2016-05-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Har en annan fråga. Hur påverkar suboxone nedsövningsgasen som dom brukar använda vid tandläkaringrepp/operationer där dom söver ner patienten? Påverkar suboxone, alltså sub + naloxon så att gasen inte fungerar som den ska? Eller är det lugnt där med?

Risken för andningsdep ökar
Citera
2016-05-14, 16:20
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOOSEMAN

Då ska man ha tagit ganska mycket och vara ovan Buprenorfin
Citera
2016-05-14, 17:32
Medlem
iDunos avatar
Har tagit sub några gånger utan problem men igår tog jag en lite dos drygt 1mg och idag har jag känt mig så jäkla trasig och illamående.. Tidigare har jag inte blivit så här bara varit lite go dagen efter kunnat käka och vara som vanligt. Men inte nu..t.o.m. dricka vatten tar emot..

kom på nu att tidigare har jag tagit med ikto poppar en och ser vad som händer..
Citera
2016-05-14, 18:49
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOOSEMAN

Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Då ska man ha tagit ganska mycket och vara ovan Buprenorfin

Tack för era svar! Då kan polaren vara lugn med andra ord.
Citera
2016-05-17, 10:39
Medlem
Dexter007s avatar
Hur lång tid efter stort loperamid intag ska man vänta med att ta Sub?
Citera
2016-05-17, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007
Hur lång tid efter stort loperamid intag ska man vänta med att ta Sub?
Vilka doser loperamid har du tagit samt hur länge?
Citera
2016-05-17, 12:52
Medlem
Dexter007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Vilka doser loperamid har du tagit samt hur länge?

Tagit 11st lådor idag, endast idag. Har extremt hög tolerans mot loperamid, men är inte beroende.
Citera
2016-05-17, 18:26
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Tagit 11st lådor idag, endast idag. Har extremt hög tolerans mot loperamid, men är inte beroende.

Lope gör så att opiattoleransen skjuter i höjden nåt jävulskt! Vänta helst 2 veckor med att ta sub. 1 vecka funkar nog om du inte orkar vänta men jag hade väntat MINST 2 veckor.
Loperamid ska man ENBART ta för att lindra AT... inte för att man ha tråkigt en vardagkväll och vill ha ett uselt rus
Citera
2016-05-17, 23:39
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:

Jädrar vilka mängder.. Varför så många? Får man ens nåt rus av detta? Fick Loperamid när jag var på avgiftning förut mot mag problem tror jag det var för.
Citera
2016-05-17, 23:43
Medlem
Redlinezs avatar
Förekommer dom där franska ovala vita sub8or i andra färger också än bara vit?
Citera
2016-05-18, 00:31
Medlem
Citat:
Jädrar vilka mängder.. Varför så många? Får man ens nåt rus av detta? Fick Loperamid när jag var på avgiftning förut mot mag problem tror jag det var för.
Loperamid (Imodium, Dimor) är receptfritt på apoteket.
Och det är mycket riktigt mot diarre. Men det är (vad jag läst och hört) rätt likt i struktur till Metadon eller om det var Fentanyl.
Men det är bara vad jag läst så ta det med en stor nypa salt.
Och den fungerar som en opioid men har mycket svårt att ta sig förbi blod-hjärn-barriären därför måste man ta löjliga mängder för att en liten mängd ska kunna smita förbi och ge en opioideffekt.

Men kan inte annat än hålla med vad KringEx skrev, Lopermid i syfte att jaga dess opioid-aktivitet skall enbart tas till som absolut sista alternativ vid abstinens.

Citat:
Förekommer dom där franska ovala vita sub8or i andra färger också än bara vit?
Nej jag har aldrig sätt dom i någon annan färg än vit.
Men jag har ingen koll på dom olika Buprenorfin produkterna som har kommit ut de senaste åren så jag kan bara säga - inte vad jag sätt eller hört.

Men jag TROR det finns liknande ovala Buprenorfin tabletter som är mer åt det gula hållet fast då är det inte Subutex utan något annat. Inte sätt dom i egen person dock bara bilder samt hört folk prata om dom.

Edit:
http://www.drugs.com/imprints/logo-actavis-153-22875.html
Senast redigerad av Lee Sterling 2016-05-18 kl. 00:47.
Citera
2016-05-18, 17:35
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Loperamid (Imodium, Dimor) är receptfritt på apoteket.
Och det är mycket riktigt mot diarre. Men det är (vad jag läst och hört) rätt likt i struktur till Metadon eller om det var Fentanyl.
Men det är bara vad jag läst så ta det med en stor nypa salt.
Och den fungerar som en opioid men har mycket svårt att ta sig förbi blod-hjärn-barriären därför måste man ta löjliga mängder för att en liten mängd ska kunna smita förbi och ge en opioideffekt.

Men kan inte annat än hålla med vad KringEx skrev, Lopermid i syfte att jaga dess opioid-aktivitet skall enbart tas till som absolut sista alternativ vid abstinens.

Nej jag har aldrig sätt dom i någon annan färg än vit.
Men jag har ingen koll på dom olika Buprenorfin produkterna som har kommit ut de senaste åren så jag kan bara säga - inte vad jag sätt eller hört.

Men jag TROR det finns liknande ovala Buprenorfin tabletter som är mer åt det gula hållet fast då är det inte Subutex utan något annat. Inte sätt dom i egen person dock bara bilder samt hört folk prata om dom.

Edit:
http://www.drugs.com/imprints/logo-actavis-153-22875.html

Tack för svar! Okej då vet man mer om Loperamid då. Får du inte hemska förstoppnigar av 11 askar? Minns att jag åt dom för bara medicinsk syfte och magen var bra pajj efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in