Citat:
Roger G!
Dock glömmer en del att även han fick rejäl kritik stundtals. Folk var tokiga på att t.ex. Anegrund inte fick chansen och att Tomas Andersson (sedermera Hvenfeldt) fick spela.
Själv är jag sur över att han bytte in Lilienberg tidigare i kvarten mot Bayern 95.
Citat:
Stör mig mest på att typ inget av det som Gren snackade så högt och brett om skulle genomföras med den nye tränaren har infriats. Att Gren och JL både snackat om att det ska vara ett tajtare arbete mellan sportchef, tränare och akademi samt att vi ska spela "tyskt, temporik fotboll" samt ha en målsättning att nå EL/CL.
Det i kombination med ekonomin samt det faktum att JL har gjort oss sämre och sämre ju längre tid han har haft. Vi var som bäst på våren förra året,vilket lika gärna kan vara det arv Stahre lämnade efter sig som det JL kommit och infört. Jag är sjukt skeptisk om JL har nån aning om vad för fotboll som spelas i Europa nuförtiden. Han känns som en spelare som hade kunnat svara "jag gillar Maldini och Gerrard" på frågan om favoritspelare.
Lika mycket som jag ville ha bort Stahre var jag skeptisk till Jörgen Lennartsson, ser inte riktigt vart han är anti-tesen till Stahre. Han känns väldigt förlegad i sin tränargärning och ser inte riktigt något modernt tänk i honom, att då kicka Stahre med 1 år kvar på kontraktet när Blåvitt gjorde sin bästa säsong/höst på typ 5 år skriker bara villrådighet och desperation.
Ska man sparka Stahre i det läget, men det ekonomiska läget vi var i, måste man:
1: Garanterat få in en tränare som förändrar saker
2: Garantera att man får bättre resultat med nya tränaren än med Stahre.
För min del tycker jag vi har gått bakåt sen Stahres sista säsong, vi är sämre nu, med sämre ekonomi, och i ett nytt läge där tränaren är kritiserad för att han spelar riskminimerande, anti-fotboll och förlegat samt att inga spelare från vår akademi får chansen.
Det är som att man stanna tiden i 2-3 år, bara tagit bort 40 miljoner på våra konton och sen tryckt på play igen. Helt bortkastade år sista 2 säsongerna.
Det i kombination med ekonomin samt det faktum att JL har gjort oss sämre och sämre ju längre tid han har haft. Vi var som bäst på våren förra året,vilket lika gärna kan vara det arv Stahre lämnade efter sig som det JL kommit och infört. Jag är sjukt skeptisk om JL har nån aning om vad för fotboll som spelas i Europa nuförtiden. Han känns som en spelare som hade kunnat svara "jag gillar Maldini och Gerrard" på frågan om favoritspelare.
Lika mycket som jag ville ha bort Stahre var jag skeptisk till Jörgen Lennartsson, ser inte riktigt vart han är anti-tesen till Stahre. Han känns väldigt förlegad i sin tränargärning och ser inte riktigt något modernt tänk i honom, att då kicka Stahre med 1 år kvar på kontraktet när Blåvitt gjorde sin bästa säsong/höst på typ 5 år skriker bara villrådighet och desperation.
Ska man sparka Stahre i det läget, men det ekonomiska läget vi var i, måste man:
1: Garanterat få in en tränare som förändrar saker
2: Garantera att man får bättre resultat med nya tränaren än med Stahre.
För min del tycker jag vi har gått bakåt sen Stahres sista säsong, vi är sämre nu, med sämre ekonomi, och i ett nytt läge där tränaren är kritiserad för att han spelar riskminimerande, anti-fotboll och förlegat samt att inga spelare från vår akademi får chansen.
Det är som att man stanna tiden i 2-3 år, bara tagit bort 40 miljoner på våra konton och sen tryckt på play igen. Helt bortkastade år sista 2 säsongerna.
Problemet med Stahre var väl inte att han hade ett år kvar utan om man påbörjade det året automatiskt förlängde med ytterligare 1-2? Så minns jag det iaf. Man var helt enkelt, speciellt med tanke på ekonomin, livrädda för att han skulle misslyckas kommande år och man därmed hade än fler år att betala hans lön om han sparkades.
Beträffande målsättningen att nå EL/Cl så var det väl just en målsättning, inget krav. I takt med de ekonomiska ramarna har det omöjliggjorts nästintill. Det hade säkerligen inte varit Riski som ersatt Vibe ifjol om ekonomin inte varit så usel som den var/är.
Jag håller dock med beträffande akademin, istället för att låta unga spelare få chansen har vi gjort misslyckade varianter som Seb på en kant och man kan ju ifrågasätta hur vettigt det var att ta in Sköld som fjärdeforward istället för nån ung spelare ifjol med tanke på ekonomin.
Att garantera bättre resultat med en ny tränare går ju inte, men jag förstår vad du menar ändå. Vi trodde ju inte det kunde gå sämre när vi tog in Stahre till 2012 efter dessa förhatliga sjundeplatser men vi höll länge på att åka ur och räddades kvar för att vi började brotta oss till poäng.
Jag tycker att kritiken mot Lennartsson dock är för stark än, vi slogs om guldet hela fjolåret hade vi haft en vettig forward på hösten (aik borta med Engvall undantaget) hade vi antagligen vunnit.
Vi vann cupen ifjol och vi har iår ungefär lika många poäng på motsvarande matcher som ifjol. Jag är inte överlycklig över denna säsongsstart men jag tycker verkligen kritiken är överdriven stundtals, och då syftar jag inte främst på ditt inlägg.
Citat:
Det enda Bojanic gör bra över tid är att käka pizza...