Citat:
Ursprungligen postat av
HanSomForsvann
Har jag missat deras inlägg i tråden? Jag ställde en fråga till er som läser tråden. Jag skrev att jag aldrig själv upplevt någon som är "ren" tala sig varm om avkriminalisering. Enbart cannabis har det då varit tal om och då i väldigt liten utsträckning. (kanske stött på en handfull)
Som ett litet tillägg kan jag väl anta att ingen av de tre är pundare. Mexico och Brasilien har satt sig i den sitsen där kartellerna kan knulla regeringen rakt av. Klart som fan de vill avkriminalisera, de har ju varit bra flata gentemot kartellerna i modern tid. Vill man så sätter man väl in militären på allvar.
En sak till. Eget bruk är givetvis inte i närheten så illa som att sälja skiten. Böter eller samhällstjänst kan få räcka för eget bruk men de som gör stålar på knarket bör fängslas. Även en hel del barn blir lidande i sviterna av anhörigas drogmissbruk det är lätt att glömma.
Mvh
dessa personer behöver inte skriva i tråden, då de gjort det rätt tydligt i vad de vill.
Sen ska du veta att normalt folk vill inte diskutera avkriminalisering eller legalisering, då det är så stigmatiserande.
Och detta vill folk undvika.
Har Mexiko Varit flata mot kartellerna?
Det var nog faan det dummaste jag hört, de satte ju faan in militären 2006 emot kartellerna.
Och berätta gärna i hur man ska sätta in militären på allvar?
Ska man flygbomba, artillerield och skjuta på allt som rör sig i dessa områden?
Alla miljoner människor som inte har med kartellerna att göra alls?
Dessa ska man bara offra?
Det finns INGET man kan göra åt kartellerna, mer än legalisera allt.
Så tar det ett tiotal år innan deras pengar tar slut.
Men under tiden får de minska sin personalstyrka, och problemen sakta men säkert går tillbaka.
Polisen är inte speciellt intresserade i de som säljer.
De tar nån då och då, deras pinnjakt är viktigare.
För det ger illusionen att de löser brott.