2016-05-17, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Jag trodde det där va en olyckshändelse
Det var det ju också vad vi vet idag
Citera
2016-05-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Det var det ju också vad vi vet idag

Haha aldrig att det var en olycka...

Edis må vara en "dum" kriminell person men vapen och sånt kunde han verkligen...

De blev sprängda i luften och södra betalade en stor peng för det helt enkelt
Citera
2016-05-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Dessutom, jag ska inte ljuga, jag skulle kunna döda någon som tar livet på en nära familje-medlem till mig om rättsväsendet inte klarar det själv. Men att spreja en aks mot en fullsatt restaurang skulle aldrig falla mig in.

hänsynslöst är det att göra så mot en krog, men de är lika hänsynslöst att skjuta mot en grupp människor på 40 meters avstånd med en AK47 på Väderils...alla som vet vet vem de va och vf detta hände just på Vårväderstorget..
Citera
2016-05-17, 20:13
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187

Edis må vara en "dum" kriminell person men vapen och sånt kunde han verkligen...

Edis hade fiender överallt. Södras ledare satt inne i somras. Dessutom så satt ju en vän till Khalid (95-an, han som påstås ha agerat som någon samordnare i dessa dubbelmord) som även vart åtalad i det grova vapenbrotts-målet på Vårväderstorget i mars detta år, anhållen för den bomben, där jag tror polisen gjorde ett statement och sa att han hade en tydlig koppling till situationen eller dylikt, men släpptes i brist på bevis.

Intressant då anhållne rör sig i norra kretsar.
Citera
2016-05-17, 20:19
Medlem
Citat:

Allt talar ju för en olyckshändelse i och med att det var en hyrbil mm
Det har ju hänt förut att olyckor skett med sprängämnen

Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Edis hade fiender överallt. Södras ledare satt inne i somras. Dessutom så satt ju en vän till Khalid (95-an, han som påstås ha agerat som någon samordnare i dessa dubbelmord) som även vart åtalad i det grova vapenbrotts-målet på Vårväderstorget i mars detta år, anhållen för den bomben, där jag tror polisen gjorde ett statement och sa att han hade en tydlig koppling till situationen eller dylikt, men släpptes i brist på bevis.

Intressant då anhållne rör sig i norra kretsar.
Ja det verkar ju lite motsägelsefullt
Citera
2016-05-17, 20:23
Medlem
Citat:

Du tror inte att det är lite med syftet att få det att se ut som en olyckshändelse? Man kan tro och spekulera vad man vill men betalar man rätt med pengar till rätt människor så blir det precis som på film...allt går att lösa till rätt pris...

Jag kommer och vill såklart tro att det är en hämndaktion...

EDIT: SJÄLVKLART dör jag inombords när jag tänker på att flickan strök med så tro inte att jag hyllar smällen...
Senast redigerad av Thuglife187 2016-05-17 kl. 20:29.
Citera
2016-05-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisingen2016
hänsynslöst är det att göra så mot en krog, men de är lika hänsynslöst att skjuta mot en grupp människor på 40 meters avstånd med en AK47 på Väderils...alla som vet vet vem de va och vf detta hände just på Vårväderstorget..

Håller helt med...och att sen säga att mordet på arap var beviljat då grabben sålde knark åt backa är så jävla stört..ingen 16 åring ska behöva sätta livet till för lite knark oavsett
Citera
2016-05-17, 20:37
Medlem
Citat:
Håller helt med...och att sen säga att mordet på arap var beviljat då grabben sålde knark åt backa är så jävla stört..ingen 16 åring ska behöva sätta livet till för lite knark oavsett

Exakt.
Spelar ingen roll de va 2013 men hämnden kom nu folk har för mycket ilska.
Citera
2016-05-17, 20:44
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Edis död är ju en brottsutredning och polisen bekräftar att det var sprängmedel. Tror under högra framsätet. Givet hoppas vi att de aldrig kalkylerat ang dottern. Inte kunnat relatera så långt.
Citera
2016-05-17, 21:12
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisingen2016

Jo jag vet vad du refererar till, och just nu som jag läste ditt inlägg koppla äntligen en till sak, haha. tyckte hon homa badpa(Chits flickvän)såg bekant ut på bilder, jag kände igen frustrationen för hennes efterblivna jävla attention-whore-hämnas-på-edis-svammel- och detta efter att hennes pojkvän sen 4 år nyss dött.

Klarade inte mig igenom hälften ens

Ilaf så har jag bara vart i Gbg en gång så jag har troligtvis inte träffat henne personligen...kanske bara inbillar mig tänkte jag.
Men nu kom jag på det! Det är ju det här äcklet som jag sett medverka i programmet Debatt från 2013 då hon satt i en tv och skulle förklara för mig varför dom brände bilar i MITT kvarter, dom yngre som gjorde det känner jag, sett dom växa upp.

https://youtu.be/qym8BW2iKR4?t=28m42s

Här jag har spolat tills där hon kommer in

"Jag förespråkar aldrig våld, men jag förstår varför dom gör det"-Homa Badpa

Nämen dåså sluta böla om att din bror är död och att din pojkvän saknar ansikte.
Jag är inte den som brukar brusa upp mig och störa mig i all evighet på saker, jag kan slöppa det. Men det är nått med den här tjejen som är det mest irriterande jag upplevt på länge.

Hon är medlem i den här ghetto-vänster organisationen pantrarna, vi har vår motsvarighet här med megafonen.

Dom skyller allt våld i förorterna på rasism och vad vi "utsätter" dom vi tar in för.

Sug min kuk
Senast redigerad av shponglad 2016-05-17 kl. 21:19.
Citera
2016-05-17, 21:26
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Edis död är ju en brottsutredning och polisen bekräftar att det var sprängmedel. Tror under högra framsätet. Givet hoppas vi att de aldrig kalkylerat ang dottern. Inte kunnat relatera så långt.
Polisen bekräftade dessutom i vintras att detta var ett attentat från någon utomstående.

Men sen har jag trots det hört från en landsman som var bekant med Edin att det var en olycka, orsakad av ett idiotiskt och en respektlös hantering av sprängmedlet.
Hur han kan säga sig "veta" det, har jag ingen aning om, så jag tar absolut inte hans ord som någon sanning.

Men faktum är (och jag har själv bevittnat det med egna ögon), är att balkansnubbar kan ha en häpnandsväckande korkad intällning till vapen och explosiva ämnen.
Jag antar att detta till stor del beror på deras extrema "macho-attityd"...

"ey det är lugnt jag kan det här brush".. Förvarar man tändhatar fastsatta med en pentylkabel, virat runt ett gäng dynamitgubbar i ett jävla litet "kassaskrin" i sitt vardagsrum, så tja...
Då vinner man inget Nobelpris i alla fall, den saken är klar...

Detta gjorde alltså en landsman till dom som sprängdes och dessutom kände dom...
Citera
2016-05-17, 21:46
Bannlyst
Såg Petars pappa på nyheterna igår och kan ärligt säga att det var länge sedan man hade en klump i halsen. Vilken sorg denna människa måste uppleva när en så ung son dör i något så här jävla onödigt. Dessa små kräken måste straffas hårt för detta(Livstid) allt annat är grovt tjänstefel och bör beivras hårt. Jag bryr mig helt ärligt inte om när kriminella skjuter varandra då det är det livet de har valt men hur äcklig och hederslös människa måste man vara för att mörda helt oskyldiga människor på ett så här fegt sett. Inte ens Tony Montana efter 4,8 gram ladd skulle göra något så här patetiskt och korkat så jag förstår inte vad eller vilka som kan ha inspirerat till att göra sånt här. Jag hoppas att dessa fuckups kommer att bli lika dåligt behandlade som iranierna som tände på backadiscot. Göteborg måste markera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in