Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-16, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Man kan inte uppfylla uppgiften att vara ersättare till presidenten utan att vara VP.
Det är mycket osannolikt, att det händer under Trumps första presidentperiod. Nu är att vinna prio ett
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Genom att smita in i senaten när vakterna tittar åt sidan?
Ok, jag ger upp. Jag trodde, att det funkade som i Sverige, där allt sker bakom kulissen, medan riksdagen används till spel för galleriet och för att dra billiga poäng.
DÖ och det faktum att KD:s partiledare saknar riksdagsplats etc.
Citat:
Du fortsätter att fanatisera fritt ser jag.
2016-05-16, 20:31
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Det är mycket osannolikt, att det händer under Trumps första presidentperiod.

Jaha, med ditt sätt att resonera så kan man ju avskaffa VP-posten. De skulle kunna göra en amendment till konstitutionen.
2016-05-16, 20:38
Bannlyst
Citat:
Jaha, med ditt sätt att resonera så kan man ju avskaffa VP-posten. De skulle kunna göra en amendment till konstitutionen.
Mitt sätt? Trump förlorar än så länge mot Hillary. Han har också rätt så usla fav/unfav.
Jag vet inte, vad hans framtida strategi blir, men just nu är det pragmatiskt att välja den som hjälper att vinna. I första hand.
2016-05-16, 20:38
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Förresten meteorologen, vilka är dina kontakter på svenska tekniska högskolor som står på din sida i klimatdebatten? Du kan väl lista de 10 starkaste namnen? Fysiker, astronomer och meteorologer skulle funka fint.

Citat:
Professor Göran Einarsson KTH
Professor Lars G. Franzén GU
Professor David Gee UU
Professor Krister Holmberg CTH
Professor Bo Jönsson LU
Professor Sten Kaijser UU
Professor Wibjörn Karlén UU
Professor Jan-Olov Liljenzin CTH
Professor Torbjörn Norin KTH
Professor Magnus Nydén CTH
Professor Göran Petersson CTH
Professor CG. Ribbing UU
Professor Anders Stigebrandt GU
Professor Peter Stilbs KTH
Professor Anders Ulfvarson CTH
Professor Gösta Walin GU
Docent Tage Andersson fd SMHI
Docent Sven G Gustafsson fs Ericsson Radar
Docent Olov Einarsson fd ABB
Docent Thomas Hellström LTH

http://newsvoice.se/2008/12/17/20-toppforskare-i-unikt-upprop-koldioxiden-paverkar-inte-klimatet-lars-bern-far-tungt-stod-fran-vete nskapsman/
2016-05-16, 20:39
Medlem
Ifall Mr. Trump väljer en politiskt korrekt VP så ökar bara incitamenten att mörda honom.
Hursomhelst är VP-posten ingen post man bara kan slumpa ut pga identitetspolitik, det finns andra poster om man ska hålla på så.. De kanske kan tillsätta en "demokratiminister" t.ex?
Kanske en "integrationsminister"? eller något annat absurt ;p
Men VP måste vara en seriös person.

Gingrich verkar vara rätt man för jobbet, hoppas Trump väljer honom.
2016-05-16, 20:40
Medlem
Fris avatar
Det skulle vara ett misstag att gå åt höger med VP-valet nu när han vunnit GOP och ska möta Hillary. Joni Ernst är rep från Iowa, biblisk höger alltså. Den gruppen föredrar ändå Trump framför Hillary. En etnisk VP skulle vinna etniska identitetsväljare, varav en majoritet förmodligen är vit vänster/mitten som Hillary kommer att fokusera på. Och varje sån vunnen väljare har dubbla värdet jämfört med att vinna ytterligare en Cruz-väljare, eftersom de tas från Hillary istället från kökssoffan. Trumps New DEAL efter konventet (stooora jobbskapande byggprojekt) kommer att vinna majoriteten till vänster om Mittlary i tillägg till den redan vunna till höger om henne. Gingrich är old guard, det här valet handlar om nya spelregler. Den där VP-listan viftas bara med för att fålla in alla reps nu, den funkar inte för en VP-kandidat som inte vinner presidentvalet blir aldrig VP. Vicepresidentkandidaterna kommer att debattera med varandra, det skulle kunna ogöra Trump.

Demokraternas konvent är några dagar efter republikanerna, så de kan teoretiskt välja en optimal mot-VP mot den som republikanerna väljer. Man vinner inte schack ifall man inte förutser motståndarens bästa motdrag. Och vinna är allt, anser Trump t.s. från Ron Paul 4 år sedan som istället höll på principer få bryr sig om att begripa.
2016-05-16, 20:44
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Mitt sätt? Trump förlorar än så länge mot Hillary. Han har också rätt så usla fav/unfav.
Jag vet inte, vad hans framtida strategi blir, men just nu är det pragmatiskt att välja den som hjälper att vinna. I första hand.

Oroa dig inte. Trump kommer att fixa det här. Och han kommer att göra det just för att han inte använder sådana som dig eller Seeeg321 som rådgivare. Om han hade gjort det så skulle han inte ha kommit så långt som han har kommit redan.

Så luta dig tillbaka bara och lita på att han kommer att fixa det. Och han kommer att utse en utmärkt VP också, som kommer att vara den bästa tänkbara ersättaren också, ifall det värsta händer.
2016-05-16, 20:45
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Toppoddsarna för VP just nu (enligt predictit):

Newt 27%
Sessions 11%
Joni Ernst 10%
Christie 10%
Kasich 9%

Tror personligen att Sessions och Kasich inte har någon chans, men deras namn kastas runt rätt så mycket så man förstår att det alltid finns någon som satsar på dem. Ernst har jag ingen koll på utöver hennes CV, om hon är kompetent och en 'hard worker' skulle det kunna vara ett bra val, men man vill absolut inte ha en ny Palin-situation. Newt skulle nog vara den bästa för att utföra det jobb som Trump vill, men han skulle inte bidra med något lyft i siffrorna om han blev vald (snarare motsatsen).
Vet du var de får sina siffror ifrån? Ser lågt ut för Newt tycker jag.

Enligt Betfair ligger Newt på 50% sannolikhet. Därefter följer

Christie 9,5%
Paul Ryan 8,8%
Rubio 8,5%
Sessions 8,5%
Kasich 6,8%
Susana Martinez 6,4%
Carson 5,7%

(Adderar till över 100% pga bet-spreaden.)
2016-05-16, 20:54
Medlem
Citat:
Vet du var de får sina siffror ifrån? Ser lågt ut för Newt tycker jag.

Enligt Betfair ligger Newt på 50% sannolikhet. Därefter följer

Christie 9,5%
Paul Ryan 8,8%
Rubio 8,5%
Sessions 8,5%
Kasich 6,8%
Susana Martinez 6,4%
Carson 5,7%

(Adderar till över 100% pga bet-spreaden.)

Kommer från att folk satsar pengar, jag vet dock inte hur stor marknaden är jämfört med betfair (sedan någon vecka tillbaka kommer jag inte åt betfairs marknad från USA, och har ingen vidare lust att slösa tid på att leta VPN).
2016-05-16, 21:06
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
http://newsvoice.se/2008/12/17/20-toppforskare-i-unikt-upprop-koldioxiden-paverkar-inte-klimatet-lars-bern-far-tungt-stod-fran-vete nskapsman/
Åh herre min skapare!

En professor emeritus i kommunikationsteori? Materialteknik? Matematik? En träkemist?

De flesta är överåriga emeritusprofessorer och inte uppdaterade inom ämnet. Ett antal har avlidit sedan artikeln skrevs och de flesta gjorde sina avhandlingar för 30-50 år sedan, ett antal har inte jobbat inom forskning på många år utan i privat sektor med helt andra arbetsuppgifter.
Dessutom är ett antal av dessa inte "äkta" professorer utan adjungerade. Det är en rätt talande lista som sammanställts, motståndet mot den etablerade vetenskapen ser ut precis som jag skrev i föregående inlägg, vilket härmed bekräftats bortom allt rimligt tvivel
2016-05-16, 21:13
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Kommer från att folk satsar pengar, jag vet dock inte hur stor marknaden är jämfört med betfair (sedan någon vecka tillbaka kommer jag inte åt betfairs marknad från USA, och har ingen vidare lust att slösa tid på att leta VPN).
Betfair finns på denna sida, som också listar bolag som ställer fasta odds:

http://www.oddschecker.com/politics/us-politics/us-presidential-election-2016/republican-vice-presidential-candidate
2016-05-16, 21:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Åh herre min skapare!

En professor emeritus i kommunikationsteori? Materialteknik? Matematik? En träkemist?

Ditt sätt att misrepresentera undertecknarna på listan visar hur helt igenom ohederlig och osaklig du är: http://erixon.com/blogg/2008/12/svenska-vetenskapsman-kritiska-till-klimatlarmen/

Men nu har du tramsat färdigt med off-topic här. Du får bjuda in till pajkastning i någon annan tråd om du vill få vidare utlopp för denna lidelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in