2016-05-18, 16:32
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Varför skulle det vara omöjligt? Pratar inte om att plocka en meriterad tränare från Serie A. Snarare en ung tränare från Serie B. Kanske t.o.m. Serie C. Vi pratar inte Ancelotti här, utan snarare en ung man som tränat ett lag eller två i Serie B och/eller C och som vill få chansen i en högstaliga.

Eller så kör man ditt spår och återanvänder en gammal trött tränare som tränat diverse allsvenska lag i 20 år...

Det prövas ju med utländska tränare tillochfrån. Vissa har gjort det bra vissa mindre bra. Potter har väl gjort det okej i Östersund.

Jag tycker de allsvenska klubbarna är mer progressiva än svenska förbundet i alla fall.
Citera
2016-05-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Det prövas ju med utländska tränare tillochfrån. Vissa har gjort det bra vissa mindre bra. Potter har väl gjort det okej i Östersund.

Jag tycker de allsvenska klubbarna är mer progressiva än svenska förbundet i alla fall.

Ja, det får väl anses okej att ta en klubb från division 2 till Allsvenskan på 5 säsonger
Citera
2016-05-18, 17:51
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
När senast var ni i Göteborg nöjda med en tränare? När Stefan Rehn husera? Tycker Jonas Olsson, Stahre och nu Lennartsson blivit sågade längs fotknölarna alldeles för mycket.

Är det så konstigt? Vinner inte Göteborg i år så har man bara vunnit ett guld på de senaste 20 säsongerna. Allsvenskans sovande jätte? Nej, jag tror jätten är stendöd
Citera
2016-05-18, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
När senast var ni i Göteborg nöjda med en tränare? När Stefan Rehn husera? Tycker Jonas Olsson, Stahre och nu Lennartsson blivit sågade längs fotknölarna alldeles för mycket.

Ja, sedan kan man vara halvnöjd med killar som Stahre, men Stefan var den senaste guldtränaren. Helt galet att han spenderat de senaste 5 åren med tjejlagen, det finns få så välmeriterade snubbar som Rehn. 3 sm guld som tränare, och ett halvt dussin som spelare. En legend. Men han trivs väl med att träna tjejer.

I kid!

Räknar inte med cupen, även om det är en titel det med.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-05-18 kl. 18:32.
Citera
2016-05-18, 19:12
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcofk
Ja, det får väl anses okej att ta en klubb från division 2 till Allsvenskan på 5 säsonger

Ja men det finns också dem som har misslyckats, exempelvis dusan uhrin. Jag tycker inte klubbarna är problemet, de testar ju mycket utländska, i synnerhet om du räknar in danska och norska tränare. Problemet är väl mer landslagsledning, fanns ens Potter på deras radar?
Citera
2016-05-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Ja men det finns också dem som har misslyckats, exempelvis dusan uhrin. Jag tycker inte klubbarna är problemet, de testar ju mycket utländska, i synnerhet om du räknar in danska och norska tränare. Problemet är väl mer landslagsledning, fanns ens Potter på deras radar?

Ja, håller med. Klubbarna ligger helt klart i framkant om man jämför med landslagsledningen. Nä, det skulle förvåna mig väldigt mycket om de ens har nämnt Potters namn. De vet nog inte ens vem det är, men sen har ju inte Potter så mycket erfarenhet så skulle vara en stor chansning att anställa en sådan tränare.
Citera
2016-05-18, 19:41
Medlem
Häcken verkar ha kommit igång lite nu. Jeremejeff 3-0, han kommer göra fler, många fler.
Citera
2016-05-18, 20:57
Medlem
Bajenjeppes avatar
Börjar bli dags att vi plockar lite poäng nu...

För övrigt borde vi köra Kennedy på centralt defensivt mittfält från och med nu. Hallberg får gärna vila några matcher, bidrar inte med något. Sen undrar man förstås hur i helvete Nanne tänker när han fortsätter att ge Måns speltid. Varje gång Måns kommer in så känns det som att vi väljer att spela med en man mindre, eller till och med värre. Han tappar fan bollen hela jävla tiden. Hans enda styrka, snabbheten, kan han inte använda eftersom han inte kan behandla bollen bättre än en 7-åring. Inte för att det var anledningen till dagens förlust, men i alla fall, det är ofta väldigt tveksamma uttagningar av Nanne.

Har tappat väldigt mycket förtroende för Nanne. Det han sagt tidigare låter ju väldigt bra, men det är extremt lite av det man ser i praktiken.
Citera
2016-05-18, 21:50
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Har tappat väldigt mycket förtroende för Nanne. Det han sagt tidigare låter ju väldigt bra, men det är extremt lite av det man ser i praktiken.

Hammarby såg ju riktigt bra ut i andra halvlek? Kanske var det en psykologisk faktor men när Hammarby reducerade precis efter att Malmö trodde dom hade dödat matchen så skapades det ett bra tryck från Hammarbys sida med fart i anfallen och mängder av chanser i 20 minuter. Hade det inte varit Malmö som stod för motståndet kunde det nog gått vägen idag. Dålig timing att möta Göteborg efter denna matchen. Ser mörkt ut för Hammarby tabellmässigt. Ett lag för superettan månne?

Men 3 sköna poäng till Di Blåe
Citera
2016-05-18, 22:41
Medlem
InnesIs avatar
Jag såg bara andra halvan av Hammarby vs Malmö men det bekräftar känslan jag haft hela säsongen. Vi (Hammarby) ser sällan riktigt dåliga ut. Faktum är att vi bitvis ser riktigt bra ut. Men gång på gång tappar vi poäng trots det. Jobbigt läge där det hela tiden känns som att det snart kommer att släppa men det aldrig riktigt gör det.

Några funderingar. Nanne matchade Måns på topp i förra matcher men bytte ut honom i halvtid. Idag startade Aidoo men blev utbytt i halvtid. Inte bra. Jag förstår inte heller varför Boo Wiklander sitter på bänken. Allt han gjort hittills har varit bra enligt mig. Riktigt stabil. Och varför spelar vi fortfarande Torsteinbö på backen. Han är vass men ska givetvis vara mer offensiv.

Jag ser gärna en elva likt den nedan. Vill iofs gärna se mer av Romulo och att han ska få tid att komma in i laget så möjligen någon rockad. Klarar Kennedy det defensiva borde vi spela honom vid Persson. Tycker inte Haglund övertygat. Så har vi Hallberg som kan glänsa ibland men på tok för sällan för att vara det stora namn han ändå är.

Khalili är under isen.

Alex
Torsteinbö - Israelsson - Smarason
Kennedy - Persson
Batan - Boo Wiklander - Sätra - Birkir
Ögat
Citera
2016-05-18, 23:07
Medlem
nygards avatar
Imponerad av Lewicki på högerbacken idag. Vet att han spelade högerback när han var i Bayern så han kan ju positionen sen innan, men det var över min förväntan faktiskt. Känns som att han både kan och borde peta Tinnerholm framöver.

Skönt med 3 nya poäng och jag tycker att spelet ser bättre och bättre ut. Eikrem är fenomenal just nu och Sana... Vad fan har hänt med Sana? Han har tagit stora kliv och växt till sig ordentligt efter det som hände i gbg. Spjutkastningen gjorde väl sitt.
Citera
2016-05-18, 23:36
Medlem
HIF-Östersund 1-1

Östersund var väl helt ok. Sattes inte på svåra prov. En vettskrämd Henke sätter sin mest kreativa spelare (Bojanic) på bänken för att istället döda yta med hjälp av defensive achioniti - som förvisso dödar yta och skyddar backlinjen föredömligt (vilket behövdes mot MFF). Resultatet: 0 målchanser på 60 minuter...

andefattigt anfallsspel senaste tre halvlekarna. Tur idag som hittar en kvittering. Jag förstår "mittfältsproblemet" som uppstår när man har en rivig spelare som Anton Wede; att man då vill ha in en defensiv MF bredvid. Nackdelen blir ju då att Bojanic som jag anser borde vara given - hamnar på bänken. Han är alldeles för slarvig som innermittfältare och kommer inte till sin rätt. Jag önskar man hade vågat tänka lite utanför boxen och testa samma geniala lösning som Svensson gjorde när han hade samma problem med att få in Brolin i startelvan. Han gav honom en fri roll från kanten där hans kreativitet fick blomma ut. I Brolins fall vågade man detta, ty det var en fantastisk högerback i Roland Nilsson som täckte upp. I Bojanic fall så är det inte lika kritiskt ty han är mycket bättre defensivt. Jag saknar i vart fall tiden då man såg honom göra tvåfotsdribblingar, samt komma med fart och boll in i straffområdet...

Kuriosa: Östersund måste ha allsvenskans coolaste målvakt. I en tråkig föreställning så var han ljuspunkten. Dribblade friskt. Slog mystiska utsparkar. Gjorde tv:räddningar. Och utsrålade total galenskap. Troligen min nya favorit i allsvenskan nu

Kuriosa: Inte en chans att Östersund åker ur. Troligen slutar de på övre halvan. Många bra spelare. Tydlig spelidé. Stort självförtroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in