Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Betfair finns på denna sida, som också listar bolag som ställer fasta odds:

http://www.oddschecker.com/politics/us-politics/us-presidential-election-2016/republican-vice-presidential-candidate

Tackar. Jag tror att om det inte blir Newt eller Christie finns den en rimlig chans att det blir någon som inte ens är med på den där listan.
2016-05-16, 21:27
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ditt sätt att misrepresentera undertecknarna på listan visar hur helt igenom ohederlig och osaklig du är: http://erixon.com/blogg/2008/12/svenska-vetenskapsman-kritiska-till-klimatlarmen/

Man nu har du tramsat färdigt med off-topic här. Du får bjuda in till pajkastning i någon annan tråd om du vill få vidare utlopp för denna lidelse.
Ser inte vad ytterligare en länkning till en sida som länkar till samma samling med outsiders skulle skänka dig i denna diskussion? Vi har ju redan avhandlat att det är en brokig och överårig skara med i många fall väldigt avlägsna band till klimatforskningen som du presenterat som de starkaste namnen bland klimatförnekarna. Vetenskapsvärlden i övrigt, med relevant utbildning och bakgrund ska tilläggas, är förkrossande samstämmig i denna fråga.

Diskussionen i sig, och respektive sidas line-up är i och för sig intressant ur en mer sociologisk/psykologisk synvinkel. Det finns aktörer inom privata bolag som inte är betjänta av att sambanden klarläggs, bland annat inom petrokemiska bolag. Deras drivkraft går att förstå ur ekonomisk nyttomaximeringsperspektiv, och så länge man förmår bortse ifrån moral kommer sådant beteende alltid att sippra igenom den egna frontallobsgenererade censuren. Vad flöjtar som inte förstår sig på ämnet har att vinna på det är dock höljt i dunkel. Men som sagt, det är inte helt ointressant ur vissa synvinklar.

Rent naturvetenskapligt är däremot debatten dödförklarad då den sk klimatskeptiska sidan i princip lämnat walk over.
2016-05-16, 21:31
Bannlyst
Citat:
Oroa dig inte. Trump kommer att fixa det här. Och han kommer att göra det just för att han inte använder sådana som dig eller Seeeg321 som rådgivare. Om han hade gjort det så skulle han inte ha kommit så långt som han har kommit redan.

Så luta dig tillbaka bara och lita på att han kommer att fixa det. Och han kommer att utse en utmärkt VP också, som kommer att vara den bästa tänkbara ersättaren också, ifall det värsta händer.
Att du på allvar tror, att Trump inte tar hänsyn till, att VP ska hjälpa med att vinna valet...
2016-05-16, 21:31
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Tackar. Jag tror att om det inte blir Newt eller Christie finns den en rimlig chans att det blir någon som inte ens är med på den där listan.
Ja det tror jag också. Carson och Rubio ser jag som helt otänkbara. Bajsmackan som Ryan skulle tvingas svälja för att bli VP är för oaptitlig även för en karriärpolitiker. Förmodligen också för Kasich.

Christie är Trumps trogna Sancho Panza, men har inte mycket att tillföra vad gäller kunskap om Washington, och har förmodligen redan en annan position säkrad som passar honom bättre. Blir det en etablerad politiker ser jag inte att en guvernör som ett bra val, det ska vara någon med erfarenhet från husen.
2016-05-16, 21:39
Medlem
Jag tror att Trump velat ha någon av Rubio, Kasich och nikki haley hela tiden bara att alla sagt nej.

De som finns kvar är folk som ingen ville välja när man valde lag i idrotten.

Trump tog sig hit själv och vinner han, så kommer det att bli det största långfingret som någonsin visats till alla som inte ville hjälpa honom.
2016-05-16, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Jag tror att Trump velat ha någon av Rubio, Kasich och nikki haley hela tiden bara att alla sagt nej.

Trump tog sig hit själv och vinner han, så kommer det att bli det största långfingret som någonsin visats till alla som inte ville hjälpa honom.
Välkommen till laget! :-D
2016-05-16, 21:58
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Rent naturvetenskapligt är däremot debatten dödförklarad då den sk klimatskeptiska sidan i princip lämnat walk over.

Bara för att återföra det hela till on-topic så ska jag säga att Trump skrattar åt din löjliga trosuppfattning. Och han har mycket goda skäl att göra så. För de som faktiskt har tystnat är de AGW-troende (som för 5-10 år sedan var alldeles oerhört bombastiska) och detta just för att verkligheten har kört över dem fullständigt; det har t.ex. inte skett någon uppvärmning på snart 20 år.

Och Trump kör även över hela grogrunden för denna typ av kulturmarxsistiska fuskbyggen [jag noterade att du liksom andra AGW-troende hittills inte förmått framföra ett endaste vetenskapligt argument, utan bara pajkastning, autoritetstro, påfågelargument, kukmätning och förkastelsedomar] genom att han radikalt håller på att rita om hela det metapolitiska landskapet på ett sätt som hämmar möjligheten för framtida etablissemangsfinansierade PK-eskapader av den här sorten.

PS. Om du mot förmodan skulle ha några vetenskapliga argument, så får du som sagt gärna bjuda in till debatt i en för syftet lämplig tråd.
2016-05-16, 22:03
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Det är snarare som Expedition Robinson, där Rubio och Kasich har blivit utröstade och fått lämna ön, och Haley inte ens blev uttagen till startuppställningen.
2016-05-16, 22:41
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Bara för att återföra det hela till on-topic så ska jag säga att Trump skrattar åt din löjliga trosuppfattning. Och han har mycket goda skäl att göra så. För de som faktiskt har tystnat är de AGW-troende (som för 5-10 år sedan var alldeles oerhört bombastiska) och detta just för att verkligheten har kört över dem fullständigt; det har t.ex. inte skett någon uppvärmning på snart 20 år.

Och Trump kör även över hela grogrunden för denna typ av kulturmarxsistiska fuskbyggen [jag noterade att du liksom andra AGW-troende hittills inte förmått framföra ett endaste vetenskapligt argument, utan bara pajkastning, autoritetstro, påfågelargument, kukmätning och förkastelsedomar] genom att han radikalt håller på att rita om hela det metapolitiska landskapet på ett sätt som hämmar möjligheten för framtida etablissemangsfinansierade PK-eskapader av den här sorten.

PS. Om du mot förmodan skulle ha några vetenskapliga argument, så får du som sagt gärna bjuda in till debatt i en för syftet lämplig tråd.
Åh hel-VETE! Om Trump enligt din vetskap (du känner honom?) skrattar åt expertisen i denna fråga så är det ju bara att lägga ner. Case closed liksom. Här har man gått och läst sakliga argument och tillämpat sedvanlig hypotesprövning, och så kommer du och kastar allt över ända sådär bara!

Det är lika delar ömmande och creepy att åse en vuxen man (?) trollbindas av sin nyfunne idol. Den store ledaren är inte bara politisk ledare, han vet också bättre än vetenskapsmän, gör 13 hole in one på sin första golfrunda och har inte alls små händer. Och har "the best words". Förkastelsedomar tror jag dock han missat, det är en ny stigande stjärna på himmelen.

Jag förstår att auktoritetstro är jobbigt för dig med tanke på hur ditt lagbygge av klimatduckare såg ut Det finns dock en anledning till varför en så förkrossande andel av den ledande expertisen på området är eniga i denna fråga, och i frågor som du och dina gelikar brukar anfäkta (chemtrails, "månlandningsbluffen", obskyra 9/11-teorier och alkemi). Som sagt finns det goda anledningar för de individer och företag som har personlig vinning av att förneka det som normalbegåvade och därutöver ser, men för de pappskallar som inte ens förstår vad debatten rör och som köpt oljebolagens sagor finns inga förmildrande omständigheter. De är på gammal hederlig svenska dumma i huvudet.
2016-05-16, 22:44
Medlem
Hogdals avatar
Citat:

Jo, så är det naturligtvis. Han har inte hymlat med att han ville ha Kasich och Rubio, och Nikki Haley stod högst upp på de flesta kandidaternas önskelista. Hon var tydlig med att hon inte ville jobba med Trump tidigt, och Rubio och Kasich har också drämt igen dörren.

Nu tror jag att Newt kanske räcker ändå, eftersom han blir en ypperlig fredsmäklare mellan partiet och Trump. Newt säkrar de gamla republikanska väljarna och Trump de nya.
2016-05-16, 22:44
Bannlyst
Många har trott, att UTA blir en swing state i år (pga mormon Romney?). Det verkar dock inte stämma.
Poll: Trump Tops Clinton and Sanders in Utah
Citat:
In April, Trump was tied with Hillary Clinton at 38% apiece. Now, Trump leads Clinton 43-30% with 26% undecided.

Trump leads Sanders 43-37%, which is a significant reversal from April when Sanders led Trump 49-34%. 20% are undecided between the two.

Citat:
Åh hel-VETE!
Ska sms:a Trump så, att han lägger till dig i hans "waterboarding"-lista
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-05-16 kl. 22:48.
2016-05-16, 22:49
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Många har trott, att UTA blir en swing state i år (pga mormon Romney?). Det verkar dock inte stämma.
Poll: Trump Tops Clinton and Sanders in Utah

Ska sms:a Trump så, att han lägger till dig i hans "waterboarding"-lista

Jo i och för sig, men Utah är en knallröd stat, så den måste en republikan vinna helt enkelt.

Får se hur länge Romney orkar hålla på att lipa. Rykten gör gällande att han tjatar på Kasich att ställa upp som independent. Ivrigt påhejad av potatissäcken Jeb och raketforskaren George W. Skulle dock gissa att den glöden falnade i och med Paul Ryans inrättning i ledet.

Haha, et tu Brute! Många som är tjenis med honom. Ska passa mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in