Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
Du tolkar ett påstående om att mannen är familjens överhuvud som att mannen då "dominerar" familjen? Vare sig du vill eller inte så lever vi i ett patriakalt samhälle. Sgs de flesta länder på jorden anser att mannen är familjens överhuvud. Speciellt innom katolska länder. Det är inte för inte påven heter "papa" på italienska. Det är mao rent larv att med det argumentet försöka hävda att han "försöker dominera familjen".
Påven?
Eftersom du uppenbart är dåligt insatt i FUP och försvarar NB till tänderna så förstår jag du missar det hela:
Hela det partiet handlar om att
hon är rädd för sin egen samt sons säkerhet, hon säger att han försökt slå henne och hon kallar det för att "avreagera sig då och då" som svar på frågan om hon är rädd. Det är ett parti som handlar om just dominans och där får hon frågan och svarar ja om han bestämmer.
Citat:
Han har alltså vid ett enda tillfälle hytt med näven åt Irina. Ett enda. Ett. 1. Att försöka hävda att detta är "våldstendenser" är åter igen bara larvigt.
Enda tillfället. Waow...endast en mansgris eller en våldsutövare torde tala i liknande termer. Slår bara litegrann kanske? Blev inga blåmärken?
Ja, han är tänkt att slå henne så hon hotar med att lämna honom -
och Ja, det är VÅLD.
Hon får för i helvete avvärja slaget - vilket inte är att hytta i näven.
Lägger man sen till allt som skett som komplett
ÖVERVÅLD mot Lisa så är det begripligt att de våldstendenserna fanns redan innan.
Citat:
Han vägrar inte men gör det endast om det vankas lite göka. Han har ingen anledning att tvätta sig annars. Han jobbar, ligger och vilar och sover. Man kan tycka det är ofräscht men träffar man bara bönder som stinker ladugård (och som förmodligen inte tvättar sig mer än någon gång i veckan) och IB och AB så betyder ju inte det är något tecken på något alls. Hade han jobbat i staden på kontor så hade det varit udda. På visjan är det inte brukligt på samma sätt att tvaga sig var dag.
Du är ju helt jävla slut.. Han
lever i en relation och borde för fan bete sig därefter.
Jo, han vägrar om hon får tvinga honom.
Han är ett
ohygienskt äckel och långsökt trams om att folk inte tvättar sig på landet var då de sämsta bortförklaringar jag läst i tråden.
Näst efter vissa personers runkvanor samt att Blombergsbor skiter i lador.
Citat:
Jag misstänker att du inte vet vad ordet fatal betyder.
Jag har full koll på ordet - och ditt oväsentliga ordbajseri är rent.. fatalt.
DNA= spår om du inte begrep det.