2016-05-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
Men för i helvete Avanza, sluta handikappa hemsidan för oss som faktiskt sitter vid datorn och jobbar. Att det ska vara enklare för era nya kunder ger vi fan i. En snorunge på iPad kan lika väl bläddra i er gamla hemsida eller ladda hem appen. Tänk efter vilka som använder hemsidan och varifrån era inkomster kommer?... Snart byter jag till nordnet!

Vad är problemet? Jag sitter endast vid datorn när det gäller Avanza och det är bra mycket bättre nu. Nytt & fräscht, gött när det är ljusare och menyn är bättre
Citera
2016-05-15, 20:53
Medlem
Ja, det är sanslöst uruselt dåligt av Avanza att införa en ny hemsidesdesign som ÖKAR (!!!!) antalet klick för att genomföra olika moment. Jag finner knappt ens ord för hur dumt det är.
Citera
2016-05-16, 09:31
Medlem
Reevess avatar
Meny med undermeny bör kunna vara en fråga om inställningar för varje användare. Som jag ser det finns det plats för det idag.
Citera
2016-05-16, 15:38
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ja, det är sanslöst uruselt dåligt av Avanza att införa en ny hemsidesdesign som ÖKAR (!!!!) antalet klick för att genomföra olika moment. Jag finner knappt ens ord för hur dumt det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Meny med undermeny bör kunna vara en fråga om inställningar för varje användare. Som jag ser det finns det plats för det idag.

Vi är medvetna om kritiken och har fört alla tankar och förslag vidare. När vi gjorde om navigeringen så valde vi att lägga in en direktlänk högst upp till höger på sajten där man kan klicka för att komma snabbt till kontoöversikten. Jag förstår att ni även syftar på ex. börsskärmen samt möjligheten att nå den på endast ett klick, det är feedback som vi får ta till oss!

/Dan, Avanza
Citera
2016-05-16, 17:48
Medlem
framtands avatar
Kan jag överföra aktier från min tjejs konto till mitt?
Två olika profiler och inlogg alltså, inte mellan t.ex två olika isk under samma användarnamn.
Går det om jag länkar kontona på något sätt? ("Familjekonton")
Går det endast mellan specifika kontotyper?
Citera
2016-05-16, 18:50
Medlem
framtands avatar
Sen Edit:

Jag har hittat "Överföringsuppdrag"-blanketten, det är den som gäller antar jag? Är det endast aktiekonto till aktiekonto som gäller?

Såhär ligger det till: Tjejen kommer få in 1000 aktier till sitt aktiekonto via en emission som jag har betalat och som ska till mig. Ska dessa ligga kvar på hennes vanliga aktiekonto och flyttas till mitt aktiekonto via blanketten "Överföringsuppdrag", eller kan jag först flytta dessa till hennes ISK och därefter föra över dom till min ISK?

Vill få in dom så snart som möjligt i en ISK och jag inser att en postskickad blankett kommer ta några dagar att få registrerad.
Citera
2016-05-16, 19:37
Medlem
shogun-rs avatar
Vissa detaljer i nya layouten på sidan är nog kanske snyggare (en smaksak förvisso), att det är vit har jag inget emot, känns elegant och fräscht. Däremot alla extra knapptryckningar och rullgardinsmenyer, känns inte som att jag är så förtjust i dom. Kändes lättare och smidigare innan när man t ex kunde klicka på börsskärmen direkt.
Citera
2016-05-18, 08:02
Medlem
smaka på den avanza:

http://www.di.se/artiklar/2016/5/17/...m-smaspararna/

whatcha gonna do now?
Citera
2016-05-18, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truthnow56
smaka på den avanza:

whatcha gonna do now?

Ja, 10^6 kr är definitivt mer generöst än 5*10^4 kr. Får se om DeGiro kan sno lite kunder av Avanza och Nordnet. Hoppas på mer kunder hos DeGiro så de sänker övriga avgifter också.
Citera
2016-05-18, 12:26
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truthnow56
smaka på den avanza:

whatcha gonna do now?

Hej!

Spännande med prispressen och roligt att de hakar på tåget! Vi följer givetvis utvecklingen med stort intresse. Vi tror dock att de tjänster och den upplevelse som vi erbjuder skiljer sig väldigt mycket från Degiros. Till att börja med så försöker vi att erbjuda en sajtupplevelse som samlar väldigt många bra funktioner på ett och samma ställe. Både för de som är mer rutinerade och för de som är nybörjare och söker beslutsstöd. Vi har förutom aktiehandeln många andra produkter som kan komplettera sparandet, ex. fondsparande eller sparkonton.

Vi har gjort vår prislista enkel och transparent. Det ska vara lätt att jämföra våra priser med andra och vi är också väldigt transparenta med vår verksamhet och hur vi jobbar. Jämför man med Degiro som exempelvis saknar insättningsgaranti samt har en prislista som är full av tilläggstjänster (det kostar ex. att anmäla sig till bolagsstämma, teckna i emissioner etc).

Jag vill även passa på att poängtera att vi har alltid har och kommer även i fortsättningen att prioritera vår kundservice i alla kanaler. Det är något som varit en stor del av vår strategi och vi kommer att jobba stenhårt för att ha kundservice på topp även framöver! Jag både tror och hoppas att helhetslösningen och vårt erbjudande kommer att tilltala många

/Dan, Avanza
Citera
2016-05-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Spännande med prispressen och roligt att de hakar på tåget! Vi följer givetvis utvecklingen med stort intresse. Vi tror dock att de tjänster och den upplevelse som vi erbjuder skiljer sig väldigt mycket från Degiros. Till att börja med så försöker vi att erbjuda en sajtupplevelse som samlar väldigt många bra funktioner på ett och samma ställe. Både för de som är mer rutinerade och för de som är nybörjare och söker beslutsstöd. Vi har förutom aktiehandeln många andra produkter som kan komplettera sparandet, ex. fondsparande eller sparkonton.

Vi har gjort vår prislista enkel och transparent. Det ska vara lätt att jämföra våra priser med andra och vi är också väldigt transparenta med vår verksamhet och hur vi jobbar. Jämför man med Degiro som exempelvis saknar insättningsgaranti samt har en prislista som är full av tilläggstjänster (det kostar ex. att anmäla sig till bolagsstämma, teckna i emissioner etc).

Jag vill även passa på att poängtera att vi har alltid har och kommer även i fortsättningen att prioritera vår kundservice i alla kanaler. Det är något som varit en stor del av vår strategi och vi kommer att jobba stenhårt för att ha kundservice på topp även framöver! Jag både tror och hoppas att helhetslösningen och vårt erbjudande kommer att tilltala många

/Dan, Avanza

Ja, ni är väldigt bra för de som enbart handlar aktier och fonder men så fort man börjar med derivat och derivat på andra börser än OMX så är DeGiro bättre. Man riktar in sig på olika målgrupper, och det är okej.
Citera
2016-05-18, 20:07
Medlem
...
Senast redigerad av ManagementSystems 2016-05-18 kl. 20:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in