2016-05-19, 16:59
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bättre lycka nästa gång med dina påståenden - när du läst FUP bättre vill säga...

Som jag skrev, i huvudsak du och AB som kommer med dessa påståenden. Du har även hittat några citat från FUP av IB. Det kan alltså sumeras till ungefär noll. Ingenting att bygga något av substans av. Svårt det där med att vara objektiv och inte tolka in saker som inte finns där för att det är så man vill att det ska vara.

IBs och ABs vittnesmål är av ringa värde vare sig de talar för eller mot NB. Inget att bygga strorslagna karaktärsanalyser på.

Edit: Vet du vad ordet "fatal" betyder?
Senast redigerad av Ruggedo 2016-05-19 kl. 17:03.
2016-05-19, 17:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Som jag skrev, i huvudsak du och AB som kommer med dessa påståenden. Du har även hittat några citat från FUP av IB. Det kan alltså sumeras till ungefär noll. Ingenting att bygga något av substans av.
Vilket kvalificerat skitsnack. Du är fullständigt överbevisad via citat men ändå masar du på med ditt dravel. Dra nåt gammalt över dig och återkom när du har nåt relevant att tillföra som motargument.
2016-05-19, 17:05
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Vilket kvalificerat skitsnack. Du är fullständigt överbevisad via citat men ändå masar du på med ditt dravel. Dra nåt gammalt över dig och återkom när du har nåt relevant att tillföra som motargument.

Överbevisad? Jag skrev i mitt inlägg att det är du och AB som påstår detta. Du svarar med en hel räcka citat från AB. Vem är det som rapar skitsnack?

Jag skulle tom vilja påstå att ditt svar bevisade det jag hävdar.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-05-19 kl. 17:08.
2016-05-19, 17:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Överbevisad? Jag skrev i mitt inlägg att det är du och AB som påstår detta. Du svarar med en hel räcka citat från AB. Vem är det som rapar skitsnack?
Jag skulle tom vilja påstå att ditt svar bevisade det jag hävdar.
Öppna bägge ögonen så ska du se att du får med irina också. Varje gång jag citerade AB fanns ett i stort sett likadant påstående från Irina.
... Du skämmer ut dig med din låga form av motargument. Höj ribban.
Citat:
1. Vem påstår att NB vill "dominera" "familjen"?
Irina beskriver att NB anser sig som familjens överhuvud:
" Brukar han bestämma hemma
Ja han säger att mannen är huvudperson i familjen"
"ibland säger han att det är man som familjens huvud…"

2. Vem påstår att NB har "våldstendenser"?
Irina beskriver våld mot mot henne. Hon avvärjde slaget och hotade med skilsmässa:
" Har han aldrig slagit dig
Han försökte en gång men jag sa att han kommer aldrig se mig om det upprepas"

3. Vem beskriver NB som ""nedstämnd" under sökveckan?
Irina beskriver hur han personlighetsförändras under sökveckan:
"Han suckade, rökte, och var hela tiden var nedstämd och fundersam, då frågade jag honom, tänker du på din, jag fick inget svar på det"

4. Vem säger att han "vägrar" tvätta sig?
Irina beskriver att hon får tvinga honom:
" Tjatar du på att han ska tvätta sig
Ja jag får tvinga honom"

5. På vilket sätt är hans hygien "fatal"?
Irina beskriver att han tvättar sig sällan och enbart via tvång som sagt:
" Hur ofta brukar Nerijus tvätta sig
Inte så ofta, kanske en gång per vecka
Har han tvättat sig senaste veckan sedan i söndags
Osäker tror inte det"

6. Vem påstår att han "oroas" av "spår/DNA"?
Irina beskriver att han oroas över spår aka DNA:
" varför är du så orolig, mmm, då svarade han skulle du inte varit orolig om din
arbetsplats och dina avtryck och dina spår skulle varit på ett ställe där det hände, så var det"

Senast redigerad av develi 2016-05-19 kl. 17:36.
2016-05-19, 18:55
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Öppna bägge ögonen så ska du se att du får med irina också. Varje gång jag citerade AB fanns ett i stort sett likadant påstående från Irina.
... Du skämmer ut dig med din låga form av motargument. Höj ribban.

Dags att försöka öppna ögonen själv?

Den låga ribban har du ju dessutom satt själv så du kanske inte ska kasta sten i glashus.

Citat:
1. Vem påstår att NB vill "dominera" "familjen"?
Irina beskriver att NB anser sig som familjens överhuvud:
" Brukar han bestämma hemma
Ja han säger att mannen är huvudperson i familjen"
"ibland säger han att det är man som familjens huvud…"

Du tolkar ett påstående om att mannen är familjens överhuvud som att mannen då "dominerar" familjen? Vare sig du vill eller inte så lever vi i ett patriakalt samhälle. Sgs de flesta länder på jorden anser att mannen är familjens överhuvud. Speciellt innom katolska länder. Det är inte för inte påven heter "papa" på italienska. Det är mao rent larv att med det argumentet försöka hävda att han "försöker dominera familjen".

Citat:
2. Vem påstår att NB har "våldstendenser"?
Irina beskriver våld mot mot henne. Hon avvärjde slaget och hotade med skilsmässa:
" Har han aldrig slagit dig
Han försökte en gång men jag sa att han kommer aldrig se mig om det upprepas"

Han har alltså vid ett enda tillfälle hytt med näven åt Irina. Ett enda. Ett. 1. Att försöka hävda att detta är "våldstendenser" är åter igen bara larvigt.

Citat:
3. Vem beskriver NB som ""nedstämnd" under sökveckan?
Irina beskriver hur han personlighetsförändras under sökveckan:
"Han suckade, rökte, och var hela tiden var nedstämd och fundersam, då frågade jag honom, tänker du på din, jag fick inget svar på det"

Här ger jag dig rätt. Att Irina tycker att NB verkar nedstämd under sökveckan. Även en blind höna som det heter.

Citat:
4. Vem säger att han "vägrar" tvätta sig?
Irina beskriver att hon får tvinga honom:
" Tjatar du på att han ska tvätta sig
Ja jag får tvinga honom"

Du skarvar med sanningen och hävdar att ovilja är samma sak som att vägra. Han vägrar inte men gör det endast om det vankas lite göka. Han har ingen anledning att tvätta sig annars. Han jobbar, ligger och vilar och sover. Man kan tycka det är ofräscht men träffar man bara bönder som stinker ladugård (och som förmodligen inte tvättar sig mer än någon gång i veckan) och IB och AB så betyder ju inte det är något tecken på något alls. Hade han jobbat i staden på kontor så hade det varit udda. På visjan är det inte brukligt på samma sätt att tvaga sig var dag.

Citat:
5. På vilket sätt är hans hygien "fatal"?
Irina beskriver att han tvättar sig sällan och enbart via tvång som sagt:
" Hur ofta brukar Nerijus tvätta sig
Inte så ofta, kanske en gång per vecka
Har han tvättat sig senaste veckan sedan i söndags
Osäker tror inte det"

Jag misstänker att du inte vet vad ordet fatal betyder. Du har uppenbarligen inte träffat på många av de original som befolkar vårt land eller de sk "eu-imigranterna" eller varför inte en vanlig bonde av gammalt mått.

Citat:
6. Vem påstår att han "oroas" av "spår/DNA"?
Irina beskriver att han oroas över spår aka DNA:
" varför är du så orolig, mmm, då svarade han skulle du inte varit orolig om din
arbetsplats och dina avtryck och dina spår skulle varit på ett ställe där det hände, så var det"

KAn du fetmarkera just DNA i citatet?

Jag behöver kanske inte lägga mer tid eller ord på att "bevisa" att du flyter på sanningen och drar långtgående slutsatser ifrån fakta som inte finns. Du vill att det ska förhålla sig så. Det kanske har med omognad att göra då mycket av sättet du uttrycker dig på och både argumentationsteknik och logiska slutsatser pekar på brist på människokännedom, sådant som kommer med erfarenhet och ålder.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-05-19 kl. 19:04.
2016-05-19, 19:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Du tolkar ett påstående om att mannen är familjens överhuvud som att mannen då "dominerar" familjen? Vare sig du vill eller inte så lever vi i ett patriakalt samhälle. Sgs de flesta länder på jorden anser att mannen är familjens överhuvud. Speciellt innom katolska länder. Det är inte för inte påven heter "papa" på italienska. Det är mao rent larv att med det argumentet försöka hävda att han "försöker dominera familjen".
Påven?
Eftersom du uppenbart är dåligt insatt i FUP och försvarar NB till tänderna så förstår jag du missar det hela:
Hela det partiet handlar om att hon är rädd för sin egen samt sons säkerhet, hon säger att han försökt slå henne och hon kallar det för att "avreagera sig då och då" som svar på frågan om hon är rädd. Det är ett parti som handlar om just dominans och där får hon frågan och svarar ja om han bestämmer.
Citat:
Han har alltså vid ett enda tillfälle hytt med näven åt Irina. Ett enda. Ett. 1. Att försöka hävda att detta är "våldstendenser" är åter igen bara larvigt.
Enda tillfället. Waow...endast en mansgris eller en våldsutövare torde tala i liknande termer. Slår bara litegrann kanske? Blev inga blåmärken?
Ja, han är tänkt att slå henne så hon hotar med att lämna honom - och Ja, det är VÅLD.
Hon får för i helvete avvärja slaget - vilket inte är att hytta i näven.

Lägger man sen till allt som skett som komplett ÖVERVÅLD mot Lisa så är det begripligt att de våldstendenserna fanns redan innan.
Citat:
Han vägrar inte men gör det endast om det vankas lite göka. Han har ingen anledning att tvätta sig annars. Han jobbar, ligger och vilar och sover. Man kan tycka det är ofräscht men träffar man bara bönder som stinker ladugård (och som förmodligen inte tvättar sig mer än någon gång i veckan) och IB och AB så betyder ju inte det är något tecken på något alls. Hade han jobbat i staden på kontor så hade det varit udda. På visjan är det inte brukligt på samma sätt att tvaga sig var dag.
Du är ju helt jävla slut.. Han lever i en relation och borde för fan bete sig därefter. Jo, han vägrar om hon får tvinga honom.
Han är ett ohygienskt äckel och långsökt trams om att folk inte tvättar sig på landet var då de sämsta bortförklaringar jag läst i tråden.
Näst efter vissa personers runkvanor samt att Blombergsbor skiter i lador.
Citat:
Jag misstänker att du inte vet vad ordet fatal betyder.
Jag har full koll på ordet - och ditt oväsentliga ordbajseri är rent.. fatalt.
DNA= spår om du inte begrep det.
Senast redigerad av develi 2016-05-19 kl. 20:29.
2016-05-19, 21:34
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Man kan prata i nattmössan också.
Varför skulle NB ta en sömntablett på dagtid? Det låter mer som om du letar ännu en ursäkt för aset.

Du pratar i nattmössan eftersom du inte tycks ha någon egen erfarenhet av effekten av benzo och -liknande preparat.
Och nej, jag letar inte efter en ursäkt, jag försöker bara förstå hur en GM kan agera så här. Både en noggrant genomförd plan och ett till synes vansinnigt slarv, samtidigt. Det påminner om Rohypnolrus där man är aktiv. En som tagit Flunitrazepam som sömnmedel en tid har oftast även erfarenhet av hur det blir om man inte går och lägger sig i första taget. Jag själv brukar ibland laga mat, inga avancerade saker men t.ex. varma mackor. Sen hur golvet i vardagsrummet har blivit belamrat med böcker som jag plockat ner från någon bokhylla, har jag inget minne av alls. Både ordning och kaos samtidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jo, det skulle han kunna göra. Tar han två, tre stycken små tabletter så får han ett rus
istället för att hamna i ett tillstånd av trötthet. Blandas det dessutom med öl eller sprit
förstärks ruseffekten.
Mihailovic som mördade Anna Lindh missbrukade flunitrazepam och var påverkad av detta
när han klev in på NK den där ödesdigra septemberdagen 2003 och fick syn på dåvarande
svenska utrikesministern.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10441387.ab

Många våldsbrott har begåtts under påverkan av fludder. Om inte annat så tar detta bort all ångest för en gärningsman. Men givetvis måste man vara våldsbenägen för att utöva våld, även på fludder. För en sadist in spe är det nog ett bra verktyg. Sen minns man ju heller ingenting, bra för ett rymligt samvete.
Hur som helst tror jag ändå inte att NB hade tagit Rohypnol (Flunitrazepam), ruset sitter i tre-fyra timmar. Men om det finns något liknande medel som har en snabbare halveringstid, kan det vara en idé. Stilonoct som jag frågade om, tycks ha en långsammare.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-05-19 kl. 21:42.
2016-05-19, 21:57
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Du pratar i nattmössan eftersom du inte tycks ha någon egen erfarenhet av effekten av benzo och -liknande preparat.
Och nej, jag letar inte efter en ursäkt, jag försöker bara förstå hur en GM kan agera så här. Både en noggrant genomförd plan och ett till synes vansinnigt slarv, samtidigt. Det påminner om Rohypnolrus där man är aktiv. En som tagit Flunitrazepam som sömnmedel en tid har oftast även erfarenhet av hur det blir om man inte går och lägger sig i första taget. Jag själv brukar ibland laga mat, inga avancerade saker men t.ex. varma mackor. Sen att golvet i vardagsrummet är belamrat med böcker som jag plockat ner från någon bokhylla, har jag inget minne av alls. Både ordning och kaos samtidigt.

Många våldsbrott har begåtts under påverkan av fludder. Om inte annat så tar detta bort all ångest för en gärningsman. Men givetvis måste man vara våldsbenägen för att utöva våld, även på fludder. För en sadist in spe är det nog ett bra verktyg. Sen minns man ju heller ingenting, bra för ett rymligt samvete.
Hur som helst tror jag ändå inte att NB hade tagit Rohypnol (Flunitrazepam). Men om det finns något liknande medel som har en snabbare halveringstid, kan det vara en idé. Stilonoct som jag frågade om, tycks ha en långsammare.

Vad har ditt plllerknaprande med mordet på Lisa att göra ?
Du får väl limma fast böckerna i bokhyllan .
Nu har Nerijus visst börjat knapra piller också som gör att han inte är sig själv .
Dom har ju tagit blodprov på svinet , då borde det väl ha synts i analysen ?
Inse fakta , han var sig själv helt och håller när han mördade Lisa det jävla aset .
Psykopat och sexualsadist ända ut i sina skitiga fingerspetsar .
Det behövs inga piller för att bete sig som mördaren Nerijus gjorde .
Ståfräs , stress och adrenalinpåslag i en salig blandning , där har du svaret .
Och det du kallar vansinnigt slarv var ju meningen att det skulle städas bort .
Hade inte Lisas pappa uppträtt så exemplariskt så hade det kanske lyckats också .
Sökinsatsens rivstart satte stopp för hela städandet .
2016-05-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Nu har Nerijus visst börjat knapra piller också som gör att han inte är sig själv .
Inse fakta , han var sig själv helt och håller när han mördade Lisa det jävla aset .
Psykopat och sexualsadist ända ut i sina skitiga fingerspetsar
.
Hade inte Lisas pappa uppträtt så exemplariskt så hade det kanske lyckats också .

Ja, jag har också i mitt liv tagit små piller. Så du är inte något unikum därvidlag.

NB hade inga sådana substanser alls vid provtagningen. Bara att avskriva.
2016-05-19, 22:54
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Exakt.
Psykopaten upplever sig ju inte ha någonting som han behöver bli botad ifrån.
Tvärtom. Han välkomnar att få sina speciella personlighetsdrag förstärkta om möjligt...
Snacka om att inte vara motiverad för några som helst terapisamtal...det skulle vara
i så fall om terapeuten kan vara lämplig att slå klorna i som ett nytt offer för den ständigt
lika hungrige människoförstöraren vilket är just vad en fullfjädrad psykopat förtjänar
att benämnas som.
Sen angående detta du skrev tidigare i dag:

Där är du nog på rätt spår och du formulerade det väldigt träffande igår:

"Fallenhet för ondska", ja. En "verktygslåda" med mindre trevligt innehåll...

Återkommer gör inte alltför sällan frågan om man kan födas ond? Från de flesta håll
möts man av ett alldeles bestämt nej på den frågan. Andra intar en mer tveksam hållning.

https://aktivarum.wordpress.com/2013/11/01/dokumentar-fods-vi-onda-barnforskning-visar-vi-inte-ar-blanka-blad/

Redan i 7, 8-års åldern kan man möta barn som gått in i en mobbarroll, som verkar njuta av
att vara elaka mot andra. Hur har de blivit såna? Är de psykopater i vardande?
Alla kommer knappast från dåliga uppväxtförhållanden, stökiga eller rent kaotiska
hemmiljöer.

Lionel Shriver har skrivit en uppmärksammad, livligt omdiskuterad roman som
tar sig an denna ytterst känsliga frågeställning om man kan födas ond.
"Vi måste prata om Kevin". Också filmatiserad.

'Du kanske lurar grannarna och vakterna och Jesus och din senila morsa med dina gullegullbesök, men mig lurar du inte. Fortsätt bara om det guldstjärna du vill ha. Men släpa fan inte hit ditt jävla arsle för min skull.' Sedan tillade han: 'För jag hatar dig.'

Jag hade någon sorts föreställning om vad jag borde svara: ’Alltså, jag vet att du inte menar det där’, fast jag visste att det gjorde han visst. Eller: ’Jag älskar dig i alla fall, unge man, vare sig du vill det eller inte’. Men på något sätt förstod jag att anledningen till att jag, denna för övrigt vackra, ovanligt milda decembereftermiddag hamnat i ett smaklöst, alldeles för varmt rum som luktade busstoalett, var att jag valt just sådana färdiga fraser. Så i stället svarade jag i samma opersonliga ton: ’Jag hatar ofta dig också, Kevin’, och vände på klacken.

http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=5849

Kommer det att låta så när mamsingen äntligen tar sig för att träffa sin fängslade Nero?
"Släpa inte hit ditt jävla arsle för min skull". Och sen kanske som ordentligt giftig,
rent förgörande avslutning: "Det är ditt fel att jag blev en mördare"...

Den där boken har fascinerat mig länge, har läst om den flera gånger. Kan varmt rekommendera den till personer intresserade av "särlingar", psykopater. Mamman i boken beskriver det oerhört intressant, man blir så tagen och intresserad av om man själv skulle ha reagerat annorlunda om man hade fått det barnet. Pappan ville inte inse att sonen var annorledes, rättare sagt han ville inte se det. OBS, boken är en roman men det kan man faktiskt inte tro.

Lionel Shriver "Vi måste prata om Kevin"
Senast redigerad av hasselmuz 2016-05-19 kl. 23:17. Anledning: Tillägg
2016-05-19, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Psykopat och sexualsadist ända ut i sina skitiga fingerspetsar .

Tips på bra bok.
Bernt Lund är pedofil, sadist och mördare i konungariket Sverige.
En synnerligen sjuk man som rövar bort små flickor, utnyttjar dem och
sen tar livet av dem.

http://www.petersiljedahl.se/roslundhellstrom.html

Senast redigerad av GrevenH 2016-05-19 kl. 23:06.
2016-05-19, 23:25
Medlem
Citat:

Du är ju helt jävla slut.. Han lever i en relation och borde för fan bete sig därefter. Jo, han vägrar om hon får tvinga honom.
Han är ett ohygienskt äckel och långsökt trams om att folk inte tvättar sig på landet var då de sämsta bortförklaringar jag läst i tråden.
Näst efter vissa personers runkvanor samt att Blombergsbor skiter i lador.

Lubbe Nordströms budskap nådde aldrig fram till Blomberg. ;-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in