2016-05-18, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
HIF-Östersund 1-1

Östersund var väl helt ok. Sattes inte på svåra prov. En vettskrämd Henke sätter sin mest kreativa spelare (Bojanic) på bänken för att istället döda yta med hjälp av defensive achioniti - som förvisso dödar yta och skyddar backlinjen föredömligt (vilket behövdes mot MFF). Resultatet: 0 målchanser på 60 minuter...

andefattigt anfallsspel senaste tre halvlekarna. Tur idag som hittar en kvittering. Jag förstår "mittfältsproblemet" som uppstår när man har en rivig spelare som Anton Wede; att man då vill ha in en defensiv MF bredvid. Nackdelen blir ju då att Bojanic som jag anser borde vara given - hamnar på bänken. Han är alldeles för slarvig som innermittfältare och kommer inte till sin rätt. Jag önskar man hade vågat tänka lite utanför boxen och testa samma geniala lösning som Svensson gjorde när han hade samma problem med att få in Brolin i startelvan. Han gav honom en fri roll från kanten där hans kreativitet fick blomma ut. I Brolins fall vågade man detta, ty det var en fantastisk högerback i Roland Nilsson som täckte upp. I Bojanic fall så är det inte lika kritiskt ty han är mycket bättre defensivt. Jag saknar i vart fall tiden då man såg honom göra tvåfotsdribblingar, samt komma med fart och boll in i straffområdet...

Kuriosa: Östersund måste ha allsvenskans coolaste målvakt. I en tråkig föreställning så var han ljuspunkten. Dribblade friskt. Slog mystiska utsparkar. Gjorde tv:räddningar. Och utsrålade total galenskap. Troligen min nya favorit i allsvenskan nu

Kuriosa: Inte en chans att Östersund åker ur. Troligen slutar de på övre halvan. Många bra spelare. Tydlig spelidé. Stort självförtroende.

Sjukt! Kort efter jag skrev detta går man in på Aftonbladet och ser att Bojanic kritiserar lagets spelstil och sin roll. Ajaj - ingen mer Bojanic i HIF då alltså
Citera
2016-05-18, 23:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Sjukt! Kort efter jag skrev detta går man in på Aftonbladet och ser att Bojanic kritiserar lagets spelstil och sin roll. Ajaj - ingen mer Bojanic i HIF då alltså

Citat:
Funderar du på din framtid i HIF?
– Nej, så långt har det inte gått. Det har bara gått tre matcher, säsongen är lång. Det är bara bevisa att Henke har fel.
Tänker du ta ett snack med honom?
– Nej, absolut inte. Jag vet vad han inte är nöjd med.
Var det han som drog parallellen till Gattuso?
– Nej, men det är den spelaren man måste vara för att få spela. Hade vi haft Messi laget hade han säkert varit 19:e man i truppen, avslutar Bojanic innan han lämnar Olympia.

Henke lär flippa...
Citera
2016-05-18, 23:56
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Har inte hundra koll på Henkes tränargärning men var det inte så att han i Landskrona försökte spela en mer offensiv fotboll med mycket kortpassningsspel men att han inte fick full effekt på det? Det verkar som att han brände sig en del där, då han både i Falkenberg och HeIF kör en rätt basic 4-4-2, med Lagerbäck-stuk på det. Minns att även Ajdarevic inte alls fick till det i Helsingborg och sedan gått och blivit lysande i ÖSK. Nu är det Bojanic som i vissa avseenden liknar honom som inte får plats riktigt.

Måste dock tillägga att Bojanic verkar ha en del problem med sin personlighet. Som han höll på i Blåvitt var ju löjligt.
Citera
2016-05-18, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Henke lär flippa...

Ännu en legacy från Göteborg. Den klubben har haft många oduglingar i truppen.
Citera
2016-05-18, 23:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Är det så konstigt? Vinner inte Göteborg i år så har man bara vunnit ett guld på de senaste 20 säsongerna. Allsvenskans sovande jätte? Nej, jag tror jätten är stendöd
Med tanke på senare tids resultat tycker jag absolut att det är konstigt. SM-guld är inget man kan förvänta sig, inte ens om man har en kvarts miljard i eget kapital.
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja, sedan kan man vara halvnöjd med killar som Stahre, men Stefan var den senaste guldtränaren. Helt galet att han spenderat de senaste 5 åren med tjejlagen, det finns få så välmeriterade snubbar som Rehn. 3 sm guld som tränare, och ett halvt dussin som spelare. En legend. Men han trivs väl med att träna tjejer.
Ja han har ju tagit kliv framåt i karriären
Citat:
Räknar inte med cupen, även om det är en titel det med.
Klart du ska räkna med cupen, vi har två titlar att tävla om så man kan ju inte räkna den som överflödig. Sen är det klart att den är betydligt mer värd om man inte har en klar Europaplats.
Citat:
Ser mörkt ut för Hammarby tabellmässigt. Ett lag för superettan månne?:
Absolut inte, Hammarby är inne i en svacka och har man otur ligger man på kvalplatsen när uppehållet drar igång men truppen innehåller alldeles för mycket kvalité för att man ska va riktigt nära.
Citera
2016-05-18, 23:57
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubakrisen
Ännu en legacy från Göteborg. Den klubben har haft många oduglingar i truppen.

Bojanic spenderade en säsong i Blåvitt. Han var inköpt från Öster. Snarare ett Smålands-legacy isf.
Citera
2016-05-19, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bojanic spenderade en säsong i Blåvitt. Han var inköpt från Öster. Snarare ett Smålands-legacy isf.

Jag kan förstå hans frustration. Och såvitt jag har sett så jobbar han hårt för laget när han spelar. Han verkar vara en rätt vanlig ung man utanför planen. Henke har ju för övrigt berömt honom för hans jobb på planen. Jag tror han är less på att spela i ett så uppstyrt defensivt 442. Han kommer säkerligen blomma ut i en annan klubb. I grund och botten finns det en anledning att Roar sa att det var en av de största talangerna han tränat.

Inte säkert Henke kommer flippa. Däremot kommer nog inte Bojan få mer speltid...
Citera
2016-05-19, 01:02
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Hammarby såg ju riktigt bra ut i andra halvlek? Kanske var det en psykologisk faktor men när Hammarby reducerade precis efter att Malmö trodde dom hade dödat matchen så skapades det ett bra tryck från Hammarbys sida med fart i anfallen och mängder av chanser i 20 minuter. Hade det inte varit Malmö som stod för motståndet kunde det nog gått vägen idag. Dålig timing att möta Göteborg efter denna matchen. Ser mörkt ut för Hammarby tabellmässigt. Ett lag för superettan månne?

Men 3 sköna poäng till Di Blåe

Jo, absolut, visst såg det betydligt bättre ut i andra halvlek. Det jag syftar mest på är linjerna i spelet som ofta är långt ifrån det Nanne har snackat om så länge. Det i kombination med många usla prestationer samt att vi värvar spelare som bör vara "färdiga" men pratar om att jobba långsiktigt..

Riktigt så illa ska det väl inte vara att vi åker ur. Vår högstanivå visar ju att vi verkligen bör kunna lyfta i tabellen. Det "farliga" är väl om vi skulle halka ner lite till och bli kvar där samtidigt som det börjar storma kring Nanne osv..

Min känsla just nu är att Nanne måste börja visa lite mer med spelet denna säsong, annars kan det nog vara läge att byta tränare faktiskt. Vågar man hoppas på att Janne Andersson gör en kort sejour i landslaget för att sedan bli övertalad av sin bror att gå till Bajen?
Citera
2016-05-19, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
JTycker inte Haglund övertygat. Så har vi Hallberg som kan glänsa ibland men på tok för sällan för att vara det stora namn han ändå är.
Eh, Haglund om någon har verkligen spelat upp sig?

Gällande Hallberg så är det fullkomligt obegripligt att han får spela match efter match. Han var riktigt jävla usel idag.

Upp med Torsten på vänsteryttern där han faktiskt hör hemma, och spela Boo (som känns trygg defensivt) på vänsterbacken, snälla!

När beräknas Silverholt vara tillbaka?

Ny torsk på måndag!
Citera
2016-05-19, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Häcken verkar ha kommit igång lite nu. 4.3.1 Tobin’s Q split size3-0, han kommer göra fler, många fler.
Jag är då inte alls bitter att ÖIS inte såg någon potential i honom utan släppte honom till Qviding...
Citera
2016-05-19, 09:13
Medlem
Jag skulle bli nöjd om Djurgården skulle ta in Alm som tränare, Jag förstår inte den inhemska kritiken som han fått tagit, visst har Ajk tappat poäng, men mot fler lag haft oflyt det är väl egentligen bara mot peking som det såg riktigt dåligt ut, fast nu följer jag inte Ajk av naturliga skäl.

Nä tillbaka till kära Djurgården

Pelle Olsson facit i Djurgården mellan 2014-2016 är
Svenska Cupen 3-2-3
Träningsmatcher 6-6-4
Allsvenskan 34-20-24

Vinst procent är runt 40, förlust 29 alltså strax under var tredje match.
Va ska man säga? ett nytt Gefle med andra ord!

Tänker inte kolla upp Gefle fast något säger mig att man får liknande siffror.

Om man ska hitta en vinst mot någon av de större klubbarna får man leta, oavgjort är de flesta resultaten!

Om Djurgården ska ha ambitioner att leka med de stora pojkarna så ska de sparka PO fort, Han kan få bli kvar i U-18 med sitt raka 4-4-2 tänk, en bra skola att fostra ungdomar i, Men inte att spela i allsvenskan.
Citera
2016-05-19, 09:32
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenista
Eh, Haglund om någon har verkligen spelat upp sig?

Det stämmer att han spelat upp sig - från det absoluta bottennivån. Det betyder inte att han har varit bra. I förra matchen tyckte jag han vara katastrofalt dålig. Någon med så låg lägstanivå skulle iaf inte jag satsa på som startspelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in