Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Tidigt i tråden lanserade jag teorin att NB kanske utfört dådet under rus av Rohypnol, aka Flunitrazepam, och det utifrån egna erfarenheter som "normal" brukare av dessa sömnpiller. Om man inte går och lägger sig kan man göra knasiga grejer. Väldigt logiska saker, blandat med total kaos.
Det skulle kunna stämma in på utförandet här. Men det är en sak som felar. Flunitrazepam sitter i ca 3,5 h. NB måste ha tagit dem precis innan han började fixa fönsterblecket ungefär, för att de skulle ha slutat verka när de åkte till Handlar'n i Källby.
Ett annat sömnmedel av samma typ (benzo) är Stilnoct. Jag har bara ringa erfarenhet av det, men jag tror det är potentare men att det istället har kortare verkan. Är dock osäker.
Nedan en tråd som tyvärr inte diskuterar hur länge Stilnoct sitter i, men den ger ändå ett hum om hur ruset kan verka vid överdosering.
(FB) Vad får man ut av Stilnoct?
Har också egen erfarenhet av dessa "flunisar". Ett riktigt potent bensopreparat. Men som
alla bensodiazepiner lätt att gå och bli beroende av. Bör därför användas med försiktighet.
Några direkt knasiga grejer har man lyckligtvis inte känt sig benägen att syssla med
bara för att man haft detta ämne i kroppen. Åtminstone inte vad jag vet om...
Rätt välkänt faktum att en hel del kriminella stoppar i sig av rohypnol/flunitrazepam inför brottt
för att göra sig mera "avskärmade", hämningslösa och självsäkra.
Som exempel kan nämnas personer som medvetet använder preparatet på
ett sätt som tar bort all empati och skapar en känsla av oövervinnerlighet.
http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:276393/FULLTEXT01.pdf
Men har vi några indikationer på att just Nerijus skulle haft ett pågående bruk av denna
benso? Eller någon annan sort?
Det har tidigare framförts tankar om ett möjligt användande av amfetamin har jag för mig.
Men ingen uppgift som styrker en sådan användning eller användning av någon annan drog
heller. Bara öl och lite brandy emellanåt verkar det röra sig om för hans vidkommande.
Fast vad vet man - här kanske både söps och knarkades...
Stilnoct slutligen som du nämner är väl ingen benso och anser jag vara fullständigt värdelös
skit. Som rent sömnmedel betraktat.