla bort en karaktär som Stoffe t ex och inte ge honom mer utrymme (om det nu inte är så att han själv velat medverka mindre).
Citera
2016-05-19, 10:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Denna säsongen har tappat fokus helt. Det är ju precis som dom inbitna Klippanborna säger:
-Det är vi och dom. Det är ingen familj längre

Och visst är det rätt, en massa linslusar från Stockholm bland annat som vill synas i tv. För att inte tala om den där mattbindaren (han som sjunger dansband) som synts överallt.
Förresten, När spelades säsong 2 in? I gårdagens program så berättade ju Johnny att han var misstänkt för langning av alkohol. Vill minnas att det stod rätt tidigt i denna tråd.
Senast redigerad av Carl Serung 2016-05-19 kl. 10:56.
Citera
2016-05-19, 11:57
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Förresten, När spelades säsong 2 in? I gårdagens program så berättade ju Johnny att han var misstänkt för langning av alkohol. Vill minnas att det stod rätt tidigt i denna tråd.
Ca 6-8 månader sedan, grovt räknat.

Själva karaokebiten verkar nämligen ha filmats september-november 2015, sedan hade man redan spelat in några bitar för bl.a. Kristallen under augusti.

27 augusti stod bl.a. detta i en artikel:

Den skånska succéserien ”Klippans karaokecup” får en säsong 2.

Redan nu har de börjat inspelningarna. Och den 30 augusti är det Kristallengalan, vilket kommer att bli en del av säsong två eftersom karaokecuparrangörerna Johnny och Puma samt domarparet ska med på galan. Men själva karaokecupen drar inte igång förrän den 12 september med final i november.

http://blogg.sydsvenskan.se/dygnetrunt/2015/08/27/klippans-karaokecup-far-ny-sasong-pa-svt/
Senast redigerad av emma80 2016-05-19 kl. 12:00.
Citera
2016-05-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ja, tyvärr. Det är ju det äkta man vill se, originalen, de som brinner och har äkta engagemang, samtalen utanför restaurangen, gemenskapen.
Inte det här fokuset på arrangörerna, kändisar och linslöss. Visst , det kan bli lite spännande med motsättningar mellan originaldeltagare och nya men jag ser inte det här programmet främst pga drama.
En upprepning av första säsongen hade ju inte heller varit så jävla roligt, man måste ju förnya sig. Men man kunde ju ha gjort det på ett annat sätt. Allt är ju inte dåligt med 2:a säsongen, den har absolut ett par guldkorn men inte så många. L-G är en av min absoluta favoriter verkar vara en riktigt skön kille.
Citera
2016-05-19, 19:35
Medlem
Avsnitten borde åtminstone vara i 45 minuter, helt sjukt vad stressat allting är.

Vad hände i slutet egentligen? Karaokevärden på sjukhus etc.
Citera
2016-05-19, 20:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
För mycket på för kort tid, men av det lilla jag hann uppfatta så var L-G och Linda klart bäst denna afton - klart bäst pipor. Grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in