2016-05-17, 21:52
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Så enfaldig men samtidigt så full av hubris.

Du har fortfarande inte ens gett en bra anlednung varför jorden skulle vara platt.

Alla förklaringar FE ger är oehört komplexa och avsmalade. De gör godtyckliga antaganden, som att solen är en spotlight.

Ställ det mot de förutsägbara och enkla förklaringarna du får av att kroppar är sfäriska..

Och sen får du även ta med konspirationen som är en grundbult i FE. Att enormt mycket människor skulle veta om detta och ljuga för alla.
Jo jag har förklarat varför jorden kan vara platt, eftersom människor i förr i tiden trodde den var platt då måste det ligga nånting i det, man hittar inte bara på saker hur som helst. Samt som jag sa förut så är FN´s logotyp en platt jord en dold budskap med andra ord, folk vill tro att jorden är rund fast den själva verket är platt. Och nu har jag inte riktigt sagt att jorden är platt jag säger bara den KAN vara platt, lik förbannat kan den vara rund efter alla falska satellit bilder vi har fått.
Citera
2016-05-17, 21:56
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Då har vi en till som har FORSKAT, dessutom länge.

Vilken forskning är det och vilket universitet gick du på.

Jag är extra intresserad av forskningens namn, jag levde i tron att ingen forskning existerade för att fastslå om jorden är platt eller sfärisk.
Jag har gjort egna forskingar, läst läst åter läst jag är mycket kunnig inom dessa ämnen och astronomi och fysik jag har enabart MVG i betyg i dessa ämnen, även om det är fel vetenskap vi lär oss i skolan så vill jag lära mig det eftersom då är jag medveten och kan dra slutsatser om vad som är korrekt o okorrekt, forskningen har inget namn det är eget utlärd, och jag har undervisat människor i yngre tonåren om vetskap om detta och dom är idag högutbildade elever och lever efter mina normer, man kalla det att det är en slag sekt jag skapat om att göra människor medvetna om den falska vetenskap vi får lära oss i skolan, jag lär dom den rätta vetenskapen. Jag lär ut klasser och det kostar 40tusen per år och det är många sökandes varje år.
Citera
2016-05-17, 21:57
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Jo jag har förklarat varför jorden kan vara platt, eftersom människor i förr i tiden trodde den var platt då måste det ligga nånting i det, man hittar inte bara på saker hur som helst.
Vad bra, då hävdar jag bestämt att jorden är en romb. Jag har tittat genom en böjd spegel många gånger för att komma fram till det. Vänligen anpassa dina sannolikheter.
Citera
2016-05-17, 22:14
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ok nu går du på personangrepp är det så du vill vinna en diskussion? Har du verkligen inget att komma med än att härma mig? Jag hade respekt för dig i början men nu är du bara löjlig troll. Trolla i andra trådar istället för fjanta dig och förstör alla jävla trådar du skriver i.
Håll dig till ämnet istället. Har du accepterat att jorden nu kan beskrivas som platt, rund eller romb? Om inte vänligen argumentera för felaktigheten i detta utan att motsäga din egen argumentation att saker inte bara hittas på hur som helst.
Citera
2016-05-17, 22:17
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jag har gjort egna forskingar, läst läst åter läst jag är mycket kunnig inom dessa ämnen och astronomi och fysik jag har enabart MVG i betyg i dessa ämnen, även om det är fel vetenskap vi lär oss i skolan så vill jag lära mig det eftersom då är jag medveten och kan dra slutsatser om vad som är korrekt o okorrekt, forskningen har inget namn det är eget utlärd, och jag har undervisat människor i yngre tonåren om vetskap om detta och dom är idag högutbildade elever och lever efter mina normer, man kalla det att det är en slag sekt jag skapat om att göra människor medvetna om den falska vetenskap vi får lära oss i skolan, jag lär dom den rätta vetenskapen. Jag lär ut klasser och det kostar 40tusen per år och det är många sökandes varje år.

Du är nog helt seriös i den här tråden. Liksom i tråden om att jorden är rund och ihålig. Har du kurser även i det?

DFTT.
Citera
2016-05-17, 22:24
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Du är nog helt seriös i den här tråden. Liksom i tråden om att jorden är rund och ihålig. Har du kurser även i det?

DFTT.
Ser man på... Då finns det alltså minst 4 tänkbara alternativ. Jorden är en platt skiva, jorden är en romb, jorden är ett massivt klot och jorden är en ballong.
Citera
2016-05-17, 22:28
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Håll dig till ämnet istället. Har du accepterat att jorden nu kan beskrivas som platt, rund eller romb? Om inte vänligen argumentera för felaktigheten i detta utan att motsäga din egen argumentation att saker inte bara hittas på hur som helst.
Jorden kan bara vara rund eller platt, det är en 50/50 fråga vi vet inte sanningen och vi kommer aldrig få reda på det, jag har upprepat mig tusen gånger varför är du trög för?
Citera
2016-05-17, 22:29
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Jorden kan bara vara rund eller platt, det är en 50/50 fråga vi vet inte sanningen och vi kommer aldrig få reda på det, jag har upprepat mig tusen gånger varför är du trög för?

Varför kan vi aldrig få reda på det?
Citera
2016-05-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral.Byrd
Nej det gör vi inte. Ingen människa har någonsin sett "the dark side of the moon". Vi ser precis samma sida som vi alltid gjort och officiella heliocentriska teorin är att ca 59% av månen syns. Du får nog lära dig din egen teori först innan du ger dig in i den här diskussionen.
Som sagt, vi ser mer än en sida av Månen.
Accepterar du att vi ser mer än 50% tack vare libration är vi fullständigt överens (att vi åkt runt Månen behöver vi inte ge oss in på, du förnekar det förstås), men du får försöka förena och förklara det faktum att Månen rör på sig både längst longitud och latitud med ditt påstående att Månen är en platt skiva.
Citera
2016-05-17, 22:36
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Varför kan vi aldrig få reda på det?
För att fortsätta hålla människor i schack och hålla oss omedvetna om sanningen.
Citera
2016-05-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ja givetvis måste man provmäta annars har det liksom ingen innebörd, det fattar du väl själv?

Men hur hade du tänkt dig att man ska kunna provmäta något om man inte har en mätsticka som går att lita på?

Citat:
Nej en kartbok är inte framräknad korrekt, det är liksom ingen som har jämfört bilderna på kartan och satt ihop dom i verklighet för att få fram en skala som är flera miljoner mindre.

Du verkar totalt har missförstått hur en kartbok tillverkas.
Du verkar tro att man ritar en ungefärlig bild av hur man tror verkligheten ser ut och sedan jämför man den bilden med verkligheten. Så gör man inte.
Man gör tvärt om, man tittar hur verkligheten ser ut och sedan avbildar man den på en karta.

Ditt resonemang skulle enkelt kunna översättas till att det som kom först var ditt skolfoto, och först därefter kom du.
Citera
2016-05-17, 22:52
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Som jag sagt jorden är antingen rund eller platt det är en 50/50 fråga vi aldrig kommer få reda på sanningen, jorden kan inte ha annan form än rund eller platt och det är dagen sanning som vi får acceptera helt enkelt vare sig om du vill eller inte. Begrips!
Nej, och det hjälper inte att du upprepar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in