2016-04-30, 21:28
Medlem
Rick.Jamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Kultur? Vilken kultur, allt är ju importerat från liberala vänsterkrafter i USA. Svensk kultur har k appast med metrosexuella bögar och manshaftiga kvinnor. Snarare något som blivit populärt nu på den senare. Har bott både runt om i Europa men även i Japan och jag kan säga att jag aldrig skämts så mycket som när jag tittar på svenska reklamer. Att du inte ser något fel idet förbi definitivt till en del av problemet.

Shit, vilka insikter du bidrar med! Du måste ju verkligen se sanningen i vitöga och ha ett sådant fantastiskt kurage och intelligens, som delar med dig av dina visa reflektioner. Tänk om det ändå fanns flera sådana som du, då hade ju världen varit så mycket bättre..

Nä men på allvar. Du gör ju ganska oklara och subjektiva påståenden i din tråd. Och om jag fick gissa så är du en ganska ensam och sorglig individ, som bär på lite för mycket hat.

Du borde lära dig att rikta ditt hat på ett effektivt sätt istället! Då tror jag att du skulle kunna uppnå betydligt mer än du gjort idag.

Min poäng är bara denna: om jag skriver en tråd på detta härliga forum, så hoppas jag att du ger ett seriöst svar i framtiden, istället för ett svar som uppenbarligen endast är skrivet i ett avseende att provocera.

Uppenbarligen har du misslyckats. För om du hade lyckats, så hade du väckt ilska och hämndbegär. Istället väcker du bara skratt och ett nytt ansikte som jag kan placera i ett av mina fack av ointressanta, men ändå så vanliga och mediokert begåvade flashback användare.

Trevlig valborg förresten.
Citera
2016-04-30, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.James
Shit, vilka insikter du bidrar med! Du måste ju verkligen se sanningen i vitöga och ha ett sådant fantastiskt kurage och intelligens, som delar med dig av dina visa reflektioner. Tänk om det ändå fanns flera sådana som du, då hade ju världen varit så mycket bättre..

Nä men på allvar. Du gör ju ganska oklara och subjektiva påståenden i din tråd. Och om jag fick gissa så är du en ganska ensam och sorglig individ, som bär på lite för mycket hat.

Du borde lära dig att rikta ditt hat på ett effektivt sätt istället! Då tror jag att du skulle kunna uppnå betydligt mer än du gjort idag.

Min poäng är bara denna: om jag skriver en tråd på detta härliga forum, så hoppas jag att du ger ett seriöst svar i framtiden, istället för ett svar som uppenbarligen endast är skrivet i ett avseende att provocera.

Uppenbarligen har du misslyckats. För om du hade lyckats, så hade du väckt ilska och hämndbegär. Istället väcker du bara skratt och ett nytt ansikte som jag kan placera i ett av mina fack av ointressanta, men ändå så vanliga och mediokert begåvade flashback användare.

Trevlig valborg förresten.

Jag märker att du inte tog åt dig nämnvärt av det jag skrev. Du uppvisar en kyla i diskussioner som är få förunnat. Ett sant flashbackorakel.

Mina påståenden är möjligen subjektiva men ändå berättigade. Svensk reklam är så politiserad så att man kräks. Kul att du tar det så personligt dock. Är du möjligen en metrosexuell bög som gillar att ta bilder på din macka innan du äter den? Eller du kanske rent av har en manshaftig kvinna vars heder du känner att du måste försvara?
Citera
2016-05-01, 00:08
Medlem
Rick.Jamess avatar
Citat:
Jag märker att du inte tog åt dig nämnvärt av det jag skrev. Du uppvisar en kyla i diskussioner som är få förunnat. Ett sant flashbackorakel.

Mina påståenden är möjligen subjektiva men ändå berättigade. Svensk reklam är så politiserad så att man kräks. Kul att du tar det så personligt dock. Är du möjligen en metrosexuell bög som gillar att ta bilder på din macka innan du äter den? Eller du kanske rent av har en manshaftig kvinna vars heder du känner att du måste försvara?

Hm, nä men om det är det du vill så .. Jag köper att svensk reklam är politiserat, men nämnt något i detta samhälle som inte är det
Titta på medias roll i samhället så har du väl definitionen på politiserat. Den är alltid närvarande som elefanten i rummet. Tyävrr
Citera
2016-05-01, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.James
Hm, nä men om det är det du vill så .. Jag köper att svensk reklam är politiserat, men nämnt något i detta samhälle som inte är det
Titta på medias roll i samhället så har du väl definitionen på politiserat. Den är alltid närvarande som elefanten i rummet. Tyävrr

Det beror helt på vad det är man snappar upp av vilka trender. Just i sverige är poliiseringen otroligt enkelspårig och nästintill diktatorisk. Du får inte samma nyanser som du får utomlands utan här genomsyras allt från film, musik, reklam etc av politisk vänstersörja. Du märker inte av det på samma sätt utomlands just pga att alla möjliga tycken och tankar speglas i vad man tittar på dumburken. Precis så som samhället ser ut.
Citera
2016-05-01, 00:46
Medlem
Rick.Jamess avatar
Citat:
Det beror helt på vad det är man snappar upp av vilka trender. Just i sverige är poliiseringen otroligt enkelspårig och nästintill diktatorisk. Du får inte samma nyanser som du får utomlands utan här genomsyras allt från film, musik, reklam etc av politisk vänstersörja. Du märker inte av det på samma sätt utomlands just pga att alla möjliga tycken och tankar speglas i vad man tittar på dumburken. Precis så som samhället ser ut.

Om du med "poliiseringen" syftar på politiseringen och menar att det mest i Sverige genomsyras av vänstersörja, så köper jag det du säger.
Citera
2016-05-01, 01:12
Medlem
Jävla reklamen som Norman Reedus var med i. Förhelvete vafan handlar den ens om?
https://www.youtube.com/watch?v=wNawc6IeZ6o
Citera
2016-05-07, 16:38
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Keno

Hon:"Tänk om vi vinner 15 miljoner"
Han:"Tror du alla problem automatiskt försvinner då eller?"

För i helvete det har väl ingen påstått heller men den lilla fjanten sitter väl hellre utan 15 miljoner och belånar huset för att kunna resa och vägrar se ett problem i det. Och Ica-stad? Skitkul verkligen.För att inte tala om den uttjatade gotländskan med samma jävla röst i reklam efter reklam.

McDonalds med fjanten Jureskog. Grymt nötkött my ass. Och vem fan med ett uns av självrespekt har pickles på en hamburgare och vägrar kalla det för saltgurka?

Comviq.

När man trodde botten var nådd så sänker dom ribban ytterligare. Åh Karim, kaaaan inte du berätta om din första kärlek igen? Wtf? Han var 10 år och fattig, thats it! Hur kan man vilja höra den fattiga berättelsen igen? Och trots att han hört berättelsen förut så beklagar han det inträffade för den första kärleken när man är 10 år är ju någonting man lägger vikt vid.
Citera
2016-05-07, 16:43
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t3x5
Den här förbannade reklamen som är så fruktansvärt usel och visas stup i kvarten på i stort sett alla kanaler får mig att vilja slänga ut min tv. Hans skrikande skär in i märgen och framkallar psykiska problem.

https://www.youtube.com/watch?v=LUi9-tylDTo

Subways anställda kallas numera Sandwich artister fö. Dom verkar ha total hybris.
Citera
2016-05-07, 16:55
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Subways anställda kallas numera Sandwich artister fö. Dom verkar ha total hybris.

Finns mycket att säga om obehagliga Subway.

Det här klippet är från tv-serien "Chuck" som Subway sponsrar, inte nog med horribel produktplacering utan det påhittade företaget som serien kretsar kring går också i gult och grönt.
https://www.youtube.com/watch?v=BHk52vmjLhU

Sen det här med huvudrollsinnehavaren. Sekt ligger nära till hands när det kommer till Subway.
https://www.youtube.com/watch?v=uDtePZ1MFT0
Citera
2016-05-19, 14:39
Medlem
FreeWorldNows avatar
F-musli från 1991. "Fina fräscha flickor får F-musli till frukost" har jag stört mig på i minnet ändå sen dess.
Citera
2016-05-19, 15:20
Medlem
Circle K. Åh vad tokiga ni är som lägger salt i kaffet, HAHAAHA!! OMG JA DÖÖÖÖÖR!!!!! MÅSTE TANKA!
Citera
2016-05-19, 15:41
Avslutad
Reklamen för vuxen.se som går på radion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in