2016-05-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Jo men dom försökte ju vara diskreta/smarta på andra punkter, lyckades i olika grad tom på vissa av dom.
Men att bränna av gevären i din "stash" lägenhet in i väggarna, 1 timme innan morden är...
Adam har ju försökt vara jävligt diskret med drogerna innan, kommer inte ihåg detaljerna men dom är många.
Sen säger han helt plötsligt "ok grabbar bränn av några skott in i väggarna, det är ju bara en onsdag 21.30, ingen lär märka nått".

två möjliga förklaringar jag kan komma på att tex leverans av vapnena blev försenade så dom hann aldrig testas säkert(fortf idiotiskt)
En känsla jag fått efter att ha läst fupen va att dom planerade in att göra det under matchen, det va ju Barca-Real...Husseins brud säger att dom brukar gå till krogen för att kolla fotboll.
Dom kanske kände att dom kunde inte missa tillfället, lägenheten(rondellvägen) hade ju sagts upp tex.

andra är att dom va fett laddade under upprinnelsen och kommer på "shit vi har inte testat vapnen" alternativt att dom nojjar lite och testar en gång till...

*barca - city

Sen hörde jag av ett löst rykte att vapenena kom i samma veva som knarket? Alltså av leverantörerna...

Som sagt löst rykte men folk som kan lösa 100 tals kilo knark kan oftast lösa vapen oxå liksom?
Citera
2016-05-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
*barca - city

Sen hörde jag av ett löst rykte att vapenena kom i samma veva som knarket? Alltså av leverantörerna...

Som sagt löst rykte men folk som kan lösa 100 tals kilo knark kan oftast lösa vapen oxå liksom?

Förstår fortfarande inte vem som har grejerna o allt i samma lägenhet haha.
Visst de kan vara så stressigt om allt va sista minuten men fan lite hjärna endå på grabbarna måste de finnas helt hjärndöda är dom inte
Citera
2016-05-17, 18:17
Medlem
shponglads avatar
Citat:
*barca - city

Mmm det skulle dom ju kunnat gjort, inte omöjligt Men vad stödjer det?

Har polisen försökt förklara vad som hände med alla kläder/utrustningen som använts?
Denna punkt har intresserat mig, om dom haft tid att skyffla bort detta, hur fan kan man inte ta vapnena samtidigt? dom kan ju inte tänkt behålla AKMsen?
Citera
2016-05-17, 18:21
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisingen2016
Förstår fortfarande inte vem som har grejerna o allt i samma lägenhet haha.
Visst de kan vara så stressigt om allt va sista minuten men fan lite hjärna endå på grabbarna måste de finnas helt hjärndöda är dom inte

Adam är den enda jag bedömer som kapabel.

Måste erkänna att jag skrattade många ggr under Jonis förhör, killen är ju faktiskt rolig. Han får ju tom snuten att skratta.

Vilket jävla cp egentligen som kan sitta, efter att ha mördat 2 människor, vet att han kommer torska MINST 10 år, sitta och va så jävla positiv många ggr
Citera
2016-05-17, 18:29
Medlem
Citat:
Sen till dig som tror att 33 kilo är betalt av dessa små pojkar PLUS ett par tusen ecstasy så tror jag knappast så är fallet...

Ett kilo i Holland borde gå på minst 10 lax å då är det billigt...

Här slänger man iväg ett kg för 40-50 lax om man har bra kontakter..
Många andra kan vara inblandade ju eftersom man kan säga att Friskväderstorget är en kriminell sammanslutning så varför skulle inte allt kunna vara betalt? Antagligen har de hållt på med försäljning länge
Citera
2016-05-17, 19:03
Medlem
Citat:

Måste erkänna att jag skrattade många ggr under Jonis förhör, killen är ju faktiskt rolig. Han får ju tom snuten att skratta.

Vilket jävla cp egentligen som kan sitta, efter att ha mördat 2 människor, vet att han kommer torska MINST 10 år, sitta och va så jävla positiv många ggr

Du får dock tänka på att mordet på arap tog jävligt hårt på dessa killar....

Han säger ju tillochmed "jag bryr mig inte ett liv för ett liv"

Hatet inom människor kan driva en jävligt långt
Citera
2016-05-17, 19:05
Medlem
Citat:

Är man kapabel till att göra sånna här saker måste man veta att de kmr bli pressade förhör jobbiga stunder men oavsett vad så är det neka hela vägen så gör riktiga grabbar OAVSETT vad. Sen deras låga ålder och tiden så kanske dom tänker att börja prata och ändra på historier ska hjälpa dom men de gör det inte...gå in med en AK och döda folk och hantera stora mängder narkotika så sitter man inte och stammar i förhör.
Citera
2016-05-17, 19:06
Medlem
Citat:

Mycket sant i de du säger. Helt rätt.
Citera
2016-05-17, 19:18
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Visst men nu sköt ju dessa i nästan ren IS stil ganska besinningslöst inne på krogen och avrättning av 1 oskyldigt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Hisingen2016
Är man kapabel till att göra sånna här saker måste man veta att de kmr bli pressade förhör jobbiga stunder men oavsett vad så är det neka hela vägen så gör riktiga grabbar OAVSETT vad. Sen deras låga ålder och tiden så kanske dom tänker att börja prata och ändra på historier ska hjälpa dom men de gör det inte...gå in med en AK och döda folk och hantera stora mängder narkotika så sitter man inte och stammar i förhör.

Ja alltså, att neka i förhör eller inte kommentera vet tom jag att man inte gör, och jag är inte yrkeskriminell,adam verkar fatta detta men han vacklar lite på slutet där. Men ärligt mer förståeligt att man gör det efter 10 mån isolering än vissa andra, stolen va ju förfan inte ens varm så börja dom snacka, och ger man snuten lite då börjar dom vända ord mot dig etc och nysta vidare, bättre och vänta på åtal, man vet ju aldrig vad dom har på dig.
Citera
2016-05-17, 19:25
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Dessutom, jag ska inte ljuga, jag skulle kunna döda någon som tar livet på en nära familje-medlem till mig om rättsväsendet inte klarar det själv. Men att spreja en aks mot en fullsatt restaurang skulle aldrig falla mig in.
Citera
2016-05-17, 19:33
Medlem
Citat:
Dessutom, jag ska inte ljuga, jag skulle kunna döda någon som tar livet på en nära familje-medlem till mig om rättsväsendet inte klarar det själv. Men att spreja en aks mot en fullsatt restaurang skulle aldrig falla mig in.

Nej självklart inte man hade väl kunnat väntat ut han å pepprat ner honom? Sen tror jag helt ärligt de sprayade alla i närheten av Hussein och i tro och hopp att man får med så många "ledande" som möjligt..

Men de vill ju såklart visa styrka och göra ett "statement"

Lika mycket som när edis blev sprängd i luften liksom då rök en liten dotter (ser den sprängningen som en hämnd för Hussein, då ingen normal person kriminell eller inte tar med en bomb i bilen med ett barn där)
Citera
2016-05-17, 19:35
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Nej självklart inte man hade väl kunnat väntat ut han å pepprat ner honom? Sen tror jag helt ärligt de sprayade alla i närheten av Hussein och i tro och hopp att man får med så många "ledande" som möjligt..

Men de vill ju såklart visa styrka och göra ett "statement"

Lika mycket som när edis blev sprängd i luften liksom då rök en liten dotter (ser den sprängningen som en hämnd för Hussein, då ingen normal person kriminell eller inte tar med en bomb i bilen med ett barn där)

Jag trodde det där va en olyckshändelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in