Citat:
Ursprungligen postat av
sillynamnam
De har nog kollat upp det, och funnit att det inte stämmer.
Sahlin måste f.ö betala sociala avgifter om hon betalat honom ur egen ficka. Antingen har hon väl betalat honom svart, eller så bluffar hon helt om de 80.000.
Om jag har förstått saken rätt så kollades det där upp rätt tidigt, då man just inte hittade någon anställning eller arbetsgivaravgift betald. När journalisten återkom med den frågan blev han avsnäst och hon skulle minsann visa att hon hade alla siffror klara.
Det är då Mona går till banken och betalar in fem (antar jag, från februari) månadslöner inklusive arbetsgivaravgifter. Sedan tar hon en bild av bildskärmen, blurrar bort datumet, och säger till journalisten att "titta här, allt är betalt och klart." Journalisten undrar ju då om hon inte betalat precis alldeles nyss, men det lovar hon att hon inte gjort. Det var "länge sen". När journalisten då dubbelkollar transaktionen kan han se att betalningen gjordes tidigare samma dag... (hur han nu kunde se det?). Och sedan vart det inte bara fritt fall för Mona, utan även en halv miljon fattigare blev hon istället för att göra en pudel.
Återstår då att se om hennes "bästa vän" tänker betala tillbaka de här pengarna, eller om han är nöjd där.
En liten fråga har dock fastnat i mitt medvetande. Om Mona nu har två hundra tusen i skuld till kronofogden, mäter de inte ut hennes lön då? Och nästa fråga, vart tusen fick hon en halv miljon ifrån? Hon kan ju inte få några lån med skulder heller. Någon som har koll? Hade hon pengar i Panama?