Citat:
Ursprungligen postat av
Herr.Dittling
Och se där, ännu en, man behöver inte vänta länge.
Volvo xc60 - problem med växellådan, och vi behöver väl inte, ännu en gång, påminna om vilken typ av växellåda den tråden gäller ?
En liten hint : en låda för dom som kan/vill/orkar växla själva.
Ni här i tråden har övertygat mig, jag kommer aldrig att köpa en bil med automatlåda.
Och i den tråden kom man snabbt fram till att det var låg spänning som orsakade problemet. Dåligt batteri eller generator.
Herr Dittling - en diskmaskin är mer komplicerad än en diskborste. Diskar du för hand? Tvättar dina kläder i ett kar? Eldar med ved? Lagar din mat över öppen eld?
Citat:
Ursprungligen postat av
Prodelin
Enda anledningen automat säljer mer idag beror på att människor är lata, människor är ointresserade av att "köra" bil, dom flesta åker och ser bara dumma ut.
En sån människa kan man inte argumentera mot automat vs manuell för dom förstår inte skillnaden mer än att dom vill att det ska vara "bekvämt", det andra skiter dom i.
Dessa människor blir dessutom oroliga i en bil med manuell låda för de har svårt med att växla, dagens förare är ruggigt dåliga som kommer ut från körskolorna idag, de fokuserar mest på miljökörning och hålla hastigheten.
Ahh,alltid trevligt med en genomtänkt inlägg från en person med ett högre medvetande än vi andra...
Jag kan tänka mig att för hundra år sedan så stod T-Ford ägare och beklagade sig över lata och dumma förare som inte kan starta en bil utan att ha startmotor.
När man kan veva igång den!
För att inte tala om hur manligt det är att på sin T-Ford ställa tändningen mellan tidig och sen under färd.