Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Bara för att återföra det hela till on-topic så ska jag säga att Trump skrattar åt din löjliga trosuppfattning. Och han har mycket goda skäl att göra så. För de som faktiskt har tystnat är de AGW-troende (som för 5-10 år sedan var alldeles oerhört bombastiska) och detta just för att verkligheten har kört över dem fullständigt; det har t.ex. inte skett någon uppvärmning på snart 20 år.
Och Trump kör även över hela grogrunden för denna typ av kulturmarxsistiska fuskbyggen [jag noterade att du liksom andra AGW-troende hittills inte förmått framföra ett endaste vetenskapligt argument, utan bara pajkastning, autoritetstro, påfågelargument, kukmätning och förkastelsedomar] genom att han radikalt håller på att rita om hela det metapolitiska landskapet på ett sätt som hämmar möjligheten för framtida etablissemangsfinansierade PK-eskapader av den här sorten.
PS. Om du mot förmodan skulle ha några vetenskapliga argument, så får du som sagt gärna bjuda in till debatt i en för syftet lämplig tråd.
Åh hel-VETE! Om Trump enligt din vetskap (du känner honom?) skrattar åt expertisen i denna fråga så är det ju bara att lägga ner. Case closed liksom. Här har man gått och läst sakliga argument och tillämpat sedvanlig hypotesprövning, och så kommer du och kastar allt över ända sådär bara!
Det är lika delar ömmande och creepy att åse en vuxen man (?) trollbindas av sin nyfunne idol. Den store ledaren är inte bara politisk ledare, han vet också bättre än vetenskapsmän, gör 13 hole in one på sin första golfrunda och har inte alls små händer. Och har "the best words". Förkastelsedomar tror jag dock han missat, det är en ny stigande stjärna på himmelen.
Jag förstår att auktoritetstro är jobbigt för dig med tanke på hur ditt lagbygge av klimatduckare såg ut

Det finns dock en anledning till varför en så förkrossande andel av den ledande expertisen på området är eniga i denna fråga, och i frågor som du och dina gelikar brukar anfäkta (chemtrails, "månlandningsbluffen", obskyra 9/11-teorier och alkemi). Som sagt finns det goda anledningar för de individer och företag som har personlig vinning av att förneka det som normalbegåvade och därutöver ser, men för de pappskallar som inte ens förstår vad debatten rör och som köpt oljebolagens sagor finns inga förmildrande omständigheter. De är på gammal hederlig svenska dumma i huvudet.