2016-05-16, 12:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Denna kvinna är i klass med Margot Honecker. Det förvånar mig att Mona har fått härja fritt i trettio år, utan någon som helst journalistisk bevakning. Det säger mer om Sveriges tidningsfolk än om sveriges politiker. Mona Sahlin är en skojare av värsta sorten.
Är Stockholms Journalistkår en samling kärringar som av rädsla tassat på tå inför denna politiska nolla? Civilkurage hör uppenbarligen inte hemma hos välavlönat, journalistiskt stockholmsdrägg.

Hon kanske sitter med en bok med en massa skit om andra. Det är ju det enda som nu förklarar varför hon får ny chans på ny chans igen trots då redan bevisat fifflare. Tror ärligt hon kommer undan den här gången med. Sedan blir hon utnämnd som ny chef säkert på någon ambassadpost med bra lön igen.
Citera
2016-05-16, 12:30
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Jag undrar kring den här historien med vakten, intyg osv; Är det fortfarande inte någon som tagit reda på om vakten fått 80 lax av Mona varje månad, det är väl bara att göra en kreditupplysning? Jag fattar inte.... Hade jag varit journalist hade jag gjort det dag 1, men nu sitter jag här som privatperson och funderar på att göra en kreditupplysning på Mona Sahlins livvakt

Eller är det så uppenbart att hon ljuger så att det inte behövs?

Hjälp mig att förstå, snälla!
Citera
2016-05-16, 12:35
Medlem
PlutoJs avatar
Något som iaf jag finner särdeles roligt och tragiskt är att regeringskansliet gav Mona en egen parkeringsplats när alla hennes obetalda p-böter uppdagades.

Det är ju i sig ett erkännande från regeringskansliet att de var fullt medvetna om att Mona är totalt hopplös och oförbätterlig!
Citera
2016-05-16, 12:40
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy
Jag undrar kring den här historien med vakten, intyg osv; Är det fortfarande inte någon som tagit reda på om vakten fått 80 lax av Mona varje månad, det är väl bara att göra en kreditupplysning? Jag fattar inte.... Hade jag varit journalist hade jag gjort det dag 1, men nu sitter jag här som privatperson och funderar på att göra en kreditupplysning på Mona Sahlins livvakt

Jag har en känsla av att Expressen sitter på mer sprängstoff, de kommer att portionera ut det i lagom takt....
Citera
2016-05-16, 12:43
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy

De har nog kollat upp det, och funnit att det inte stämmer.
Sahlin måste f.ö betala sociala avgifter om hon betalat honom ur egen ficka. Antingen har hon väl betalat honom svart, eller så bluffar hon helt om de 80.000.
Citera
2016-05-16, 14:05
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Sahlin måste f.ö betala sociala avgifter om hon betalat honom ur egen ficka. Antingen har hon väl betalat honom svart, eller så bluffar hon helt om de 80.000.

Och en kreditupplysning på vakten skulle göra slut på många spekulationer, Jag kan verkligen inte förstå varför detta inte skett.......

OCH om det är så att Mona betalat 80k svart varje månad så är ju långt grövre än "osant intygande", och en kreditupplysning skulle kunna ge vissa svar på om det är så.

Kom igen nu Expressen.se fram med fakta!
Citera
2016-05-16, 14:43
Medlem
Citat:
Jag håller med. Journalisterna har varit på henne, då är det konstigare att hennes parti har låtit henne fortsätta.
Efter "tobleroneaffären" lyckades några PR-konsulter (eller vilka det nu var) få det till att Mona var utsatt för att hon var kvinna, att det inte handlat om några större belopp o.s.v och sen kunde hon göra come back så till den milda grad att hon blev partiledare för S. Samtidigt har hon beskrivit att hon har en hel del fiender i partiet. Hon ler brett mot dem i stället för att se arg ut har hon sagt, det säger också en hel del om stämningen i det partiet, varför försöker de inte gå i gruppterapi eller splittra partiet i flera i stället för att ha det så där? Hellre gräla med den man är oense med än gå runt och le mot den, det är ju maffiafasoner.

Och apropå maffia, så låter det som om det handlar om utpressning eller att hon hyrt en torped eller nåt.

Skumt skummare skummast.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sahlin-sorry-ber-om-ursakt-forskrackligt

"Jag betalar för att jag ska känna mig trygg nog att jobba och kunna fortsätta jobba med de här frågorna"
"Säkerhetsbedömningar inför framtiden"

Det där låter inte som en livvakt utan mer att hon betalar honom för att han ska vara privatspanare, lite åt SÄPO-hållet. Varför skulle hon betala ur egen ficka om det handlar om hennes jobb som samordnare mot terrorism?
Citera
2016-05-16, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Men Mona är ju inte gift längre...åtminstone inte med Bosse.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bo_Sahlin
...eller?
Vilken CV! Snacka om att göra politisk karriär men ändå inte dåligt att han åtminstone haft en vanligt arbete som kock till skillnad från sin f.d värdelösa fru Mona. Kanske tog det slut för att Mona knullade runt
Senast redigerad av Tellusstar 2016-05-16 kl. 15:21.
Citera
2016-05-16, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Vilken CV! Snacka om att göra politisk karriär men ändå inte dåligt att han åtminstone haft en vanligt arbete som kock till skillnad från sin f.d värdelösa fru Mona. Kanske tog det slut för att Mona knullade runt

Inte helt sant, åtminstone inte enligt Wikipedia.

Citat:
Sahlin arbetade som diskare i Svenska Dagbladets personalmatsal 1976, var kontorist på Synskadades Riksförbund 1977 samt redaktör på Brevskolan 1978[6] och sekreterare där 1980–1982.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mona_Sahlin
Citera
2016-05-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Inte helt sant, åtminstone inte enligt Wikipedia.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mona_Sahlin

När jag skrev ett arbete menade jag inte just 1 utan mer allmänt att han inte bara varit inom politiken
Citera
2016-05-16, 16:32
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:

Om jag har förstått saken rätt så kollades det där upp rätt tidigt, då man just inte hittade någon anställning eller arbetsgivaravgift betald. När journalisten återkom med den frågan blev han avsnäst och hon skulle minsann visa att hon hade alla siffror klara.

Det är då Mona går till banken och betalar in fem (antar jag, från februari) månadslöner inklusive arbetsgivaravgifter. Sedan tar hon en bild av bildskärmen, blurrar bort datumet, och säger till journalisten att "titta här, allt är betalt och klart." Journalisten undrar ju då om hon inte betalat precis alldeles nyss, men det lovar hon att hon inte gjort. Det var "länge sen". När journalisten då dubbelkollar transaktionen kan han se att betalningen gjordes tidigare samma dag... (hur han nu kunde se det?). Och sedan vart det inte bara fritt fall för Mona, utan även en halv miljon fattigare blev hon istället för att göra en pudel.
Återstår då att se om hennes "bästa vän" tänker betala tillbaka de här pengarna, eller om han är nöjd där.

En liten fråga har dock fastnat i mitt medvetande. Om Mona nu har två hundra tusen i skuld till kronofogden, mäter de inte ut hennes lön då? Och nästa fråga, vart tusen fick hon en halv miljon ifrån? Hon kan ju inte få några lån med skulder heller. Någon som har koll? Hade hon pengar i Panama?
Citera
2016-05-16, 16:35
Medlem
Lite synd om Sahlins man, när han blev lite äldre så dög han inte längre utan Mona blev kåt och vil på unga hingstar. Mona visade sig var en riktig slampa även om hon några år kunde hålla sina lustar i styr (vad vi vet alltså)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in