Citat:
Ursprungligen postat av
Vekruset
Istället för att hacka ut små obegripliga bitar av mitt inlägg och ställa förorättade men helt onödiga frågor om dessa, så kanske du kunde vara lite seriös?
Jag var helt seriös.
Citat:
Jag hänvisade dig till en länk om det du frågar om. Om du inte förstår att inflation rånar dig, men kan få börsen att stiga nominellt, så vet jag inte riktigt vad du behöver för att förstå det.
Nej, jag förstår inte dina två motsägelsefulla påståenden. Hur rånar inflation mig om jag är fullinvesterad?
Börsen stiger givetvis nominellt, så realvärdet är detsamma. En Apple är värd lika mycket realt före som efter effekten av inflation. Om man vill göra det enkelt för diskussionens skull så kan vi anta att allt jag äger är utländskt och att Apples försäljning i Sverige är ganska obefintlig.
Så hur drabbas jag?
Givetvis drabbas jag av att samhället runt omkring mig faller i bitar, är det det du menar?
För din länk till Washington Times du slängde in efter ett halvt dussin nonsensinlägg hade inte mycket att komma med.
Citat:
Jag är väldigt förvånad över ditt bemötande. Jag har tidigare sett dig som en ganska seriös skribent.
Vissa är alltid änglar och vissa är alltid kräk. Jag bemöter folk som jag själv blir bemött. Hur bemöttes jag av dig menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vekruset
Om du ägde stora landområden, så kunde du kanske sitta och flina. Nu ser ditt svar mest opåläst ut.
Hoppa av hästen nu va?