2016-05-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ja nog har ni haft fel alltid, men du tycks t.ex. inte ha lärt dig något av det än. Hur många år till ska det krävas för dig?

Problemet är att det rör mig inte i ryggen om jag har fel, eftersom jag inte påverkas.

Däremot om du får fel så går det åt helvete.
2016-05-16, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Problemet är att det rör mig inte i ryggen om jag har fel, eftersom jag inte påverkas.

Du ger väl inte råden till dig själv utan andra stackare som eventuellt lyssnar på dem och de påverkas negativt när du har fel. De bor dyrt och dåligt hela livet istället för bra och billigt, är du helt känslokall inför detta?
2016-05-16, 15:32
Medlem
Citat:
Du ger väl inte råden till dig själv utan andra stackare som eventuellt lyssnar på dem och de påverkas negativt när du har fel. De bor dyrt och dåligt hela livet istället för bra och billigt, är du helt känslokall inför detta?

Jag fungerar som motvikt till alla som här i princip hävdar att de senaste 15 årens helt makalösa uppgång är helt normal och långsiktigt hållbar.

Sedan får väl var och en ta egna beslut?
2016-05-16, 15:36
Medlem
Citat:
Jag fungerar som motvikt till alla som här i princip hävdar att de senaste 15 årens helt makalösa uppgång är helt normal och långsiktigt hållbar.

Sedan får väl var och en ta egna beslut?

Tråden är ju redan full av idioter som i åratal har hävdat att vi har en bubbla, det är ju det trådens topic är. Du är alltså ingalunda en motvikt bara ännu en som förnekar verkligheten och att du haft fel hela tiden och ändå lär du dig inget.
2016-05-16, 15:39
Medlem
Citat:
Tråden är ju redan full av idioter som i åratal har hävdat att vi har en bubbla, det är ju det trådens topic är. Du är alltså ingalunda en motvikt bara ännu en som förnekar verkligheten och att du haft fel hela tiden och ändå lär du dig inget.

Det ligger väl lite i bubblans natur att folk varnar under lång tid men ingen lyssnar?
2016-05-16, 15:41
Medlem
Citat:
Det ligger väl lite i bubblans natur att folk varnar under lång tid men ingen lyssnar?

Hehe ännu ett återkommande argument, just det faktum att ni har fel tar ni som argument för att ni har rätt Hur länge fungerar det för er, 5, 10, eller 50 år?
2016-05-16, 15:42
Medlem
Citat:
Hehe ännu ett återkommande argument, just det faktum att ni har fel tar ni som argument för att ni har rätt Hur länge fungerar det för er, 5, 10, eller 50 år?

och just det faktum att ni har fått rätt tar ni som argument för att ni alltid kommer ha rätt.
2016-05-16, 15:48
Medlem
Citat:
och just det faktum att ni har fått rätt tar ni som argument för att ni alltid kommer ha rätt.

Det är väl ändå aningen vettigare att lyssna på dem som hela tiden haft rätt än de som hela tiden haft fel. Den här tråden är 6,5 år gammal och bubblesnacket startade långt innan dess.

Finns det ens någon i denna tråd som tror att de i början av tråden hade rätt och att priserna alltså kommer falla långt under dessa nivåer?
2016-05-16, 15:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Det enda jag hävdar är att man i genomsnitt förlorar på din strategi dvs att ropa på vargen och hålla sig borta från marknaden.

Detta eftersom hyresalternativet kostar så mycket mer över tid.

Visst kan priserna gå ner, men även om de gör det så är det ändå inte lönt att inte äga sin bostad.

Visst kan du få tillfälligt rätt, men totalt sett har du helt fel.
2016-05-16, 15:57
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:

Systemet som styr valutan genomgick en rejäl förändring 1992. Sedan dess har räntan gått neråt i en stabil linje. Samtidigt har värdet på bostäder ökat i linje med kostnadsminskningen som orakats av sänkt ränta.

Till man gör någon ny större förändring i systemet så tror i alla fall jag att trenden fortsätter. Jag tror amorteringskravet på nuvarande nivå ger ett tillfällig inbromsning tills marknaden anpassat sig. Jag gissar att ökningen kommer fortsätta under senhösten.

Skulle tro att amorteringskravet skruvas upp någon i början på nästa år och sedan anpassas löpande så ökningen ligger mellan 2 och 5%.

Risken för ett ras pga politiskt pillande är enligt mig betydligt högre än att det sker spontant.
2016-05-16, 16:07
Medlem
Citat:

Tiden får väl visa vem som är en idiot och vem som inte är det.

Om jag skulle vara du så skulle jag ha en lite ödmjukare ton, jag har svårt att se att din teori om den riggade tärningen är långsiktigt hållbar. Det är klart att Sverige kan bli det första undantaget någonsin men vi får väl se.

Apropå din riggade tärningsteori så har priserna stått i princip stilla i Stockholm sedan november och helt stilla i april, samtidigt som det är det största utbudet av lägenheter sedan 2008. Hur förklarar din riggade tärningsteori detta? folk behöver ju fortfarande någonstans att bo.
2016-05-16, 16:13
Medlem
Citat:
Några enstaka räntepunkter är stabila räntor, och inte höjda räntor, men i övrigt spelar det ingen roll hur många trådar på fb det skapas om det, det överensstämmer inte med verkligheten att bolåneräntorna stiger.

Smått komiskt att du ens refererar till FB-inlägg som du inte ens citerar när du ger källa på att räntorna skulle stiga, komiskt!

Perfekt, då har vi ett inlägg att komma tillbaks till om ett år! Ett tips, förbered dig redan nu på att skaffa ett nytt konto
Verkligheten.. Boräntorna har stigit senaste tiden i Sverige.
Kommer att fortsätta stiga.. hoppas du inte sitter med stora lån och låg lön.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in