2016-05-19, 09:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
När senast var ni i Göteborg nöjda med en tränare? När Stefan Rehn husera? Tycker Jonas Olsson, Stahre och nu Lennartsson blivit sågade längs fotknölarna alldeles för mycket.

Roger G!
Dock glömmer en del att även han fick rejäl kritik stundtals. Folk var tokiga på att t.ex. Anegrund inte fick chansen och att Tomas Andersson (sedermera Hvenfeldt) fick spela.
Själv är jag sur över att han bytte in Lilienberg tidigare i kvarten mot Bayern 95.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Stör mig mest på att typ inget av det som Gren snackade så högt och brett om skulle genomföras med den nye tränaren har infriats. Att Gren och JL både snackat om att det ska vara ett tajtare arbete mellan sportchef, tränare och akademi samt att vi ska spela "tyskt, temporik fotboll" samt ha en målsättning att nå EL/CL.

Det i kombination med ekonomin samt det faktum att JL har gjort oss sämre och sämre ju längre tid han har haft. Vi var som bäst på våren förra året,vilket lika gärna kan vara det arv Stahre lämnade efter sig som det JL kommit och infört. Jag är sjukt skeptisk om JL har nån aning om vad för fotboll som spelas i Europa nuförtiden. Han känns som en spelare som hade kunnat svara "jag gillar Maldini och Gerrard" på frågan om favoritspelare.

Lika mycket som jag ville ha bort Stahre var jag skeptisk till Jörgen Lennartsson, ser inte riktigt vart han är anti-tesen till Stahre. Han känns väldigt förlegad i sin tränargärning och ser inte riktigt något modernt tänk i honom, att då kicka Stahre med 1 år kvar på kontraktet när Blåvitt gjorde sin bästa säsong/höst på typ 5 år skriker bara villrådighet och desperation.

Ska man sparka Stahre i det läget, men det ekonomiska läget vi var i, måste man:

1: Garanterat få in en tränare som förändrar saker
2: Garantera att man får bättre resultat med nya tränaren än med Stahre.

För min del tycker jag vi har gått bakåt sen Stahres sista säsong, vi är sämre nu, med sämre ekonomi, och i ett nytt läge där tränaren är kritiserad för att han spelar riskminimerande, anti-fotboll och förlegat samt att inga spelare från vår akademi får chansen.

Det är som att man stanna tiden i 2-3 år, bara tagit bort 40 miljoner på våra konton och sen tryckt på play igen. Helt bortkastade år sista 2 säsongerna.

Problemet med Stahre var väl inte att han hade ett år kvar utan om man påbörjade det året automatiskt förlängde med ytterligare 1-2? Så minns jag det iaf. Man var helt enkelt, speciellt med tanke på ekonomin, livrädda för att han skulle misslyckas kommande år och man därmed hade än fler år att betala hans lön om han sparkades.

Beträffande målsättningen att nå EL/Cl så var det väl just en målsättning, inget krav. I takt med de ekonomiska ramarna har det omöjliggjorts nästintill. Det hade säkerligen inte varit Riski som ersatt Vibe ifjol om ekonomin inte varit så usel som den var/är.

Jag håller dock med beträffande akademin, istället för att låta unga spelare få chansen har vi gjort misslyckade varianter som Seb på en kant och man kan ju ifrågasätta hur vettigt det var att ta in Sköld som fjärdeforward istället för nån ung spelare ifjol med tanke på ekonomin.

Att garantera bättre resultat med en ny tränare går ju inte, men jag förstår vad du menar ändå. Vi trodde ju inte det kunde gå sämre när vi tog in Stahre till 2012 efter dessa förhatliga sjundeplatser men vi höll länge på att åka ur och räddades kvar för att vi började brotta oss till poäng.

Jag tycker att kritiken mot Lennartsson dock är för stark än, vi slogs om guldet hela fjolåret hade vi haft en vettig forward på hösten (aik borta med Engvall undantaget) hade vi antagligen vunnit.
Vi vann cupen ifjol och vi har iår ungefär lika många poäng på motsvarande matcher som ifjol. Jag är inte överlycklig över denna säsongsstart men jag tycker verkligen kritiken är överdriven stundtals, och då syftar jag inte främst på ditt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Sjukt! Kort efter jag skrev detta går man in på Aftonbladet och ser att Bojanic kritiserar lagets spelstil och sin roll. Ajaj - ingen mer Bojanic i HIF då alltså

Det enda Bojanic gör bra över tid är att käka pizza...
Citera
2016-05-19, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Det stämmer att han spelat upp sig - från det absoluta bottennivån. Det betyder inte att han har varit bra. I förra matchen tyckte jag han vara katastrofalt dålig. Någon med så låg lägstanivå skulle iaf inte jag satsa på som startspelare.
Det håller jag med om men som det ser ut just nu så ska han starta, eller har jag fel? Gärna med Kennedys fot bredvid sig.

Återigen, har du hört något om när Silverholt är tillbaka?
Citera
2016-05-19, 10:02
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det enda Bojanic gör bra över tid är att käka pizza...

Pizza är ju gott så jag förstår honom

Hur som helst så är det patetiskt att gå ut i media och gnälla när han ändå inte levererar på plan, han är väl fast i sin FIFA-värld.
Citera
2016-05-19, 10:17
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Jag skulle bli nöjd om Djurgården skulle ta in Alm som tränare, Jag förstår inte den inhemska kritiken som han fått tagit, visst har Ajk tappat poäng, men mot fler lag haft oflyt det är väl egentligen bara mot peking som det såg riktigt dåligt ut, fast nu följer jag inte Ajk av naturliga skäl.

Nä tillbaka till kära Djurgården

Pelle Olsson facit i Djurgården mellan 2014-2016 är
Svenska Cupen 3-2-3
Träningsmatcher 6-6-4
Allsvenskan 34-20-24

Vinst procent är runt 40, förlust 29 alltså strax under var tredje match.
Va ska man säga? ett nytt Gefle med andra ord!

Tänker inte kolla upp Gefle fast något säger mig att man får liknande siffror.

Om man ska hitta en vinst mot någon av de större klubbarna får man leta, oavgjort är de flesta resultaten!

Om Djurgården ska ha ambitioner att leka med de stora pojkarna så ska de sparka PO fort, Han kan få bli kvar i U-18 med sitt raka 4-4-2 tänk, en bra skola att fostra ungdomar i, Men inte att spela i allsvenskan.

Visst kan enstaka tränare göra underverk med en trupp, ett sånt där magiskt år när allt klaffar. Men jag tror de flesta lag hade tjänat på att sluta jaga denna magi.

Vad dif behöver är en spelartrupp som hör hemma i toppen, det är vad man bör jaga främst, inte magitränaren.
Citera
2016-05-19, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Jag skulle bli nöjd om Djurgården skulle ta in Alm som tränare, Jag förstår inte den inhemska kritiken som han fått tagit, visst har Ajk tappat poäng, men mot fler lag haft oflyt det är väl egentligen bara mot peking som det såg riktigt dåligt ut, fast nu följer jag inte Ajk av naturliga skäl.

Nä tillbaka till kära Djurgården

Pelle Olsson facit i Djurgården mellan 2014-2016 är
Svenska Cupen 3-2-3
Träningsmatcher 6-6-4
Allsvenskan 34-20-24

Vinst procent är runt 40, förlust 29 alltså strax under var tredje match.
Va ska man säga? ett nytt Gefle med andra ord!

Tänker inte kolla upp Gefle fast något säger mig att man får liknande siffror.

Om man ska hitta en vinst mot någon av de större klubbarna får man leta, oavgjort är de flesta resultaten!

Om Djurgården ska ha ambitioner att leka med de stora pojkarna så ska de sparka PO fort, Han kan få bli kvar i U-18 med sitt raka 4-4-2 tänk, en bra skola att fostra ungdomar i, Men inte att spela i allsvenskan.

Det är egentligen inte speciellt konstigt att det går som det går. Det är inte Pelles fel, laget presterar ungefär så bra som spelartruppen är. Mer man man inte förvänta sig. DIF behöver bättre spelare om de ska vara med och leka i toppen.
Citera
2016-05-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reisti
Det är egentligen inte speciellt konstigt att det går som det går. Det är inte Pelles fel, laget presterar ungefär så bra som spelartruppen är. Mer man man inte förvänta sig. DIF behöver bättre spelare om de ska vara med och leka i toppen.

Nja jag ser hellre att dom spelar ett spel efter den trupp man har! spelet som PO vill eller förespråkar passar uppenbart inte spelarna, eller alternativt gör spelarna inte som PO vill.

Oavsett fel så måste man göra något åt eländet, att köpa spelare som inte presterar är ingen lösning! Jag vidhåller att om 11 män vet exakt vad som ska göras på en fotbollsplan så kommer också resultaten, Det finns ingen magi, det spelar ingen roll om Jesus spelar så länge ingen vet hur Jesus tänker kommer man inte vinna!

Här är ett klassiskt exempel Lagerbäck Vs Hamrén
Citera
2016-05-19, 12:27
Medlem
eternussermos avatar
Nu när Goytom ryktas till solnalaget, kan det vara så att sparkandet av Alm får sin förklaring?
Kanske var det ett krav för att återvända, spekulerar...
Citera
2016-05-19, 13:41
Medlem
BlondinBalles avatar
Flyger alltid Malmö numera?
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/mff-strandade-pa-bromma-i-flygkaoset/

6 timmar på vägen eller 4½ timmar på tåget så inte speciellt långt

Är det sånt CL-pengarna ska gå till
Senast redigerad av BlondinBalle 2016-05-19 kl. 13:44.
Citera
2016-05-19, 13:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/mff-strandade-pa-bromma-i-flygkaoset/

Flyger man reguljärt? Trodde man chartrade plan numera och tog hem killarna direkt efter matcherna. Slöseri med tid det där.
Citera
2016-05-19, 14:10
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle

Match redan på måndag igen. Långa bussresor sliter på vuxna män.
Citera
2016-05-19, 14:13
Medlem
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/nilssons-far-forlangd-avstangning-efter-sitt-roda-kort-forjavla-frustrerande/

Lasse blir alltså avstängd en extra match för sitt röda mot Örebro.

Vilka clowner vi har på disciplinnämnden.
Citera
2016-05-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Pizza är ju gott så jag förstår honom

Hur som helst så är det patetiskt att gå ut i media och gnälla när han ändå inte levererar på plan, han är väl fast i sin FIFA-värld.

Känns som lite dubbla måttstockar när Bojanic ska bedömas. Vad har han gjort från sin "tråkiga" mittfältsroll - 3 mål, ett antal assist. Ålder: 20. Omdöme: pizzagnagande tjockis.
Jordan Larsson, 19 år från start varje match. Anfallare. Summa summarum 4 mål, ett par assist. Omdöme: underbarn

...

Inte precis att Bojanic spelat en månad, blivit petad och klagar. Förra försäsongen mötte HIF tråkiga Kalmar borta och Bojanic avgjorde matchen på egen hand med två fina mål. Efter ett par matcher in i säsongen då Henkes patetiska 3-5-2 misslyckats så förpassades Bojan till bänken när brunkarfotbollen skulle tillämpas. Hela den säsongen bet han ihop och underordnade sig sin tilldelade roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in