2015-03-22, 23:01
Medlem
Hur kommer det sig att de varit i stånd att försvinna spårlöst från brottsplatsen, särskilt med tanke på att platsen ska ha kryllats över med anslutande polisbilar 45 sekunder efter sista skottet? Finns det ingen i närheten som förmår att se flyktbil/väg? Görs inga avspärrningar vid anslutande länsvägar osv?
Senast redigerad av Tobbesvensson 2015-03-22 kl. 23:04.
Citera
2015-03-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbesvensson
Hur kommer det sig att de varit i stånd att försvinna spårlöst från brottsplatsen, särskilt med tanke på att platsen ska ha kryllats över med anslutande polisbilar 45 sekunder efter sista skottet? Ingen som förmår se flyktbil/väg? Görs inga avspärrningar vid anslutande länsvägar osv?

Jag har extremt svårt att tro att det kryllade med poliser på brottsplatsen 45 sek (!?) efter skjutningen.

Låt inte detta bli ännu en trådsanning, använd era hjärnor boys and girls.
Citera
2015-03-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbesvensson
Hur kommer det sig att de varit i stånd att försvinna spårlöst från brottsplatsen, särskilt med tanke på att platsen ska ha kryllats över med anslutande polisbilar 45 sekunder efter sista skottet? Finns det ingen i närheten som förmår att se flyktbil/väg? Görs inga avspärrningar vid anslutande länsvägar osv?

Om de inte varit ohyggligt coola och kört några hundra meter till en annan väntande bil med chaufför. Det måste vara riskabelt att fly nån längre sträcka med en bil som stått parkerad utanför pizzerian.

Vet vi förresten om bileländet är identifierat? Eller har de haft sån jäkla tur att ngen kunnat identifiera bilen...inte ens narkotikaspanarna?
Citera
2015-03-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag har extremt svårt att tro att det kryllade med poliser på brottsplatsen 45 sek (!?) efter skjutningen.

Låt inte detta bli ännu en trådsanning, använd era hjärnor boys and girls.

Var du på platsen? Det var jag. Sedan är det ju så att polisen/-erna som kommer till platsen måste få en bild av vad som hänt, iaktta försiktighet med tanke på de vapen och personer som är inblandade, vilket givetvis lite extra tid. De hade högst troligt inte all den information(i form av iakttagelser) som behövdes för att kunna få upp jakten på dem tillräckligt snabbt. Det tar inte många sekunder att sticka från torget om man har en bil parkerad i någon av de anslutande gatorna som går precis utanför torget.
Citera
2015-03-22, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Respekt mot samhället är att erkänna vad man gjort, även om man begått ett allvarligt brott.
Men den moraliska styrkan har inte de kriminella i dag.

De har säkert lärt sig sedan tvåårsåldern att blåneka till allt!
Citera
2015-03-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alemal8
Var du på platsen? Det var jag. Sedan är det ju så att polisen/-erna som kommer till platsen måste få en bild av vad som hänt, iaktta försiktighet med tanke på de vapen och personer som är inblandade, vilket givetvis lite extra tid. De hade högst troligt inte all den information(i form av iakttagelser) som behövdes för att kunna få upp jakten på dem tillräckligt snabbt. Det tar inte många sekunder att sticka från torget om man har en bil parkerad i någon av de anslutande gatorna som går precis utanför torget.

Hade du tidtagarur på dig? Sluta tramsa.
Citera
2015-03-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Hade du tidtagarur på dig? Sluta tramsa.

Hur resonerar du? Anser du att jag (som var där) har mindre real information än du (som troligtvis inte var där)? Jag delar med mig av precis det jag såg, hörde och upplevde från platsen, och du kallar det att tramsa. Vad tror du på, om du anser att jag inte talar sanning? Tror du att jag har någon anledning att ljuga?
Citera
2015-03-23, 00:04
Medlem
[quote=Frontlinjen|52747300]Du blandar nog ihop det med Ksp m/58, där det funnits en 6,5 mm-pipa ute på förband. Ak4:an utvärderades i den kalibern, men antogs i kaliber 7,62.

Korrekt förstår jag nu, tack för tillrättaläggandet. Båda var mina följeslagare i fält under blöta och kalla månader för länge sedan. Automatkarbiner kaliber 7,62 (inkl. AK47 etc.): framstår det över huvud som möjligt att GM valt att använda sådana - otympliga, svåra att dölja och ej särskilt väl anpassade till "närstrid" ... om ni förlåter mig denna känslokalla förvanskning av det egentliga skeendet?
Citera
2015-03-23, 01:38
Medlem
RED-DOGs avatar
Är det någon som vet varför de tre personer som har gripits och häktats för synnerligen grovt vapenbrott togs i Majorna? Är någon av de gripna folkbokförd i Majorna eller på Ekedalsgatan - eller är plats och rum för gripandet en ren slump? (Ad*m (e), 28 år. Jon*s (i) 20 år. Sakar*a (i) 18 år)

Vet vi något om bilen eller registrering?

Nej, jag har inte läst alla 200 sidor. Tyvärr innehåller alla trådar här så j*vla mycket rasistiskt dravel.
Senast redigerad av RED-DOG 2015-03-23 kl. 01:50.
Citera
2015-03-23, 01:50
Medlem
ilpapas avatar
Om dom som sköt är samma snubbar som åkte runt med 2 ”kallar” måste dom varit jävligt maxade, kanske var dom det redan vid restaurang-skjutandet? Om dom varit igång på kola några dar PLUS dödat o skadat folk PLUS vetat att dom har jordens pådrag efter sej – då kan man fatta att dom var kraftigt nojjiga. Om man bortser från att detta är ett av dom värsta brott som nånsin begåtts i Sverige, så verkar själva utförandet och efterspelet som rena Jönsson-ligan.
Citera
2015-03-23, 03:25
Medlem
Säkert polisen som ligger bakom skiten
Citera
2015-03-23, 05:18
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Det är inte med 100% säkerhet vi vet att det gått till så heller.
Det kommer att bli svårt att få veta den absoluta sanningen, men polisutredningen kan komma att ge vissa klarheter. BO PP som stod utanför kan ha gått dit för att röka och passat på att lyssna på musik i mobilen med öronsnäckor instoppade. Skulle förklara dennes brist på reaktion till skjutningarna.

Om BO PP stod utanför när mördarna anlände och om mördarna redan då varit maskerade med synliga vapen hade de nog tvingat in honom i lokalen, om inte annat för att förhindra att han ringde 112.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in