2016-05-17, 21:52
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Såg Petars pappa på nyheterna igår och kan ärligt säga att det var länge sedan man hade en klump i halsen. Vilken sorg denna människa måste uppleva när en så ung son dör i något så här jävla onödigt. Dessa små kräken måste straffas hårt för detta(Livstid) allt annat är grovt tjänstefel och bör beivras hårt. Jag bryr mig helt ärligt inte om när kriminella skjuter varandra då det är det livet de har valt men hur äcklig och hederslös människa måste man vara för att mörda helt oskyldiga människor på ett så här fegt sett. Inte ens Tony Montana efter 4,8 gram ladd skulle göra något så här patetiskt och korkat så jag förstår inte vad eller vilka som kan ha inspirerat till att göra sånt här. Jag hoppas att dessa fuckups kommer att bli lika dåligt behandlade som iranierna som tände på backadiscot. Göteborg måste markera!

Många i fallet är för unga för att dömas till livstid.
Citera
2016-05-17, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Många i fallet är för unga för att dömas till livstid.

Det är förjävligt speciellt när man läser hur äckligt självgoda dom känner sig efter. Det här är inte ens första gången man sprayar med autovapen på Hisingen. Man måste sätta ett exempel och ändra rättspraxis vid särskilt grova brott annars kommer det här att fortsätta och fortsätta tills man kommer att bli tvungen att ändra om lagen.

Jag tror och hoppas dock på att Karma kommer att hitta dessa horungarna innan dom får smaka på frihet igen.
Citera
2016-05-17, 22:09
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Det är förjävligt speciellt när man läser hur äckligt självgoda dom känner sig efter. Det här är inte ens första gången man sprayar med autovapen på Hisingen. Man måste sätta ett exempel och ändra rättspraxis vid särskilt grova brott annars kommer det här att fortsätta och fortsätta tills man kommer att bli tvungen att ändra om lagen.

Jag tror och hoppas dock på att Karma kommer att hitta dessa horungarna innan dom får smaka på frihet igen.

Man måste avkriminalisera all narkotika tror jag, gäng i usa och canada har tappat i intäkter drastiskt där gräs är lagligt.

Dubbla antal poliser med skatteintäkter på legaliserad cannabis, klart

Kan gärna höja straff för skjutvapen ännu mer också
Senast redigerad av shponglad 2016-05-17 kl. 22:14.
Citera
2016-05-17, 22:23
Medlem
Citat:

Tro mig karma kommer till dem som VÅGAR sig hem till Friskis sen efter straffet...har dock väääääldigt svårt att se onur våga sig Tillbaks (jag underskattar han lite då han beter sig som en idiot i förhören) men edib kommer hämnas sin farsa med råge!

De andra tror jag nog har bollar nog att ta sig hem igen...

Men vi får samtidigt ha i åtanke att X antal år på kåken ändrar MÅÅÅÅÅÅNGA människor...så med lite flax kanske de tar beslutet och lämnar stan... Betyder ju dock inte att de för all framtid måste kolla sig om ryggen
Citera
2016-05-17, 22:29
Bannlyst
Citat:
Man måste avkriminalisera all narkotika tror jag, gäng i usa och canada har tappat i intäkter drastiskt där gräs är lagligt.

Dubbla antal poliser med skatteintäkter på legaliserad cannabis, klart

Kan gärna höja straff för skjutvapen ännu mer också

Håller med dig om att man bör avkriminalisera droger då detta slår hårt på kriminella dock är det inget som kommer att hindra kriminella från att göra kriminella saker. Problemet är vilket våldskapital som används pga relativt triviala anledningar. Våldet blir bara värre och värre pga att konsekvenserna är i stort sett obefintliga sett till förödelsen brotten skapar. Att avkriminalisera droger kommer endast att flytta verksamheterna till andra ljusskygga saker. Du kan aldrig förändra anledningarna till våld då människan är efterbliven däremot kan du avskräcka folk från att göra så här drastiska saker. Lite så jag tänker...
Citera
2016-05-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Åklagarna läser mejlkonversation mellan Adam å leverantörerna i Holland...

Fanns dessa med i fuppen?

Ja, det är den där "ghost-grejen" där de heter X och Lange (nåt sånt). Det gnälls friskt på kvalitén på grejerna.
Citera
2016-05-17, 23:01
Medlem
nero1s avatar
Jag har inte alls hängt med i tråden eller förkovrat mig i fupen. Men det talas om 30 kg tjack, som dessa hanterade. Ingick dessa Friskisgrabbar i samma krets som somalierna på Godväders eller om det var Dimvädersgatan vid Friskis som för ett par år sedan blev av med 28kg tjack som polisen tog i ett väldigt planerat tillslag?
Detta var händelsen då det i samma trappuppgång skedde ett mord ett par minuter innan pikéten skulle storma tjacklagret. Dessa två extraordinera händelser hade dessutom inget som helst samband.. Så polisen fick i stället, på sista sekunderna ändra sin tjack-razzia till ett tillslag på en mordplats.. Snacka om en körig dag för polisen...
Citera
2016-05-17, 23:03
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Håller med dig om att man bör avkriminalisera droger då detta slår hårt på kriminella dock är det inget som kommer att hindra kriminella från att göra kriminella saker. Problemet är vilket våldskapital som används pga relativt triviala anledningar. Våldet blir bara värre och värre pga att konsekvenserna är i stort sett obefintliga sett till förödelsen brotten skapar. Att avkriminalisera droger kommer endast att flytta verksamheterna till andra ljusskygga saker. Du kan aldrig förändra anledningarna till våld då människan är efterbliven däremot kan du avskräcka folk från att göra så här drastiska saker. Lite så jag tänker...

Jag förstår vad du menar men man måste arbeta från båda håll, USA är ett bra exempel på löjligt hårda straff och dom dömer barn till livstid typ 13-åringar.
Men det funkar sisådär för dom

Jo givetvis finns det många andra brott man kan syssla med men inget med så mycket pengar involverat.
Det är inte troligt att man börja råna som första brott tex.

Tycker man kan reglera prostitution också.

Jag tänker som när dom städa up N.Y. på 90-talet. 3000 extra poliser och smartare användning av dom.
Genom att rikta in sig på vapen och langare och yrkeskriminella, medan man i stor grad ignorerade missbrukare så minskade man antal så kallade "sudden crime" med 80% på 8 år....

Men visst kommer våld alltid finnas. Men inte på det här sättet, det är löjligt.

Citat:
What happened in the United States during the 1990s was itself a major surprise. After essentially not being able to make any substantial progress in crime control over three decades, all of the sudden crime dropped over an eight-year period by something close to 40 percent. Now what happened in New York City was essentially twice as much of a crime decline, a four-fifths drop from its 1990 peak. That is to say more than 80 percent of the homicide, the burglary, the robbery that New York was experiencing in 1990, New York is no longer bedeviled by. And the decline lasted twice as long as the national crime decline.

The big story in New York City is not just the huge change in crime, but the massive contrast between the very modest changes that happened in the city and the huge results. Yeah, there were 3- or 4,000 extra police by the end of the period, in a city of 8.3 million. That’s a pretty superficial change. There wasn’t a flood of new jobs, the schools didn’t get wonderful, economic equality is worse rather than better. The basic populations and processes of the city didn’t change, but those relatively minor changes had huge impact on crime.

Contrary to popular belief, Giuliani’s “zero tolerance” bluster had little to do with it. Instead, it was a combination of strategic policing and harm reduction by the New York Police Department. Police targeted open-air drug markets, and went after guns, while leaving drug users largely alone. The implications of the strategy could make us revise not only the way we think about crime, but the way we think about our prison system and even human nature.

http://www.salon.com/2011/11/19/what_really_cleaned_up_new_york/
Citera
2016-05-17, 23:22
Bannlyst
Citat:
Jag förstår vad du menar men man måste arbeta från båda håll, USA är ett bra exempel på löjligt hårda straff och dom dömer barn till livstid typ 13-åringar.
Men det funkar sisådär för dom

Jo givetvis finns det många andra brott man kan syssla med men inget med så mycket pengar involverat.
Det är inte troligt att man börja råna som första brott tex.

Tycker man kan reglera prostitution också.

Jag tänker som när dom städa up N.Y. på 90-talet. 3000 extra poliser och smartare användning av dom.
Genom att rikta in sig på vapen och langare och yrkeskriminella, medan man i stor grad ignorerade missbrukare så minskade man antal så kallade "sudden crime" med 80% på 8 år....

Men visst kommer våld alltid finnas. Men inte på det här sättet, det är löjligt.

http://www.salon.com/2011/11/19/what_really_cleaned_up_new_york/

Du har som jag sa i förra inlägget helt rätt att droger bör avkriminaliseras och marknaden regleras då rättssystemet blir extremt överbelastat och sedermera ineffektivt när knarkare blir dömda för enbart knarkande. Det jag bara vill mena på är att även om droger blir lagliga så kommer kriminella ändå att hoppa på ett annat tåg och även där kommer en konkurrens råda vilket då betyder att våld kommer att fortsätta användas.

Kriminella skjuter inte just pga att det handlar om droger utan man gör det för att eliminera konkurrens/sätta sig i respekt/heder/blåsning/oförätter/brudar osv osv så det handlar helt enkelt om man måste se tiöl att våldet bör bara koncentreras på våld mellan kriminella och inte att det riskerar att drabba oskyldiga. Höjer du straffen ordentligt på sådana här incidenter medan du behåller samma straff som tidigare på våld mellan kriminella utan risk för att oskyldiga drabbas så kommer kriminella att göra allt för att undvika sådana här idiotavrättningar. Ingen vill sitta livstid.

Hårda straff har dock visat sig vara ineffektiva i många länder men det har tyvärr att göra med att man även höjt straffen på andra brott som narkotikabrott/rån/etc vilket gjort kriminella desperat benägna att fly vilket gjort att risken för dödligt våld ökat. Kontentan är att samhället inte ska försöka eliminera kriminalitet då detta är en total omöjlighet utan man ska se till att straffa kriminella som involverat oskyldiga människor så hårt det bara går så att kriminella bara mördar varandra.

Det låter jävligt logiskt i mitt huvud iaf.
Citera
2016-05-17, 23:28
Medlem
Alla dessa skjutningar i biskop osv är oftast hämnd efter hämnd. Vänner som blivit mördade osv. Så har de varit sen 2013..
Citera
2016-05-17, 23:37
Medlem
Adam hade mycket känslor han blev skjuten för onödig grej innan....
Hans familj beskriver honom som en god kille som ville familjen väl....
även andra jag frågat om honom så beskriver dom honom som en god kille som kunde göra pengar stort (knark affärer) Han är skyldig Albangänget i Halmstad omkring 3,3 mille plus den första som han torska så nästan 5 miljoner...
FÖRSTÅR NÅGON HUR MYCKET ILSKA DET MÅSTE HA FUNNITS I HONOM...
Citera
2016-05-17, 23:42
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Du har som jag sa i förra inlägget helt rätt att droger bör avkriminaliseras och marknaden regleras då rättssystemet blir extremt överbelastat och sedermera ineffektivt när knarkare blir dömda för enbart knarkande. Det jag bara vill mena på är att även om droger blir lagliga så kommer kriminella ändå att hoppa på ett annat tåg och även där kommer en konkurrens råda vilket då betyder att våld kommer att fortsätta användas.

Kriminella skjuter inte just pga att det handlar om droger utan man gör det för att eliminera konkurrens/sätta sig i respekt/heder/blåsning/oförätter/brudar osv osv så det handlar helt enkelt om man måste se tiöl att våldet bör bara koncentreras på våld mellan kriminella och inte att det riskerar att drabba oskyldiga. Höjer du straffen ordentligt på sådana här incidenter medan du behåller samma straff som tidigare på våld mellan kriminella utan risk för att oskyldiga drabbas så kommer kriminella att göra allt för att undvika sådana här idiotavrättningar. Ingen vill sitta livstid.

Hårda straff har dock visat sig vara ineffektiva i många länder men det har tyvärr att göra med att man även höjt straffen på andra brott som narkotikabrott/rån/etc vilket gjort kriminella desperat benägna att fly vilket gjort att risken för dödligt våld ökat. Kontentan är att samhället inte ska försöka eliminera kriminalitet då detta är en total omöjlighet utan man ska se till att straffa kriminella som involverat oskyldiga människor så hårt det bara går så att kriminella bara mördar varandra.

Det låter jävligt logiskt i mitt huvud iaf.

Jo det låter inte helt fel, jag säger bara att man kommer nå långt med bara det jag föreslår.

Men det där med oskyldiga ser jag problem med, vem är oskyldig liksom? det kommer bli någon skum bedömningsfråga och massa gråzoner, men det kanske går att lösa juridiskt vad vet jag.

Vi e rätt OT nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in