HIF-Östersund 1-1
Östersund var väl helt ok. Sattes inte på svåra prov. En vettskrämd Henke sätter sin mest kreativa spelare (Bojanic) på bänken för att istället döda yta med hjälp av defensive achioniti - som förvisso dödar yta och skyddar backlinjen föredömligt (vilket behövdes mot MFF). Resultatet: 0 målchanser på 60 minuter...
andefattigt anfallsspel senaste tre halvlekarna. Tur idag som hittar en kvittering. Jag förstår "mittfältsproblemet" som uppstår när man har en rivig spelare som Anton Wede; att man då vill ha in en defensiv MF bredvid. Nackdelen blir ju då att Bojanic som jag anser borde vara given - hamnar på bänken. Han är alldeles för slarvig som innermittfältare och kommer inte till sin rätt. Jag önskar man hade vågat tänka lite utanför boxen och testa samma geniala lösning som Svensson gjorde när han hade samma problem med att få in Brolin i startelvan. Han gav honom en fri roll från kanten där hans kreativitet fick blomma ut. I Brolins fall vågade man detta, ty det var en fantastisk högerback i Roland Nilsson som täckte upp. I Bojanic fall så är det inte lika kritiskt ty han är mycket bättre defensivt. Jag saknar i vart fall tiden då man såg honom göra tvåfotsdribblingar, samt komma med fart och boll in i straffområdet...
Kuriosa: Östersund måste ha allsvenskans coolaste målvakt. I en tråkig föreställning så var han ljuspunkten. Dribblade friskt. Slog mystiska utsparkar. Gjorde tv:räddningar. Och utsrålade total galenskap. Troligen min nya favorit i allsvenskan nu
Kuriosa: Inte en chans att Östersund åker ur. Troligen slutar de på övre halvan. Många bra spelare. Tydlig spelidé. Stort självförtroende.