Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-15, 18:34
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Skönt med ett troll, Duke är tyvärr för "extrem" i vanligt folks ögon, en yngre Pat Buchanan hade dock varit drömkandidaten som VP.

Jo, jag håller med. Pat Buchanan har alltid varit min favorit. Men som jag förutsett sen ganska länge nu, så lär det bli Newt Gingrich, som också är en stor favorit hos mig.

Och tänker man efter så kanske inte åldern trots allt är den avgörande faktorn. Buchanan är bara 5 år äldre än Newt, och 8 år äldre än Trump.
2016-05-15, 19:02
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Newt är en intelligent person. Hans tvillingbror...

Var har du fått det ifrån att Gingrich skulle ha en tvillingbror? Visserligen blir det twin om man läser newt baklänges, så det kan uppfattas som ett hemligt meddelande, men...

En tvilling vore annars perfekt som VP, för även i fall av två presidentmord skulle man likväl ha ytterligare en ersättare i beredskap.
2016-05-15, 21:19
Medlem
bernad_laws avatar
Jag har redan sagt till att SD diskuteras i PI, nu blev det varningar och mer kommer det bli om ni inte skärper er. /Mod
2016-05-15, 22:03
Medlem
Fris avatar
Fram till konventen lär knappast några seriösa attacker göras, nu är det är för sent för att påverka nomineringen och för tidigt att påverka valet. Helgens grej med att han för årtionden sedan ringt skvallertidningar under falskt namn och berömt sig själv är lite udda, men det biter inte. Det är sånt man förväntar sig av JR Ewing liksom. Något bättre måste de ha att komma med. Frågan är när det är bästa tajmingen.
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Var har du fått det ifrån att Gingrich skulle ha en tvillingbror? Visserligen blir det twin om man läser newt baklänges, så det kan uppfattas som ett hemligt meddelande, men...

En tvilling vore annars perfekt som VP, för även i fall av två presidentmord skulle man likväl ha ytterligare en ersättare i beredskap.
Oven Gingrich, ser åtminstone ut och låter som en tvilling och är också historiker. Det kanske finns fler kloner. Oven borde också sökt nominering så att de båda kunnat debattera mot varandra. Förvirringen skulle bli komplett, vem är vem och sade vad? Perfekt för politisk taktik. De kan säga motsatta saker och vinna tillsammans som P&VP. Fast jag har aldrig sett båda samtidigt.

Skämt å sido tror jag att Gingrich blir användbar för Trump, men främst efter valet. VP blir nån som är en slags väljarvinnare bland independents eller demokrater. Det kanske blir nån slags identitetsperson trots allt. Det kan vinna en del av de som röstar demokratiskt p.g.a. sin identitet, vilket somliga tydligen gör. Nån som har ett rent förflutet och kan hålla käften i styr. VP-valet har större nedsida än uppsida tror jag. Jag hörde annars en välbekant röst i svensk TV nämna Kennedy :-) Men han vet nog inte så mycket om politik.
2016-05-15, 22:05
Medlem
E.Merckxs avatar
State GOP leaders crush 'Never Trump’ rebellions

Across the country, state party leaders are pushing activists to get in line.

http://www.politico.com/story/2016/05/donald-trump-never-republicans-223185?platform=hootsuite

2016-05-15, 22:17
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Oven Gingrich, ser åtminstone ut och låter som en tvilling och är också historiker.
Han heter inte så utan Owen Gingerich. Han är inte släkt med Newt.

Jag tycker för övrigt att jag ser en hel del motstånd mot Gingrich bland Trump-supportrar. Många ser det som omöjligt att rösta på Trump om Gingrich blir VP.

Frågan är i så fall vem han ska välja istället. Carson avslöjade fem namn i dag som jag ser som rena skräckkabinettet.
2016-05-15, 22:25
Medlem
en1kronas avatar
Tror ni Trump vinner valet?
2016-05-15, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Han heter inte så utan Owen Gingerich. Han är inte släkt med Newt.

Jag tycker för övrigt att jag ser en hel del motstånd mot Gingrich bland Trump-supportrar. Många ser det som omöjligt att rösta på Trump om Gingrich blir VP.

Frågan är i så fall vem han ska välja istället. Carson avslöjade fem namn i dag som jag ser som rena skräckkabinettet.

Nej för fan inte Gingrich som att ge folket en Ferrari i Trump samt en tråkig Fiat i Gingrich.

Är jävligt många som sagt nej men hoppas det blir Mary Fallin från Oklahoma. Hon kommer fixa den vita kvinnan till Trump väldigt lätt. Hon dessutom sagt ja.

Eller så får det bli Ben Carson han har inte erfarenheten som Trump söker. Men jävla vad lojal han är och har varit sen han åkte ut samt jobbar stenhårt för Trump.
2016-05-15, 22:47
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Oven Gingrich, ser åtminstone ut och låter som en tvilling och är också historiker. Det kanske finns fler kloner.

Intressant din teori att de är tvillingar. Hur förklarar du åldersskillnaden på 13 år?

Fast med lite magiskt tänkande så kan man konstatera att om man skriver Owen (den korrekta stavningen på din ugn-gingrich) baklänges så blir det (nästan) Newt. Och skriver man Newt baklänges så blir det (liksom) twin...
2016-05-15, 23:04
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved

Var har du fått detta ifrån? Jag hänger med dagligen i det amerikanska nyhetsflödet på den konservativa kanten och har inte ens hört ett knyst i den riktningen, utan istället tvärtom, att många är väldigt positiva till Newt.

Citat:

Carson says Christie, Cruz, Kasich, Rubio and Palin are on Trump’s shortlist for VP

Alltså, jag uppfattar Carson som en sorts tokstolle och jag tror inte man ska ta honom seriöst. Den här listan är åtminstone inte seriös. Rubio har t.ex. gjort klart att han inte vill bli VP. Och Cruz, Kasich eller Palin, inte en chans - ännu mindre än Rubio . Det enda seriösa namnet på listan är Christie.

Trump utsåg ju förresten nyligen Lewandowski till ansvarig för VP-sökandet, så vad Carson säger är irrelevant.
2016-05-15, 23:09
Bannlyst
tror faktiskt att ingen av dom som carson nämnde kommer bli vp..tror dom nämner några bara för att få pressen sluta ställa frågan hela tiden. lite bete.
2016-05-15, 23:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Carson says Christie, Cruz, Kasich, Rubio and Palin are on Trump’s shortlist for VP

Okej, såhär är det med det hela:

Ben Carson Is Off Trump’s VP Vetting Team

Citat:
“What Trump wanted from Carson were names of who he would recommend for a potential candidate. He was among several other people making recommendations,” Williams described Carson’s role to The Daily Beast. “Once those names were submitted, they decided to have [Corey] Lewandowski head up.” ...

Carson simply came up with a list of names he recommended to Trump and will now be focusing on preparing Trump for a meeting with Speaker of the House Paul Ryan on Thursday...

Så de fem namnen är bara något som Carson skrivit ner på en lapp och lämnat till Trump, och nu har han ingenting mer med saken att göra. Och med tanke på hur listan ser ut så kommer den inte att ha någonting med den fortsatta processen att göra.

Sen att Carson går ut med listan i media visar vilken loose cannon han är. Precis som Kasich så befinner han sig i kemisk obalans och har inte alla skruvar och muttrar på plats. Och precis som Kasich gillar han att vara i medieljuset även om det han gör är meningslöst.

Jag börjar misstänka att Trump kalkylerade att det skulle gå såhär. Trump tycker att det är bra när Trump är dagens nyhetshändelse, alldeles oavsett vad det handlar om.

Listan ovan var Carsons lista. Trump har förstås sin egna lista i huvudet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in